Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elisa: MTV kieltäytyi ehdotuksesta jatkaa lähetyksiä jääkiekon MM-kisojen yli

Vierailija
14.05.2026 |

Samalla, kun neuvottelut olisivat jatkuneet. MTV kieltäytyi. 

https://yle.fi/a/74-20226005

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi käydä katsomassa jääkiekkoa jossain sellaisessa paikassa, jossa kiekko näkyy. Jääkiekon MM-kisojen loppuottelu vuonna 1992, Suomi ja Ruotsi pelasivat kullasta ja sen näytti ainoastaan kaapelikanava PTV. 

Olin ollut käymässä vanhempieni luona vanhassa kotikaupungissani ja tulin takaisin illalla. Meidän kerrostalon parkkipaikka oli hervottoman iso ruudutettu asfalttikenttä, mutta silloin oli jokaikinen ruutu täynnä vieraita autoja, joten minun oli pakko kääntää auto ja parkkeerata kadulle, jossa sielläkin oli vain se yksi kolo, johon auton onneksi sain. 

Kun pääsin sisään, älysin kyllä, mistä oli kyse. Minun mieheni ei katsonut peliä, mutta naapureista kuului seinien läpi sellainen mökä, että ei epäilystäkään siitä, että peliä katsottiin. Kaikki antennitalouksissa asuneet olivat tulleet peliä katsomaan sukulaisiin, ystäville tai työkavereille, jotka asuivat kaapelitaloissa.

Pelin loputtua - Suomi hävisi - tuli äkkiä hiljaista, moottorit vain prutkuttivat, kun autokolonna häipyi pihalta mikä minnekin. Minä kävin ajamassa auton kadun varrelta pihalle ruutuun. 

Näin 34 vuotta sitten. Nyt Elisan kaapeliasiakkaat voivat hakeutua sukulaisiin, ystäville tai työkavereille antennitaloihin tai jonkin muun kaapelioperaattorin taloihin jääkiekkoa katsomaan. 

Vierailija
82/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne ihan idiootteja maikkarilla? Nehän menettää vaan tässä itse.

Jep,mutta eivät välitä, koska raha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa maksullisen tilauksen tai hakee antennin niin mistä voi hakea korvaukset, kerta MM-pelit kuuluu lakisääteisesti nähdä ilmaiseksi?

MTV poisti Katsomostaan MM-pelit jo vuosia sitten (ei aivan heti sopimuksen ensimmäisenä vuonna, se olisi ollut liian läpinäkyvää), jos omisti vain netin eikä televisiota, niitä ei saanut näkemään vaikka Katsomo-tunnuksetkin oli, lainsäädännöstä viis välittivät kun yrittivät saada ihmiset maksamaan niitä näyttävästä maksullisesta kanavastaan. 

Vierailija
84/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikso ihmeessä MTV tuottaisi ilmaiseksi sisältöä Elisalle? Aikaisempi järjestely on ollut täysin älytön.

Kaikissa muissa maissa kaapeliyhtiöt maksavat mediayhtiöille sisällöstä. Tietenkin.

Tämä näitten firmojen peli on ikävää katsojien kannalta.

Tuttu vanhus ei näe enää Emmerdalea eikä muitakaan maikkarin sarjoja, kun taloyhtiössä, missä asuu on Elisan liittymä.

Mitään tietokoneita eikä muitakaan härpäkkeitä ei vanhuksella ole. Harmittaa hänen ja monen muun  puolesta.

Mikä neuvoksi?

Vierailija
85/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalainen MTV ja suomalainen Elisa. Ensin mainittu on roisto. 

Totta. Näin käy kun ahneuksissa myydään kaikki firmat ulkomaille. Norgeturska vähät välittää näkeekö suomalaiset lätkäänsä vai ei. 

Hah, ehkä siellä mieluummin hykerrellään vahingoniloisina !

Aika paskakanava tämä kolmonen tosin jokavälin ärsyttävine mainoksineen b-luokan ohjelmilla. Kymmenen uutisetkin nykyään lyhyt huttupätkä ohjelma. Kiekkoa silti mieluusti katselisin kotisohvalta niinkuin aina ennenkin !!

Kyllä se kiekonkatsominenkin onnistuu, joko Elisa viihteen kautta tai noin kympin maksavalla sisäantennilla.

Vierailija
86/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään pitäisi lätkän pudota jäähän mm-kisojen merkiksi. Vetoan kumpaankin firmaan, lopettakaa nyt riitely. Edes tavallisten suomalaisten takia. He eivät ole tehneet teille mitään!

Ja lukemattomien vanhusten puolesta, jotka eivät näe Emmerdalea eikä Kauniita ja rohkeita!

Vierailija
87/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne ihan idiootteja maikkarilla? Nehän menettää vaan tässä itse.

Mitä ne menettää? Nollan euron provisiot Elisalta?

No, katsojia menettävät -> mainostajat harkitsevat uudelleen, kannattaako maikkarilla mainostaa -> jatkanko vai joko ymmärsit?

En kyllä mainostajana katsoisi hyvällä, jos olisin ostanut kalliin mainospaikan ja yhtäkkiä näkyvyys olisikin satoja tuhansia ihmisiä pienempi kuin oli alunperin luvattu.

Vierailija
88/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi käydä katsomassa jääkiekkoa jossain sellaisessa paikassa, jossa kiekko näkyy. Jääkiekon MM-kisojen loppuottelu vuonna 1992, Suomi ja Ruotsi pelasivat kullasta ja sen näytti ainoastaan kaapelikanava PTV. 

Olin ollut käymässä vanhempieni luona vanhassa kotikaupungissani ja tulin takaisin illalla. Meidän kerrostalon parkkipaikka oli hervottoman iso ruudutettu asfalttikenttä, mutta silloin oli jokaikinen ruutu täynnä vieraita autoja, joten minun oli pakko kääntää auto ja parkkeerata kadulle, jossa sielläkin oli vain se yksi kolo, johon auton onneksi sain. 

Kun pääsin sisään, älysin kyllä, mistä oli kyse. Minun mieheni ei katsonut peliä, mutta naapureista kuului seinien läpi sellainen mökä, että ei epäilystäkään siitä, että peliä katsottiin. Kaikki antennitalouksissa asuneet olivat tulleet peliä katsomaan sukulaisiin, ystäville tai työkavereille, jotka asuivat kaapelitaloissa.

Pelin loputtua - Suomi hävisi - tuli äkkiä hiljaista, moottorit vain prutkuttivat, kun autokolonna häipyi pihalta mikä minnekin. Minä kävin ajamassa auton kadun varrelta pihalle ruutuun. 

Näin 34 vuotta sitten. Nyt Elisan kaapeliasiakkaat voivat hakeutua sukulaisiin, ystäville tai työkavereille antennitaloihin tai jonkin muun kaapelioperaattorin taloihin jääkiekkoa katsomaan. 

Itse ainakin katson pelit maksuttoman Elisa viihde minin kautta.

Vierailija
89/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan ja MTV:n mukaan sopimusta on yritetty työstää jo vuoden ajan eli siis miksi helvetissä ei mitään varoitusta annettu asiakkaille, vaan yhtäkkiä viime metreillä ilmoitetaan kanavien pimentymisestä? Minusta kummatkin osapuolet on paskonu tämän oikein kunnolla.

Vierailija
90/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisan ja MTV:n mukaan sopimusta on yritetty työstää jo vuoden ajan eli siis miksi helvetissä ei mitään varoitusta annettu asiakkaille, vaan yhtäkkiä viime metreillä ilmoitetaan kanavien pimentymisestä? Minusta kummatkin osapuolet on paskonu tämän oikein kunnolla.

Koska mtv yrittää saada kiristettyä sopimusta ajoittamalla katkon lätkäkisoihin. Epätoivon tuoksu löyhähtää

Vierailija
91/91 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MTV:n  TAVOITE:

- kaikkien  p i t ä ä    siirtyä  maksullisiin kanaviin.

-MTV3+   kaikille.

Tuo on MTVn  tavoite.

En siirry.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi