Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein ihanaa pullapitkoa, eikä miniä suostunut edes maistamaan sitä

Vierailija
14.05.2026 |

Ja ihan tiedoksi että olen mestarileipuri.

No, asia on selvä, tämä tarkoittaa sotaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnnä se pitko perseesees

Ole asiallinen ja käyttäydy!

Vierailija
22/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä sitten taaskaan muistanut hänen useita mainitojaan keliakiasta ja laktoosi-intoleranssista?

Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö jotain pullaa? Ja varsinkin leipoo sitä.

Voita

Sokeria

Vehnäjauhoa

Kuka vaan joka Joskus haluaa herkutella.  Kuten jätskelöt, sipisit, suolapähkinät, hamppurilaiset, lihapiirakat, ranskikset, makeiset... jne

Ihminen on tehty siten,, että on tutkitusti hyvä psyyken vuoksikin saada herkutella, nautintoa tarvitsee ihminen ruuan muodossa aika ajoin.

Vierailija
24/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuin narsisti vaimoni. Kun olen tehnyt ison kattilan ruokaa ja aletaan syömään lasten kanssa, vaimo tulee ja tiuskii, minä en ainakaan tuota syö. Seuraavaksi ulisee ettei mies tee mitään 

Vierailija
25/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voita

Sokeria

Vehnäjauhoa

Kuka vaan joka Joskus haluaa herkutella.  Kuten jätskelöt, sipisit, suolapähkinät, hamppurilaiset, lihapiirakat, ranskikset, makeiset... jne

Ihminen on tehty siten,, että on tutkitusti hyvä psyyken vuoksikin saada herkutella, nautintoa tarvitsee ihminen ruuan muodossa aika ajoin.

Herkullista ruokaa voi tehdä ilman sokeria ja vehnäjauhojakin. Nautin ihan joka ikisestä ateriasta!

Vierailija
26/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samanlainen miniä, anopin pullat jää syömättä. Mulla on kohonnut diabetesriski, niin syön vähähiilarisesti. Sanonpa vielä senkin, että ruuan kaltaisten aineiden tuputtaminen on erittäin epäkohteliasta ja moukkamaista. Aina ei ole kysymys anopista ja hänen mestarillisista leipomislahjoistaan.

Erittäinkin epäkohteliasta olisi, jollei mitään tarjottaisi.

Kaikelle, mitä itse ei voi tai halua syödä, voi sanoa nätisti "ei kiitos".

Vierailija
27/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyinkö eikö pulla maistu? Syötkö lainkaan pullaa? Maistuisiko leipä? Saat vastaukset. Miniä voi olla pullattomalla dieetillä. Tai juuri syönyt. 

Leivoin viimeksi korvapuusteja. Eivät oikein maistuneet hyviltä tuoreina. Pakastin ne ja olivat todella hyviä uunissa sulatettuna ja lämmitettyinä maidon kanssa.

Vierailija
28/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen ei ole pakko syödä yhtään mitään, eikä selitellä syömättömyyttään. Lapsen pitää joskus maistella uusia makuja. 

Vierailija
29/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu provo tämä aloitus.

Luulisi anoppi-ikäisen jo ymmärtävän, että jotkut syö pullaa, jotkut ei. Eikä siitä tarvitse vetää hernettä nenään.

Vierailija
30/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samanlainen miniä, anopin pullat jää syömättä. Mulla on kohonnut diabetesriski, niin syön vähähiilarisesti. Sanonpa vielä senkin, että ruuan kaltaisten aineiden tuputtaminen on erittäin epäkohteliasta ja moukkamaista. Aina ei ole kysymys anopista ja hänen mestarillisista leipomislahjoistaan.

Erittäinkin epäkohteliasta olisi, jollei mitään tarjottaisi.

Kaikelle, mitä itse ei voi tai halua syödä, voi sanoa nätisti "ei kiitos".

Miksi sitten kun sanoo nätisti ei kiitos niin loukkaannutaan kuten Ap? 

Herkkuja saa syödä niin vähän, että minä haluan ainakin itse ne päättää, mitä suuhuni pistän. Eikä ne ole pullaa. Kenenkään mieliksi ei tarvitse pullaa syödä. 

Vierailija
31/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäkohteliasta. En ole koskaan kuullut että yhdestä pullaviipaleesta kukaan olisi ainakaan sairastunut.

Et siis tunne ketään, jolla olisi jokin krooninen sairaus, jonka tärkein hoitomuoto on oikeanlainen ruokavalio?

Vierailija
32/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen ihmisen ei ole pakko syödä yhtään mitään, eikä selitellä syömättömyyttään. Lapsen pitää joskus maistella uusia makuja. 

Spermaa?

Vierailija
33/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa väsynyt provo. 

Itse en tajua, miten kukaan voi loukkaantua jos joku ei tahdo syödä jotain tarjottua. En minä ainakaan ole loukkaantunut, kerran kyllä kiusaannuin kauheasti kun yksi miehen kaveri tuli käymään juuri ruoka-aikaan joten tarjosin sillekin ja tajusin sitten että se otti vain kohteliaisuuttaan. Se oli kamalaa, ettei aikuinen mies kehdannut kieltäytyä. 

Ylipäänsä en tajua tätä loukkaantumisasiaa. Mies tuossa yksi päivä kieltäytyi seksistä koska oli niin työstressissä, ja sitten se pelkäsi että loukkaannun. En ymmärrä miten voisin loukkaantua siitä, että toinen on väsynyt ja stressaantunut, tai ei vain muuten huvita? 

Oletan, että minun on täytynyt loukkaantua elämäni aikana joskus JOSTAIN, mutta ei tule mitään henkilökohtaista mieleen. Vain yksi kerta kun eräs mies väitti isääni epärehelliseksi. 

Vierailija
34/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voita

Sokeria

Vehnäjauhoa

Kerrotko miten ihmislaji sitten ensinkään pärjäsi ne sadattuhannet vuodet, kun ainoa makea asia oli erittäin satunnaisesti löydetty villihunaja? Jota ei isommin edes syöty, kun paleoliittinen ihminen on luiden isotooppimittausten perusteella syönyt lähinnä suurristaa, ollut lihansyöjempi kuin naali nykyään. 

Masait pärjää edelleenkin lähinnä maidolla, verellä ja lihalla ja nenetsit perinteisesti söivät suurimpana herkkunaan vielä lämpimään vereen kastettua tuoretta raakaa maksaa. Ne teurasti poron niin että veri vuosi pistettäessä vatsaonteloon (pistivät aorttaan), ja siihen sitten dippailtiin sitä raakaa maksaa. 

Herkun ei tarvitse olla a) makea tai b) teollisesti prosessoitu. Mitä kukin herkkuna pitää, on täysin kulttuurillinen juttu. Amazonilla elää eräs intiaaniheimo, jonka lapset pyydystävät äärimmäisen myrkyllisiä ja huomattavan kookkaita hämähäkkejä, paahtavat ne nuotiolla ja syövät suurinpana herkkunaan. 

Vierailija
35/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jeesus oli tunnetusti leipuri. eikä koskaan laittanu rusinoita pullaan

Vierailija
36/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo miniä. Mutta mun äiti aina leipoo ja tuputtaa että syö syö syö. Pahoittaa mielensä jos en syö. Sitten hetken päästä kauhistelee, kun olen taas lihonut. 

Antakaa ihmisten olla syömättä pullaa jos ne ei sitä halua.

Veikkaan että tässäkin sadussa halutaan maalailla anoppi miniän nuorelle ja hoikalle vartalolle kateellisena.

Vierailija
37/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäkohteliasta. En ole koskaan kuullut että yhdestä pullaviipaleesta kukaan olisi ainakaan sairastunut.

Et siis tunne ketään, jolla olisi jokin krooninen sairaus, jonka tärkein hoitomuoto on oikeanlainen ruokavalio?

no en tunne niitä kroojena varmaan samanalaisia pellejä kun ne kraanitkin. ruoka on valioo suomessa sano joku mitä tahansa iiiigoriiii

Vierailija
38/38 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohteliasta olisi kertoa, että nyt on niin, että minulla on krooninen sairaus, että yksi pieni pullaviipalekin on liikaa. Ei tämä anoppi sitten varmaan täällä palstoilla ihmettelisi asiaa. Ilmeisesti on niin huonot välit, ettei voi keskustella muusta kuin ilmoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä