Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan jaksaisitte toimittaa edellisen asukkaan posteja eteenpäin?

Vierailija
16.05.2026 |

Muutosta on nyt puoli vuotta aikaa ja vieläkin edellisen asukkaan posteja tulee tänne. Tekisi mieli vaan nakata ne roskiin.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan kaikki. Ei ole mun ongelma jossei hoida muuttoilmoitusta tai Posti tee työtään.

Vierailija
22/77 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjepostia tulee hyvin harvoin, ne voi palauttaa lähimpään postilaatikkoon maininnalla : muuttanut pois.

Onko vaikeeta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon teipannut postiluukun päälle kommentilla "ei asu täällä", kun on ollut virallisennäköinen kirje. Joulukorteista en välittänyt.

Vierailija
24/77 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiiliksen mukaan. Kaikkia mainoksia en lähtisi toimittamaan omalla autolla kun bensiinikin on noussut lupauksista huolimatta. 

Vierailija
25/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä takaisin lähettäjälle, pääset niistä nopeammin eroon.

Vierailija
26/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä samalla ne voi toimittaa postiin kuin muutkin väärin jaetut postit.

Vierailija
27/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimitan aina postilaatikkoon ja kirjoitan kynällä: ei asu tässä osoitteessa. On loppunut aika pian aina. Olen muuttanut yli 20 kertaa

Jos asukas on kuollut voi kirjoittaa että on kuollut jo aikoja sitten, jos niin on.

Vierailija
28/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu postista. Pankin tms posteja toimitan pari kk, mutta henk koht kirjeitä voi toimittaa maailman tappiin asti

Vierailija
29/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päinvastainen ongelma kuin AP:lla.

Danske bank lähettää kerran vuodessa yhden kirjeen vanhaan osoitteeseen. On tehnyt sitä jo vuosien ajan. Kaiken muun se onnistuu lähettämään oikeaan osoitteeseen.

Tästä on reklamoitu Danskea useita kertoja, ja ovat yrittäneet selvittää asiaa, mutta eivät ole löytäneet missä heillä on vanha osoitteemne. Ongelma vaan jatkuu, sillä tämä kirje lähtee automaattisesti joka vuosi. Se on sijoituksiin liittyvä palvelu.

Tilanne on todella raivostuttava. En todellakaan halua, että tietoa sijoituksistani jaetaan väärään osoitteeseen.

Vierailija
30/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee vielä 2 vuoden jälkeen edellisen asukkaan posteja.

Vierailija
31/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut reilu kaksi vuotta sitten ja edelleen uusin vuodeksi kerrallaan postin kääntöilmoituksen entisestä osoitteesta. Kannattaa.   

Vierailija
32/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on päinvastainen ongelma kuin AP:lla.

Danske bank lähettää kerran vuodessa yhden kirjeen vanhaan osoitteeseen. On tehnyt sitä jo vuosien ajan. Kaiken muun se onnistuu lähettämään oikeaan osoitteeseen.

Tästä on reklamoitu Danskea useita kertoja, ja ovat yrittäneet selvittää asiaa, mutta eivät ole löytäneet missä heillä on vanha osoitteemne. Ongelma vaan jatkuu, sillä tämä kirje lähtee automaattisesti joka vuosi. Se on sijoituksiin liittyvä palvelu.

Tilanne on todella raivostuttava. En todellakaan halua, että tietoa sijoituksistani jaetaan väärään osoitteeseen.

Danske bank on paska pankki. Heidän järjestelmät ei hyväksy osoitteessa pikku b vaan vaihtaa sen isoksi ja kirje menee väärään paikkaan 

Vierailija
33/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk toimitin. Sitten 6 kk aikana tulleet säilytin ja kun ei hakenut ilmoituksista huolimatta, pistin roskiin.

Vierailija
34/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttanut reilu kaksi vuotta sitten ja edelleen uusin vuodeksi kerrallaan postin kääntöilmoituksen entisestä osoitteesta. Kannattaa.   

Millä tavalla tämä ratkaisee ap:n ongelman?

Vierailija
35/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkaan pitää itse huolehtia, että posti ohjataan uuteen osoitteeseen.

Vierailija
36/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin kuskaamaan muiden posteja kun vuodenkin jälkeen minulle  jaettiin muiden posteja.laitoin postiluukkkuun lapun: tähän vain ” Maija Mehiläisen” nimellä tuleva posti.

Vierailija
37/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuljetin vuosia naapurin kadun postit oikeaan osoitteeseen. Kuorissa oli nimi ja osoite oikein. Postinjakaja vain kantoi sen laatikkoomme, vaikka kävin siitä kaksi kertaa postissa sanomassa ja laitoin lukemattomia palautteita postin sivuille.

Postinjakaja joku kiusaaja teki tahallaan ei voi olla enää sattumaa. 

Posti palkkaa nykyään luku- ja kirjoitustaidottomia ma muja, niille on sama mihin postin heittävät kunhan saavat käsistään pois.

Vierailija
38/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 6 kk olen jaksanut palautella ja kirjoitella että "ei asu osoitteessa". 

Vierailija
39/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin kauan kuin toivoisin omankin postini lähetettävän mulle...

No mikset tee osoitteenmuutosta? 

Ei se auta, jos kuoressa osoite on oikein, mutta postin jakaja laittaa sen tahallaan väärään luukkuun.

Vierailija
40/77 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukkaan pitää itse huolehtia, että posti ohjataan uuteen osoitteeseen.

Ei siitä ole apua, jos lukutaidottomat jakavat postin huvikseen minne sattuu. 

Itse jouduin kestämään tätä vuosia. Laitoin kirjeet ja laskut lähtevän postin laatikkoon ja kirjoitin päälle väärin jaettu. Eli nimi ja osoite oli täysin oikein. 

Kävin jopa viemässä kyseiselle henkilölle hänen postinsa ja hän oli itsekin postiin yhteydessä mutta tuloksetta. Myös itse kävin postitoimistoon viemässä ja kerroin, että väärää postia tulee joka viikko. Yhtään hänen posteistaan en hävittänyt, vaan yritin ne eri tavoin saada ne oikealle vastaanottajalle. Joko itse iltalenkillä viemällä tai laittamalla ne lähtevän postin laatikkoon, viemällä postitoimistoon ruokiksellani. Suurin osa oli laskuja eli hän ei varmaan koskaan saanut niitä eräpäivään mennessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä