Olen niin rapakuntoinen, että 3 kg käsipainotkin kotona tuntuivat raskaalta. Nyt olen treenannut niillä parisen viikkoa
Olen siis ollut sohvaperuna viimeiset 10 vuotta ja havahduin siihen, että kaikki lihakset ovat kadonneet.
Olen jumpannut oman kehoni painolla ja nostellut käsipainoja.
Nyt jo käsipainot tuntuvat kevyemmiltä. Voiko oikeasti jo parissa kolmessa viikossa tulla jotain lihasta, että nuo eivät tunnu enää niin painavilta?
Olen treenannut niillä monilla eri tyyleillä ja nostoilla noin 5-6 kertaa viikossa.
N48
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kehitys näkyy yllättävän nopeasti, varsinkin jos ei ole tehnyt sitä hetkeen. Itsellä oli loukkaantuminen mikä esti treenaamisen ja kaikki lihakset hävisi. Mutta nyt kun on taas päässyt treenaamaan, niin ne melkeen räjähtämällä paukahti takasin kroppaan.
Taidat olla aika hoikka, epärealisti tai sulla on rasituksen jälkeen hyvä pumppi
No itse olen mies ja treenasin 10 vuotta salilla. Sitten tuli loukkaantuminen mikä piti 1,5 vuotta poissa salilta. Selvästi oli lihakset surkastuneet mutta kun olin 3kk käynyt taas salilla niin huomasi miten lihakset alkoivat näytää taas miltä ennen loukkaantumista. Kyllä se lihasmuisti oikeasti pelaa
Vierailija kirjoitti:
No eihän 3kg painot ole mitkään edes painot, joten tottakai kolmen viikon jälkeen ne voivat tuntua etteivät ne ole raskaat.
Naisilla tuo nopea kehitys yleisemmin lakkaa siinä 10-12,5kg käsipainojen kohalla, eli sen jälkeen menee pidempään, että jaksaa seuraavaa jo käyttää.Puhutaan usein aloittajan nopeasta kehityksestä lihastreeneissä. Lihas kasvaa nopeasti varsinkin alussa, kun ei ole lihaksia. SE loppuu sitten kasvamasta nopeasti tietyssä kohtaa.
Ei kannata väheksyä mitään. Veikkaanpa kommentin perusteella että pitkäkestoisessa suorituksessa tai fyysisessä työnteossa et ole erityisen hyvä. Jaksamisen ja onnellisuuden kannalta kestävyys tärkeämpää. Maksimivoimakin kyllä terveyden kannalta tärkeää, mutta siinä tulee rajat vastaan jos ei tee pohjatöitä hyvin.
Aloittajalle paljon tsemppiä ja iloa kuntoiluun!
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on peleissäkin yleensä että alkuun tulee suurimmat xp boostit ja sitten se kehitys hidastuu.
Ns. beginner gainssit.
Mulla 8kg kevyin käsipaino himassa. E
Hyvä sinä AP!
Tiedän kokemuksesta, että noiden käsipainojen nostelu ei yleensä innosta eikä motivoi, itsellänikin on juuri noin. Samoin äidilläni oli ne, mutta ei nostelut pitkään jatkunut, seinän nurkkaan unohtuivat.
Liikunnassa on erikoista se että aina kun alkaa treenata, miettii että tämähän olikin kivaa. Ja kun lopettaa ei saa kuitenkaan millään aikaiseksi muuta kuin maata sohvalla. Se on aika hyvä ajatus että treenissä saa sen treeniajan lisää iltaan virkeää aikaa treenin jälkeen. Mikä on totta. Jos mitään ei tee, ei mitään jaksakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän 3kg painot ole mitkään edes painot, joten tottakai kolmen viikon jälkeen ne voivat tuntua etteivät ne ole raskaat.
Naisilla tuo nopea kehitys yleisemmin lakkaa siinä 10-12,5kg käsipainojen kohalla, eli sen jälkeen menee pidempään, että jaksaa seuraavaa jo käyttää.Puhutaan usein aloittajan nopeasta kehityksestä lihastreeneissä. Lihas kasvaa nopeasti varsinkin alussa, kun ei ole lihaksia. SE loppuu sitten kasvamasta nopeasti tietyssä kohtaa.
Ei kannata väheksyä mitään. Veikkaanpa kommentin perusteella että pitkäkestoisessa suorituksessa tai fyysisessä työnteossa et ole erityisen hyvä. Jaksamisen ja onnellisuuden kannalta kestävyys tärkeämpää. Maksimivoimakin kyllä terveyden kannalta tärkeää, mutta siinä tulee rajat vastaan jos ei tee pohjatöitä hyvin.
Aloittajalle paljon tsemppiä ja iloa kuntoiluun!
Musta aina on jotenkin hauskaa lukea ihmisiä, kun he tulevat tänne sanomaan jonkun kommentin ja 100% eivät tiedä mistä puhuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 8kg kevyin käsipaino himassa. E
No kyllä mäkin maksimitreenit teen päälle parinkymmenen kilon painoilla, mutta kotioloissa pienet ja kevyet viiden kilon painot on helpommin liikuteltavat.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! Jatka samaan malliin :)
Jep. Jatka vaan samaan malliin. Ja muista oikea ruokavalio.
Mä aloittaisin treenauksen 1,5 kg painoilla :D Mulla ei oo lihasta varmaan yhtään. N34
Vierailija kirjoitti:
Siinä oikein ammattimainen PT vastaa. 🤣 Oletko koskaan edes kuntosalilla käynyt?
"Naisilla tuo nopea kehitys yleisemmin lakkaa siinä 10-12,5kg käsipainojen kohalla, eli sen jälkeen menee pidempään, että jaksaa seuraavaa jo käyttää."
Et ole perillä siitä, että käsipainoilla tehdään hyvin erilaisia liikkeitä? Hieman eri asia esimerkiksi tehdä hauiskääntöä kuin vipunostoja!
Vierailija kirjoitti:
Sigmanainen kantaa miehenkin
kotiin reppuselässään, kun lassukka
suomitollo on sammunut
kapakan eteen. E
Ottakkeepa läpällä,
tuima_ugrit.
🥸🏋🙃x
Ei, olen kehonrakentaja. Toisilla treenitavoilla tähdätään lihaksen voiman vahvistamiseen, toisilla lihaksen koon kasvattamiseen. Strength vs hyperthropy ovat aika perusjuttu treenissä.