Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakoululainen lapsi toivoo saavansa stipendin..

Vierailija
15.05.2026 |

Mitä sanoa hänelle? Oon yrittänyt puhua, että luokalla on tosi monia ketkä sen voi saada ja että stipendejä ei aina jarta ns.luokan parhaalle vaan on tsemppi stipendiä ym.

Hän on tehnyt koko vuoden todella kovasti töitä, hionut esityksiä vaikka kuinka ja paljon ja kaikki Wilmassa olevat numerot alkaa 9 numerolla. Tosi monta täyttä 10 numeroakin. 

Harmittaa jo valmiiksi hänen puolestaan, jos/kun ei saa stipendiä mistään. Jaetaankohan niitä edes tänä vuonna? 😀 Luokalla on monia hikipinkoja muitakin, jotem ei ole ainut. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äippä tietenkin ottaa yhteyttä kouluun ja vaatii, että lapsensa on ehdottomasti saatava stipendi, koska lapselle tulee muuten paha mieli.  

Ei kannata. Meidän lapsella oli alaluokilla aivan mahtava englannin opettaja, jota lapsi usein kehui ja jolle käytiin ostamassa kirja. lapsi vei 6. luokan päättäjäispäivänä tämän kirjan kiitokseksi tälle ihanalle opettajalle. Kannattaa mennä ennemmin antamisen ilon kautta.

Vierailija
22/25 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat lapset saivat hyvän kaverin stipendit, luokkakaverit äänestivät molempien luokissa heidät kivoimmiksi. Olisin tietysti mieluummin halunnut että olisivat saaneet ns akateemiset stipendit, mutta näin vuosien jälkeen tuntuu mukavalta että olivat pidettyjä. Varsinkin kun toinen siirtyi pienluokalta normaaliluokkaan ja saman vuoden lopussa sai kaveristipendin. Se lämmitti erityisesti kuinka hiljaisesta arasta lapsesta tuli vuodessa pidetty kaveri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri stipendeillä on eri kriteerit. Jokin voi olla parhaasta koulumenestyksestä, koulutyötään eniten parantaneelle, hyvistä kaveritaidoista, tietyn oppiaineen hallinnasta jne. Stidendinantajataho päättää kriteerit. Hymypatsaat jaetaan luokan oppilaiden äänestystuloksen perusteella. Lisäksi kouluissa katsotaan, että samat eivät saisi vuodesta toiseen ja että etenkin ysillä kaikki jollakin tavalla parhaat saisivat stipendin. Vanhempien tausta tai osallistuminen koulun toimintaan eivät ole missään koulussani vaikuttaneet valintoihin.

Vierailija
24/25 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri stipendeillä on eri kriteerit. Jokin voi olla parhaasta koulumenestyksestä, koulutyötään eniten parantaneelle, hyvistä kaveritaidoista, tietyn oppiaineen hallinnasta jne. Stidendinantajataho päättää kriteerit. Hymypatsaat jaetaan luokan oppilaiden äänestystuloksen perusteella. Lisäksi kouluissa katsotaan, että samat eivät saisi vuodesta toiseen ja että etenkin ysillä kaikki jollakin tavalla parhaat saisivat stipendin. Vanhempien tausta tai osallistuminen koulun toimintaan eivät ole missään koulussani vaikuttaneet valintoihin.

Olen itse miettinyt tuota "ei stipendejä samoille"-kriteeriä, että mikähän järki siinäkin on. Olen siis myös itse ajatellut, että ei niitä samoille pidä jakaa aina, mutta... Oma lapsi sai 1. luokalla stipendin ja nyt se tarkoittaisi siis sitä, että vaikka hän menestyisi miten tai olisi muuten minkä tahansa tsemppari-/kaveri-/osaaja-stipendin arvoinen, niin hän ei voi sellaista enää saada. Meni ja pilasi itseltään kaikki stipendit jo heti ensimmäisellä mahdollisella kerralla? Ihan varmasti hänenkin luokallaan on muita, jotka stipendejä ansaitsevat ja vaikka jokaiselle voisi keksiä jonkun asian, missä nämä ovat erityisen hyviä. Missä vaiheessa "ei samoille"-kriteeristä tulee keinotekoinen ja stipendi ei enää mene sille, joka olisi kaikista paras sen saajaksi, vaan sille joka on paras niistä, jotka eivät vielä ole stipendiä saaneet?

Vierailija
25/25 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmat lapset saivat hyvän kaverin stipendit, luokkakaverit äänestivät molempien luokissa heidät kivoimmiksi. Olisin tietysti mieluummin halunnut että olisivat saaneet ns akateemiset stipendit, mutta näin vuosien jälkeen tuntuu mukavalta että olivat pidettyjä. Varsinkin kun toinen siirtyi pienluokalta normaaliluokkaan ja saman vuoden lopussa sai kaveristipendin. Se lämmitti erityisesti kuinka hiljaisesta arasta lapsesta tuli vuodessa pidetty kaveri. 

Voi miten kiva!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi