Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tule hei joskus käymään meidän mökillä!"

Vierailija
14.05.2026 |

Mitä tämä tarkoittaa oikeasti? Jos sitten tämä kutsuttu joku kesäpäivä sanookin että hei, nyt olisin täällä Peräjärvellä päin ja voisin tulla käymään, niin onko tämä sosiaalisesti ok? Vai pitäisikö tällainen ymmärtää joksikin täyteheitoksi, joka ei oikeasti tarkoita mitään? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa syrjäisiä paikkoja mihin teidät kutsutaan. Siellä voi tapahtua raiskaus tai tappo. 

Juu pysy sä vaan nekrujen parissa Hesassa kun pelkäät kaikkea muuta.

Vierailija
22/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä jutuista tulee aina mieleen, että mökkien omistajat ilmeisesti luulevat, että kaikki haluavat tulla mökille ja viettää koko kesän juuri heidän mökillään. Eivät halua. Kukaan normaali ihminen ei halua mennä toisen mökille viipymään. Terveisin oman mökin omistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päinvastainen tilanne. Olen kieltänyt paria tyyppiä tulemasta , ja nää tyypit vänisee vaan, että tulevat pyynnöstä huolimatta.

Sanoin jo todella selvästi näille, että ette ole tervetulleita. Tsiisus kun ei meinannut mennä perille.

Minkälaisia nämä mökkitunkeilijatyypit ovat muuten elämässä? Mitä tekevät työksensä, ovatko ihan normaaliälyisiä ja onko normaalit sosiaaliset kuviot noin muuten? Näistä aina kuulee mutta on vaikea uskoa, että tällaisia ihmisiä ihan oikeasti on olemassa. 

Täällä kysellään sitäkin, että ei kai oikeasti ole niitä, jotka tulevat kysymättä mökille. Kuule melko normaaleja nekin ovat, ja on sattunut kohdalle.

Pitävät vain itseään niin suuressa arvossa, että heidän seuraansa pitäisi arvostaa, ja loukkaantuvat, jos joku ei ymmärrä heidän läsnäoloaan ylimääräiseksi lahjaksi.

Vierailija
24/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päinvastainen tilanne. Olen kieltänyt paria tyyppiä tulemasta , ja nää tyypit vänisee vaan, että tulevat pyynnöstä huolimatta.

Sanoin jo todella selvästi näille, että ette ole tervetulleita. Tsiisus kun ei meinannut mennä perille.

Minkälaisia nämä mökkitunkeilijatyypit ovat muuten elämässä? Mitä tekevät työksensä, ovatko ihan normaaliälyisiä ja onko normaalit sosiaaliset kuviot noin muuten? Näistä aina kuulee mutta on vaikea uskoa, että tällaisia ihmisiä ihan oikeasti on olemassa. 

Ne on rajattomia. Sammakoita lentelee suusta. Asiattomia. Ei niitä tarvitse sietää. Molemmat juoppoja. Eläkkeellä olevia.

Vierailija
25/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on rajattomia. Sammakoita lentelee suusta. Asiattomia. Ei niitä tarvitse sietää. Molemmat juoppoja. Eläkkeellä olevia.

Tämä selittää jotain. 

Vierailija
26/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tarkoittaa juuri sitä mitä sanotaan, mutta se joskus ei ole juuri nyt. Eikä ensi viikolla. Eikä tänä kesänä.

Vierailija
27/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kysellään sitäkin, että ei kai oikeasti ole niitä, jotka tulevat kysymättä mökille. Kuule melko normaaleja nekin ovat, ja on sattunut kohdalle.

Pitävät vain itseään niin suuressa arvossa, että heidän seuraansa pitäisi arvostaa, ja loukkaantuvat, jos joku ei ymmärrä heidän läsnäoloaan ylimääräiseksi lahjaksi.

