Onko järkeä elää toisten ehdoilla?
Olen koko elämäni ajan kyseenalaistanut sen, että onko rauha muiden ihmisten kanssa oman kärsimyksen arvoista. Onko muita?
Selitän tarkemmin; joudun elämään koko ajan vastoin omia periaatteitani kun olen toisten ihmisten kanssa tekemisissä:
- joudun pesemään käteni vessan jälkeen - koska muuten muut suuttuu
- en saa olla likaisella tukalla ja haista hielle - koska muuten muut suuttuu
- en saa pukeutua töissä niin kun itseä huvittaa - koska muuten muut suuttuu
- en saa olla sitä mieltä, että Suomeen ei saa päästää yhtään muslimia - koska muuten muut suuttuu
- en saa olla sitä mieltä, että lgpt on sairaus - koska muuten muut suuttuu
- minun pitää siivota oma kotini - koska muuten muut suuttuu
- minun pitää ottaa rokotuksia - koska muuten muut suuttuu
Siis mitä minä oikein saan siitä, että tottelen tällaisia järjettömiä yhteiskunnallisia sääntöjä, joita en haluaisi noudattaa? En tunne saavani muilta ihmisiltä yhtään mitään sen vastapainoksi, että tanssin heidän pillinsä mukaan. Pelkkää pahaa mieltä ja kiukkua. Ei tee yhtään mieli olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Enkä halua ottaa heitä enää huomioon. Haluan vihdoin ottaa itseni huomioon
Kommentit (24)
Tuli ap:n aloituksesta mieleeni eräs tapaus, kun olin ystäväni kanssa leffassa. Niin eräs mies lyöttäytyi meidän seuraamme ja kehui, että ei ole pessyt itseään moneen vuoteen?! Se lemu mikä hänestä lähti oli sanoinkuvaamaton. Onneksi oli vain odotustila ja mies meni muualle istumaan. En ymmärrä, miksi ei voi pestä itseään niitä kanssaihmisiä ajatellen? Sääliksi kävi niitä, joiden vieressä tämä mies istui.
Olet aika ällö, jos et halua pestä käsiäsi... Mutta jäi kiinnostamaan miten pukeutuisit töihin, jos saisit itse valita? Ilmeisesti teillä on työasu käytössä?
Ei tartte elää muiden armoilla.Kyl pesen kädet hoidan itseni.Muu onkin sitten..teen jos tahon.Ennen oli sanonta mihinkään pakko kuin kuolemaan.
No siis joku nuppivikahan tuo on jos ei ymmärrä tai halua ymmärtää esimerkiksi hygienian päälle. Tarhaikäiset jo oppii miksi kädet pestään vessakäynnin jälkeen. Aikuisen ihmisen kohdalla, noh, pesemättömyys ei ole normaalia.
Myös se ettei hyväksi tai kykene käsittämään yhteiskunnan pyörimisen perusasioita kertoo heikkolahjaisuudesta.
Kapinallisuuden tai yhteiskuntatottelemattomuuden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.