Ellei asia olisi ihan vakava niin tämän aamun droonikohellus on kyllä kuin mikäkin komediapläjäys
Ei herramjeekale sentään.
Kukaan ei tiedä oliko jotain jossain vai eikö ollut mitään missään.
Kehotus miljoonalle ihmiselle pysyä sisällä vaikka kukaan tuskin realistisesti olisi sitä noudattanut. Tuskin noudatti.
Lasku miljoonissa. Ja kukaan ei tiedä miksi
Kommentit (42)
En näe tässä mitään hauskaa tai edes erityistä kohellusta.
Vierailija kirjoitti:
Latvian hallitus kaatui tähän samaan droonisekoiluun. Petteri on vain yllättynyt.
Hallituksella on hallituspuolueiden täysi luottamus.
Pysyä sisätiloissa?
Onko sisätiloissa turvassa kun Drone tulee kerrostalon ikkunasta sisään?
Vai mitä itse teet kun tulee dronevaroitus. Itse en yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa drooni-sanan sijalle ohjus tai joku muu ase, kummallisesti asian tärkeys muuttuu. Ne ovat siis ohjuksia joilla voidaan tap paa satoja ihmisiä.
😶😶😶🤐
Vierailija kirjoitti:
Ja "pysykää sisätiloissa."
Juu, jos näen partsilta että drone tulee kohti, niin ihan varmaan nääs pysyn sisätiloissa.
Jos näet että sieltä tulee drone kohti, niin silloin on lienee vähän myöhäistä tehdä mitään?
Mutta noin yleisesti kerrostaloalueella tai muullakin tiiviisi rakennetulla olisi kai turvallisempaa olla pihalla kuin siellä huoneistossa?
Eipähän hautautuisi romun alle tai putoa korkealta, kun talo romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja oikein kuvat lehdissä...paitsi että kukaan ei sitten ollut nähnytkään mitään droneja
🤣
Lehdissä on kyllä ollut kuvia ja videoita ainoastaan PV:n omasta kalustosta, ei mistään drooneista.
Vierailija kirjoitti:
Pysyä sisätiloissa?
Laitan Kasvomaskin ja linnoittaudun Vessapaperipaalien taakse.
Vettä ja viikon ruokatarpeet toki mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa drooni-sanan sijalle ohjus tai joku muu ase, kummallisesti asian tärkeys muuttuu. Ne ovat siis ohjuksia joilla voidaan tap paa satoja ihmisiä.
😶😶😶🤐
Satoja ihmisiä kuolee liikenteessä joka vuosi. Kannattaa varoa...
Ehkä oli harjoitus? Tai/ja
Eikä tietäjät kerro kaikkea kansalle vaikka heillä olisikin enemmän infoa asiasta
Onneksi selvittiin säikähdyksellä! Nyt voi jo vähän veistellä.
Kyllä taas on vitsiniekat vauhdissa vakavan asian äärellä.
Oli drooni tai mikä, saatiin hyvää tietoa hälytysjärjestelmän toimivuudesta ja voidaan korjata puutteet. En ymmärrä miksi kaikki asiat täytyy lyödä vitsiksi. Pelastusjohtaja sanoi tänään,tiedotustilaisuudessa, että jokaisen täytyy noudattaa ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyä sisätiloissa?
Laitan Kasvomaskin ja linnoittaudun Vessapaperipaalien taakse.
Vettä ja viikon ruokatarpeet toki mukaan.
Mulla samat, mutta lääkkeet, 8 radiota ja 44kg pattereita lisänä.
Voiko tulla jo ulos kellarista!!!
Vaimo hullu lähti kauppaan. Nauroi vaan minulle.
Minä nukkua posotin koko draaman ohi
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oli harjoitus? Tai/ja
Eikä tietäjät kerro kaikkea kansalle vaikka heillä olisikin enemmän infoa asiasta
Tietenkään viranomaiset eivät kerro operatiivisia asioita.
Vaaran uhka on kirjoitettu ihmisen DNA:n ja aina syytä panikoida jo kuvitteellisrsta uhasta.
Jotain samanlaista nähtiin USA:n länsirannikolla vuonna 1941, kun levisi huhu että japanilaisia sukellusveneitä on nähty ja v inosilmät nousevat maihin hetkenä minä hyvänsä.
Aiheesta tehtiin se elokuvakin; 1941 - Anteeksi, missä on Hollywood.
Mikä ihmeen kohellus? Tämähän oli käytännössä lähes nappisuoritus viranomaisilta.
Hoitsuille tuli uusi myös uusi saikkuselitys vatsataudin ja päänsäryn tilalle; peruivat heti aamulla aikaisin työvuoronsa, pelkäsivät dronea :D Voisi kuvitella, että sairaalassa olisi hyvä olla henkilökuntaakin, jos on potentiaalinen henkeä ja terveyttä vaarantava tilanne?
Eiköhän Ukraina ihan itse ilmoittanut, että yhteys joihinkin räjähdelastissa oleviin drooneihin tai niiden ohjattavuus on menetetty. En tiedä, mitä kanavaa pitkin joku velivenäläinen pystyisi Suomen puolustusvoimia kusettamaan tällaisessa.
Jahas, uutiset tulevat sitten "pohjoisempaan" myöhemmin kuin muualle?