Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selitätte omalle lapselle kun naapurin Nicolla on uusin pleikkari ja älyluuri, mutta samaa et voi antaa omalle lapsellesi?

Vierailija
16.05.2026 |

Onhan se lapsen näkökulmasta eriarvoistavaa kun muilla on hauskempaa. Miten selitätte aikuisena ihmisenä tilanteen?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on DI. Sinä et koskaan saa sellaista miestä. Mikset vain tyydy osaasi ja ole hiljaa? Kerro ap, ole hyvä!

Vierailija
62/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi DI-miehiä ylistävistä aloituksista 90% tulee naisilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työryhmä: DI on naisten ihanne

Vierailija
64/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni naiset, mikä on tekosyy istua täällä, kun kadut kuhisevat tupsullisia DI-miehiä?

Vierailija
65/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen antaa lapselleen nimeksi Nico?

Vierailija
66/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija seurasi ilman DI-miestä jääneiden naisten keskusteluryhmiä, joissa katsellaan DI-miesten kuvia ja kaikki on heidän vaimojen syytä

Katkeruus oli suurin tunne yhteisössä: "Näin kun kaksi naista riiteli tupsullisesta DI miehestä. Oli haukkumista ja töinimistä. Kokoajan se paheni," raportissa lukee.

Eräs nainen kirjoitti: "Mun pomo voisi DI ollakin, antaisin kaiken sen edessä"

Toinen taas: "Unelmoin diplomi-insinööreistä päivittäin. Voi jos joskus saisin omani."

Vierailija
67/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele sanomaan, ettei ole varaa. Tiedän / tunnen tämmösiä lapsia ja ne ei koskaan uskalla pyytää mitään, kun ajattelee ettei ole varaa kuitenkaan. Siis mihinkään halpaan asiaan edes. Ei lapsen harteille pidä laittaa syyllisyyttä aikuisten raha asioista.

Pitää keksiä joku muu syy millä perustella.

Vierailija
68/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko Bitch? Mieheni on rikas DI ja itse elän ylellisyyttä tihkuvaa kotirouvan elämää

Vierailija
69/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso omakotitalo on ihana. Olen kotirouva ja mieheni DI💕

Käyn viikottain kauneushoitolassa, kampaajalla, kynsistudiossa ja hieronnassa. Nautin

Vierailija
70/70 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhden lapsen kaverin perheellä on oma ranta ja kunnon kartano, toisaalta osa kavereista asuu pienessä kämpässä yh-vanhemman kanssa. Hyvin ystävyys sujuu ja yhdessä tekevät kaikille sopivia juttuja myös teininä. 

Pienenä selitin kyllä ihan suoraan näitä eroja kun lapsi pohti, että sen ja sen kaverin vanhemmat on sellaisessa työssä, että heillä on varaa, mutta se työ on vaativaa, vaatii ilta ja yöpäivystyksiä ja on vaatinut paljon opiskelua. Että jos sellaista elämää haluaa, opiskelee sitten itse ahkerasti ja päämäärätietoisesti. Tai sitten voi valita tällaisen taviselämän, mitä meillä, enemmän vapaa-aikaa ja vähemmän vaativa työ, joka silti on kivaa. Ei ole ollut mitään ongelmia meidän lapsilla asian suhteen.