"Jokaisen suomalaisen pitäisi ladata 112-sovellus puhelimeensa" Entä kun ei ole älypuhelinta?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Jos sovellus ei ole vähään aikaan käytössä, poistaa se sijaintitietojen käytön. Lukee käyttöehdoissa.
Seurauksena sovellus ei toimi.
Eipä toiminut nytkään.
Näin juuri oli käynyt. Puhelin oli muuttanut 112 appin asetuksia itsekseen eikä toiminut.
Vierailija kirjoitti:
tämä,ei ole pakko käyttää älypuhelinta.
suomessa on joka paikkakunnalla ilmahälytys sireenit. miksei jo olevaa asiaa käytetä. eli uudella maalla sireenit päälle ,että ihmiset suojautuu kotiin tai pommisuojaan. kun tilanne päällä.
ei sodan alkuakaan ilmoiteta.pitää olla valmis.
suomi laitto miljoonia kela asiakkaan tilin kyttäämiseen. hälytysjärjestelmää ei penniäkään.suomi ei ole varautunut yhtään.
Oikeastiko on?! Olen luullut ilmahälytyssireenejä olevan vain kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä,ei ole pakko käyttää älypuhelinta.
suomessa on joka paikkakunnalla ilmahälytys sireenit. miksei jo olevaa asiaa käytetä. eli uudella maalla sireenit päälle ,että ihmiset suojautuu kotiin tai pommisuojaan. kun tilanne päällä.
ei sodan alkuakaan ilmoiteta.pitää olla valmis.
suomi laitto miljoonia kela asiakkaan tilin kyttäämiseen. hälytysjärjestelmää ei penniäkään.suomi ei ole varautunut yhtään.
Oikeastiko on?! Olen luullut ilmahälytyssireenejä olevan vain kaupungeissa.
Tossa jonkun korttelin päässä on yksi. ...koskaan en ole vielä ininää kuullit vaikka vuosiacasunut... : Väestöhälyttimiä testataan kuukauden ensimmäisenä arkimaanantaina klo 12.00 tasaisella 7 sekunnin äänellä. [1, 2, 3, 4]
...mitenköhän tositilanteessa. Anna mä arvaan. Tekninen vika : D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööh nykyään kaikilla on älypuhelin?
Kaikilla on paristokäyttöinen radio. Minullakin on.
Minulla myös, mutta paristoja en ole muistanut ostaa vuosikausiin.
Latasin sovelluksen, koska käymme syrjäseuduilla marjassa.
Ilmahälyytyssireenit on kaikissa taajamissa maaseudullakin. Miksei niitä käytetä?
Lisäksi voi laittaa sitten tekstiviesteinä tai sovelluksen kautta varoituksia.
Vierailija kirjoitti:
No sitten sä kuolet vanha museoluuri kourassa. Niin ne ihmiset teki ennen älypuhelimia, kuoli vaan tienvarteen.
Yksityisyyden kannalta "museoluurit" ovat ylivoimaisesti paras ratkaisu. Älypuhelimien avulla isot teknologiajätit (kuten Google) keräävät käyttäjistään aivan kaiken tiedon omiin hämäräperäisiin tarkoituksiinsa. Hämäräperäisiin sen takia, että kukaan ulkopuolinen ei varmuudella tiedä mitä kaikkea teknologiajätit kaikella keräämällään tiedolla tekee. Se kuitenkin tiedetään, että ne ainakin luovuttavat niitä kolmansille osapuolille, mutta sitä taas ei varmuudella tiedetä mitä ne kolmannet tahot ovat.
Entä sitten, kun on joku häiriö eikä netti toimi? Virta lopussa, puhelin hukassa tai muuten vaan ei ole käytettävissä. Me kaikki emme vahdi puhelimiamme kaiken aikaa, vaikka sellaisen omistamme.
Samaa vouhotusta kuin suomi.fi-viestit, joka sekään ei aina toimi. Olen se, joka sitä kautta viestejä asiakkaille lähettää.
Eikä tämä vielä mitään vaan suurin virhe on tehty koulujen digiloikassa, joka on pudottanut entistä enemmän oppilaita kyydistä.
En halua jakaa sijaintitietoja, joten en halua tuota sovellusta, kiitos vaan. Hälytysjärjestelmä on tehtävä muulla tavoin, ja ilmeisesti tehdäänkin. Ei voida olla älypuhelimien varassa.
K a a o s h a l l i t u s puikoissa.