Tämä on totta. Itse itsensä kutsujat/paikalle ilmoittamatta vääntyvät pitävät itseään mahtavina ja haluttuina seuraihmisinä. Nämä ällöt tyypit tulee kahta kättä heiluttaen, ja jäävät yöksi omalla ilmoituksellaan.

Niille on järkytys, kun ne saa kuulla suorat sanat. Sinä olet persona non grata.

Vierailija
28/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, nähdään mielummin ihmisten ilmoilla. En ole mökki-ihmisiä.

Vierailija
29/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita mitään ellei sovita heti tarkemmin jotain. Se on kuin sanoisi että käydään joskus lounaalla.

Vierailija
30/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voi sanoa tuon myös vain kehaistakseen, että meilläpä on muuten mökki. Ei ne välttämättä vieraita halua.

Vierailija
31/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi jos kutsu kuuluu, että tuu joskus meidän mökille. Eri juttu jos kutsu on mallia, että pystyisitkö tulemaan mökille viikolla x tai y.  

Tämä onkin ihan eri asia. Tällaiset epämääräisen avoimet kutsut tai "kutsut" vähän etäisemmiltä ihmisiltä ovat hankalampia tulkita.

Mä otan kyllä suomalaisittain kutsun ihan aitona ehdotuksena. En tietysti paukkaa koska tahansa paikalle, mutta saatan kysyä, jos oikeasti sellainen hetki, että voisi mennä. Jos ei onnistu, niin en yleensä ehdota muuta aikaa, vaan odotan, että kutsuja ottaa itse yhteyttä konkreettisen ehdotuksen muodossa. Yleensä sitä ei tule.

Vierailija
32/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kutsu. Kerran yksi kaveri sanoi näin. Oltiin autoreissulla kaverin mökillä päin ja kun soitin voidaanko tavata, hän vastasi nihkeästi että voinhan mä teille kahvit keittää.

Vierailija
33/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset heitot ei valitettavasti tämän ajan ihmisillä tarkoita mitään. Täyte sanoja. Mä en vaan ymmärrä näitä heittoja, miksi on tarve täyttää jotain, olkoon mielummin hiljaa. 

Kun muutin uudelle paikkakunnalle, naapurit pyysivät toinen luokseen pulla-kahville ja toinen pariskunta iltaa viettämään luokseen. Ehdin todella innostua, kivaa saada uusia tuttuja heti uudelta asuinalueelta. Nyt olen asunut tässä 5 vuotta, ei ole kuulunut enää kahvikutsua eikä illanviettokutsua. En oikein tiedä miten suhtautua tällaisiin ihmisii.  

Vierailija
34/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset heitot ei valitettavasti tämän ajan ihmisillä tarkoita mitään. Täyte sanoja. Mä en vaan ymmärrä näitä heittoja, miksi on tarve täyttää jotain, olkoon mielummin hiljaa. 

Kun muutin uudelle paikkakunnalle, naapurit pyysivät toinen luokseen pulla-kahville ja toinen pariskunta iltaa viettämään luokseen. Ehdin todella innostua, kivaa saada uusia tuttuja heti uudelta asuinalueelta. Nyt olen asunut tässä 5 vuotta, ei ole kuulunut enää kahvikutsua eikä illanviettokutsua. En oikein tiedä miten suhtautua tällaisiin ihmisii.  

Odottaakohan ne naapurit, että sinä ryhdyt kestitsemään heitä omassa kodissasi?

Vierailija
35/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että teoriassa ajatus yhteisestä mökkihetkestä olisi kiva, mutta käytännössä sellaisen järjestäminen olisi ikävää ja vaivalloista kaikkine reissaamisineen ja sääntöineen. Joten mökkeilyä ei ole tulossa.

Vierailija
36/36 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä, että teoriassa ajatus yhteisestä mökkihetkestä olisi kiva, mutta käytännössä sellaisen järjestäminen olisi ikävää ja vaivalloista kaikkine reissaamisineen ja sääntöineen. Joten mökkeilyä ei ole tulossa.

Siis säätöineen, ei sääntöineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän