Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repeämistä

12.05.2007 |

Mulla nyt 10kk synnytyksestä ja vieläkäin tuo repeämäkohta on arka ja jotenkin pullollaan... Synnytys oli imukuppisynnytys vauvan väärän tarjonnan vuoksi ja väliliha leikattiin ja lisäksi tuli 2. asteen repeämä. Siinä kätilö ja lääkäri mietti, että onko 2. vai 3. asteen. Tuo repeämä tuli tuonne oikealle viistoon ja haava vielä tulehtui. Mä oli tositosi kipeä, en pystynyt edes kylkeä aluksi itse kääntämään ja istuminen sujui vasta 2kk päästä. Vessassa itkin seisaallaan, eikä tiennyt mitä tuli mistäkin.

Mihin yleensä nuo repeämät tulee? Vaikuttiko tuo paikka jotenkin? Toinen puoli pakarasta oli ihan mustelmilla, siksi tuo istuminen varmaan ei onnistunut ja kävelykin aluksi vain jääpussien (siis housuissa pidin) avulla. Tikkejäkin vielä poistettiin parin kk jälkeen, että istuminen onnistuisi paremmin.

Tuota siis olen miettinyt, että miten olen ollut noin kipeä, kun tuntuu, että tuo repeämä on kuitenkin suhteessa " pieni" ? Ei tuo nyt normaalia elämää mitenkään haittaa, muuta kun on vähän arka ja tietysti ruman näköinen, millä nyt ei mulle ole merkitystä... Että miten kauan kestää parantua?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika samanlainen kokemus ja repeämän kohta oli tosi arka ja välillä jotenkin " tuikki" kipua esim. peseytyessä. Mulla poika nyt n.11kk ja muutama kuukausi sitten kävin gynekologilla. Imetin tuolloin ja kuulin että imetys ohentaisi limakalvoja jolloin repeämän kohtakin voi olla arempi. Kehoitti rasvailemaan ja sain myös reseptillä emätintabletteja limakalvoja vahvistamaan. No, imetys loppui aika pian tuon käynnin jälkeen pojan ollessa n.8 1/2kk ja sen jälkeen kipu alkoi vähentyä eikä enää tunnu lainkaan. Vaihtoehtona olisi ollut myös korjausleikkaus, kuulema pieni ja helppo toimenpide (mullahan oli jo oikeen kauhuvisiot mielessä koko sanasta!!)

Mutta siis, näin minulla. Toivottavasti asia helpottaa.

aurinkoterveisin Humppaheikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla