Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys heikentää terveyttä

Vierailija
14.05.2026 |

Mun olisi tärkeää saada riittävästi terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, vitamiineja ja hivenaineita. Ja olisi tärkeää syödä myös niinä päivinä, jolloin ei Itse pysty laittamaan ruokaa. Jännitysniskan vuoksi tarvitsisin hyvän tyynyn ja ennen kaikkea mielenrauhaa, jonka saamiseen ei ainakaan auta se, että herää keskellä yötä pelkäämään karenssia tai murehtimaan saako kaikkia laskuja maksettua.

Koska mulla on käytössä naurettavan (vai itkettävän?) vähän rahaa, niin menen vaan entistä huonompaan kuntoon. Aina ei ole ruokaa ja painokin vaan laskee.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et osaa mennä esim kaupan pakastekaapille ? Sieltä ostat herneitä, kukkakaalta, parsakaalta jne. Oletko tyhmyys eläkkeellä jännitysniskan takia etkä osaa Googlella etsiä venyttely ohjeita ? 

Noista aineksista ei saa kovin ravitsevaa ateriaa kasattua, eikä niitäkään ilmaiseksi ole kaupassa tarjolla. Ja niinä päivinä, kun olen huonossa kunnossa, niin en todellakaan kykene valmistamaan yhtään mitään ruokia.

Jännitysniskalle venyttely on ehkä pahinta mitä voi tehdä.

Ps. Opettele nyt ensin kirjoittamisen perusteet (kiinnitä erityistä huomiota yhdyssanoihin!) ennen kuin alat tyhmittelemään muita

Ap

Parsa-kukkakaali ja herneet höyrystäen kypsäksi siitä ääntä kohden, osta vaikka kananmunia sekaan joita voi keittää kerralla koko paketin. 

En olisi ikinä uskonut näkeväni päivää, että jonkun mielestä jännitysniska on syy olla tekemättä ruokaa ! 

"Jännitysniska eli tension neck on erittäin yleinen, jopa niska-hartiaseudun tavallisin vaiva, joka koskettaa merkittävää osaa aikuisväestöstä. Suomalaisista aikuisista yli 60% 

on kokenut niska-hartiaseudun kipuja, ja noin kolme kymmenestä kokee jännitysniskaoireita kuukausittain.'

Että se siitä uniikista syystä laiskotella. 

Minun työkaverini muutama vuosi sitten meinasi pyörtyä kesken töiden tuon vaivan vuoksi ja sain tukea häntä kävellessä autolle, kun kumppaninsa tuli hänet hakemaan. Joutui pidemmälle sairauslomalle, kun ei meinannut pystyssä pysyä kiertohuimauksen takia. 

Olen kokenut tuon saman joskus, fyysinen työ jne. En kanssa pystynyt tekemään mitään, se kamala huimaus kyllä teki invalidiksi, juurikin siksi, että kävellessä piti ottaa seinistä tukea. Sairasta, että, jos ihminen on kipeä niin jonkun mielestä se on laiskuutta. Tässä maassa vallitsee erittäin, erittäin sairas ilmapiiri.

No suomalaiset nyt ovat tunnetusti melko häiriintynyttä ja pahantahtoista kansaa. Tyhmiäkin ovat.

Ap nyt varmaan sai sen mitä halusi Ehkä jatkossa tajuat että raivohullujen mielisairaalaan ei kannata kirjoittaa mitään Kelasta tai työttömistä sillä hullut triggeröityy ja sekoaa

Vierailija
22/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tarvi mitään salikorttia vaan voit jumpata vaikka sängyssä maaten (selällä maaten nostele vastakkaista kättä ja jalkaa) kävely ja kaikki kotijumpat on ilmaisia. 

Kaupan pakastealtaasta keittoainekset, kesän satoa odotellessa.  Tutustu satokausikalenteriin.

Puuro on edullista. Kyse on pitkälti siitä miten paljon tekee itse.

Marketin monivitamiinitabletin voi ottaa lisäksi. 

En tietääkseni maininnut sanallakaan mistään salikortista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ tekee terveeksi 

Fyysinen työ paskoo paikat.

Vierailija
24/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tutkittu juttu, että hyvin toimeentulevat ovat myös terveempiä.

Ja vesi on märkää. On kai se nyt sanomattakin selvää, että rahalla on helpompaa pitää terveydestään huolta.

Vierailija
25/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot valinnat heikentävät terveyttä, ei köyhyys.

Vierailija
26/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paska juontaa juurensa köyhyydestä...on jatkuva v i t u t u s ja puute kaikesta...paljon terveellisempää olisi elää "lännen malliin"yltäkylläisyydessä ja mukavien harrasteiden parissa täysipainoista elämää..olisi niitä lisävuosiakin elettävänä runsaasti..

Vierailija
27/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paska juontaa juurensa köyhyydestä...on jatkuva v i t u t u s ja puute kaikesta...paljon terveellisempää olisi elää "lännen malliin"yltäkylläisyydessä ja mukavien harrasteiden parissa täysipainoista elämää..olisi niitä lisävuosiakin elettävänä runsaasti..

Omat valinnat on siihen köyhyyteen johtaneet. Omilla valinnoilta sieltä voi myös nousta.

Vierailija
28/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat valinnat on siihen köyhyyteen johtaneet. Omilla valinnoilta sieltä voi myös nousta.

Oli mun oma valintani traumatisoitua pahasti?

Vierailija
29/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en sanonut, mutta omilla valinnoilla voit vaikuttaa kuinka trauman jälkeen selviää ja kuinka elämä jatkuu.

Vierailija
30/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallon 8 miljoonaa muuta lajia rakastaa köyhiä ja vihaa keskituloisia, sekä rikkaita. Lisäksi eloton maapallon peruskallio/alkuaineet - telluksen sielu rakastaa köyhiä ja vihaa keskituloisia, sekä rikkaita.

Vierailija
31/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut kyllä tuntuu vetävä perinnöt ja lottovoitot..ja ovat sitten s-tanan onnellisia kun pääsevät elelemään kunnolla..itse ei elämästä saa muuta kuin "rupia perseeseen"..

Vierailija
32/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut kyllä tuntuu vetävä perinnöt ja lottovoitot..ja ovat sitten s-tanan onnellisia kun pääsevät elelemään kunnolla..itse ei elämästä saa muuta kuin "rupia perseeseen"..

No voi, laske paljonko olet siihen lottoon pistänyt rahaa vuosien aikana ? Paljonko olisi jos olisit ne rahat pistänyt säästöpossuun ? 

Vierailija
33/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et osaa mennä esim kaupan pakastekaapille ? Sieltä ostat herneitä, kukkakaalta, parsakaalta jne. Oletko tyhmyys eläkkeellä jännitysniskan takia etkä osaa Googlella etsiä venyttely ohjeita ? 

Noista aineksista ei saa kovin ravitsevaa ateriaa kasattua, eikä niitäkään ilmaiseksi ole kaupassa tarjolla. Ja niinä päivinä, kun olen huonossa kunnossa, niin en todellakaan kykene valmistamaan yhtään mitään ruokia.

Jännitysniskalle venyttely on ehkä pahinta mitä voi tehdä.

Ps. Opettele nyt ensin kirjoittamisen perusteet (kiinnitä erityistä huomiota yhdyssanoihin!) ennen kuin alat tyhmittelemään muita

Ap

Parsa-kukkakaali ja herneet höyrystäen kypsäksi siitä ääntä kohden, osta vaikka kananmunia sekaan joita voi keittää kerralla koko paketin. 

En olisi ikinä uskonut näkeväni päivää, että jonkun mielestä jännitysniska on syy olla tekemättä ruokaa ! 

"Jännitysniska eli tension neck on erittäin yleinen, jopa niska-hartiaseudun tavallisin vaiva, joka koskettaa merkittävää osaa aikuisväestöstä. Suomalaisista aikuisista yli 60% 

on kokenut niska-hartiaseudun kipuja, ja noin kolme kymmenestä kokee jännitysniskaoireita kuukausittain.'

Että se siitä uniikista syystä laiskotella. 

Minun työkaverini muutama vuosi sitten meinasi pyörtyä kesken töiden tuon vaivan vuoksi ja sain tukea häntä kävellessä autolle, kun kumppaninsa tuli hänet hakemaan. Joutui pidemmälle sairauslomalle, kun ei meinannut pystyssä pysyä kiertohuimauksen takia. 

Olen kokenut tuon saman joskus, fyysinen työ jne. En kanssa pystynyt tekemään mitään, se kamala huimaus kyllä teki invalidiksi, juurikin siksi, että kävellessä piti ottaa seinistä tukea. Sairasta, että, jos ihminen on kipeä niin jonkun mielestä se on laiskuutta. Tässä maassa vallitsee erittäin, erittäin sairas ilmapiiri.

No suomalaiset nyt ovat tunnetusti melko häiriintynyttä ja pahantahtoista kansaa. Tyhmiäkin ovat.

Ap nyt varmaan sai sen mitä halusi Ehkä jatkossa tajuat että raivohullujen mielisairaalaan ei kannata kirjoittaa mitään Kelasta tai työttömistä sillä hullut triggeröityy ja sekoaa

Just toisinpäin, jos neuvoo miten köyhä voi syödä terveellisesti, ei kelpaa. En tiedä pitäisikö vaan ymmärtää "joo eikö ole kauheaa" en minäkään voi muuta kuin woltata pizzaa koska just nyt vähän on jännitysniska ja meinaa huimata 

Vierailija
34/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun valinta oli jäädä siihen märehtimään ja lopettaa elämä. Oikeasti tunnen ihmisiä jotka ovat menettäneet omat vanhempansa alaikäisinä ja pärjäävät elämässä, tunnen ihmisiä joilla on oma lapsi kuollut, mutta pärjäävät elämässä. Mutta joo toki nuo ei ole mitään sen rinnalla että sulle sanottiin töissä joskus pahasti 

Vierailija
35/35 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä se heikentää erityisesti mielenterveyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi