Kyllä oli veemäistä eilen käydä lasten kanssa kaupassa, kun kaikki perheparkkipaikat oli varattuja
Kommentit (122)
Ollaanko saatu Vauvalle lapsiparkkihullu?
Eipä mitään, tervetuloa vaan
Kyllä on veemäistä marista omasta kyvyttömyydestään organisoida asiat. Kun lapset olivat pieniä, kävimme kaupassa ruuhka-aikojen ulkopuolella ja yleensä ilman lapsia. Toinen oli kotona kun kävin kaupassa 7.00 aamulla tai puoliso kävi siellä illalla 20.00.
Pikkasen sama kuin ulisisi, että aina on ruuhka just silloin kun itse on menossa töihin tai tulossa sieltä. No hei, sen takia on se työaikaliukuma. Mene aikaisemmin tai myöhemmin, tullessa sama.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on pienet murheet.
Ap voisi olla tyytyväinen, kun on voimia vahtia toisten parkkeeraamista.
Vakavasti puhuen, veikkaan taustalla olevan pelko. Pelottaa mennä lasten kanssa kauppaan ja panikoidutaan, jos ei pääse oven eteen.
Uusavuttomuutta.
Varmaan lasten kanssa kaupassa käyntikin on asia mikä pitäisi opettaa neuvolassa. Joku esite vaikka missä kerrotaan kuinka pitää lapsi hengissä kauppareissun ajan ja miten estää lasta tuhoamasta kaupan omaisuutta ja häiriköimästä muita asiakkaita. Tai sitten jotain julisteita kauppojen oville missä kerrotaan sama.
Ei saakeli. Nyt mä alan parkkeeraamaan perheparkkeihin ap:n kiusaksi. Onhan minulla lapsia. Tosin jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät etteivät ole lapsiperheen autoja? Onko lapsiperheille säädetty joku autolaki, millaisella saa ajaa lisäännyttyään?
Tuo oli niin tyhmä kysymys, että kirjoittajan on pakko olla vela. Mitä jos vain pysyisit pois sellaisilta paikoilta, jotka ei ole sinulle tarkoitettuja, kiitos.
Kaupoista voi myös tilata ruoat etukäteen ja vaan noutaa ne noutopaikalta. Palvelu on täysin ilmainen. Ei tarvitse mennä lasten kanssa kauppaan asioimaan välttämättä.
se palvelu on hävikkiä eikä asiakasta varten. kivaa saaada 3litraa maitoo päivän päähän parastaennen
Olen k-ruuasta tilannut, toimittaja iso k-kauppa. Olen aina saanut pitkillä päiväyksillä ja hevituotteet hyvinä ja tuoreina. Ehkä johtuutoimittajastakin. Itse tyytyväinen. Tilaan yhden hengen ruuat mutta kerralla ison määrän.
en usko. jos sitä Kta pitää mainostaa niin taidat olla kauppiaan ketkurotta
En ole vaan ihan tavismummu joka koronan akkaan oppi käyttämään tilauksia. Isimmissa kaupungeissa on monta k-kauppaa ( citymarkettia) johon voi tilauksensa kohdentaa. Et voi kyseenalaistaa sitä jos olen tyytyväinen.
Lapsen perhe pääkaupungissa tilaa s-ryhmältä. Ovat myös tyytyväisiä ja tarkkoja kasvissyöjiä.
Kirjoitin tänne jossain alussa että keskellä päivää oli kaikki lapsiparkit tyhjinä. En pysäköinyt niihin vaikka harmitti kun joka parkkirivin päässä 6 leveää tyhjää lapsiparkkiruutua. Vastakkaisilla puolilla nokat vastakkain eli tolkuton määrä lapsiparkkeja. Iso ,kahden vastakkain olevan liikerakennuksen käytössä oleva parkkialue. Ehkä ne joskus on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on pienet murheet.
Ap voisi olla tyytyväinen, kun on voimia vahtia toisten parkkeeraamista.
Vakavasti puhuen, veikkaan taustalla olevan pelko. Pelottaa mennä lasten kanssa kauppaan ja panikoidutaan, jos ei pääse oven eteen.
Uusavuttomuutta.
Varmaan lasten kanssa kaupassa käyntikin on asia mikä pitäisi opettaa neuvolassa. Joku esite vaikka missä kerrotaan kuinka pitää lapsi hengissä kauppareissun ajan ja miten estää lasta tuhoamasta kaupan omaisuutta ja häiriköimästä muita asiakkaita. Tai sitten jotain julisteita kauppojen oville missä kerrotaan sama.
Tämä on hyvä!
Tai sitten aina joku perhetyöntekijä mukaan kauppaan opettamaan lapsille, miten käyttäydytään.
Tehokkaampaa ja kaikkien kannalta miellyttävämpää olisi, jos vanhemmilla olisi autokoulun tapainen vanhemmuustesti ennen lisääntymistä.
Teoria ja vanhemmuus "inssi". Näytön voisi antaa vaikka päiväkodeissa. Teoriakokeessa kysymyksiä esim: osaan taluttaa lastani tai pitää sylissä parkkihallissa? Vastaus kyllä tai ei. Ei-vastaus toisi hylsyn heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun perheeseeni kuuluu minä (N49) ja puolisoni (M52). Miksi me emme voi pysäköidä perhepaikalle?
Ei sinne lapsiperheen aikuisetkaan pysäköi, jos ei ole lapsia mukana. Lapsiperheille varatut paikat on oven vieressä turvallisuuden vuoksi. Pieniä lapsia ei huomaa parkkipaikalla autojen välissä. Ja jos tuo tavarat autoon ostoskärryllä, ei lasta voi jättää vahtimatta autoon kun palauttaa kärryn. Jos teillä olisi lapsia, niin ymmärtäisitte.
Ihme, että selvittiin hengissä, kun omassa lapsuudessa ei ollut turvaistuimia ja turvavöitäkään välttämättä. Naurettavaa siloitella yhden asiakasryhmän elämää. Ei ihme, että Suomi velkaantuu ja voi huonosti, kun nuori polvi ei joudu käyttämään aivojaan ja kehoaan selvitäkseen elämästä.
Ajattele. Jotkut normaalipainoiset perheet kulkevat ihan pyörällä peräkärryineen kaupoille.
Ja taas sama aloitus kuin eilen.
Ap, kertoisitko miksi jankutat?
Siis jäitkö kyttäämään, ketkä autoihin menee?
Mitä lapsesi tekivät sillä aikaa? Anna kun arvaan. Riehuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli vielä veemäisempää, kun ei ollut edes olemassa perheparkkeja. Ei ole yhtään reilua, kun omat lapset ehti kasvaa aikuisiksi ennen perheparkkeja
Ja senkö takia käytät niitä nyt, vaikka omat lapset on jo aikuisia? Teet väärin, kun viet lapsille turvallisuuden vuoksi varatun paikan oven läheltä. Ne on tarkoitettu niille jotka ovat pienten lasten kanssa kaupassa. Jos menet lapsenlapsen kanssa kauppaan, niin voit käyttää lapsiperhepaikkaa.
Voin käyttää perhepaikkaa aina, vaikka ei lapsia olisikaan.
Miksi sinä teet noin? Etkö ymmärrä, että ne lapsiperhepaikat on turvallisuuden takia oven lähellä? Ettei parkkipaikalla sattuisi onnettomuuksia pienten lasten kanssa, ja ettei lapsia tarvitsisi jättää autoon yksin vahtimatta kun palauttaa ostoskärryn. Ei niitä paikkoja ole tarkoitettu aikuisille, jotka tulevat kauppaan ilman lapsia.
Otat lapset mukaan palauttamaan.
Silloinhan lapset joutuisi kulkemaan parkkipaikalla ja siitä voisi aiheutua vaaratilanteita. Onneksi kauppias on varannut paikkoja lapsiperheille oven viereen niin ei tarvitse.
Kuinka vaikeaa on pitää lapset hengissä.
Opeta ne lapset käyttäytymään.
No niin. Jos sinulla olisi lapsia, ymmärtäisit, ettei tässä ole kyse kasvatuksesta. Sääliksi käy, millainen kasvatus sinulla raukalla onkaan ollut.
Mulla on lapsia ja kyllä kyse on ihan kasvatuksesta. Kyllä lapset voi kasvattaa siihen, ettei parkkipaikalla sinkoilla paikasta toiseen.
Niin, kyllä meilläkin on lapset kasvatettu. Mutta eihän kaikissa perheissä ole, ja varmasti joidenkin lasten kanssa on enemmän haasteitakin. Kaupassa on silti käytävä, eikä esimerkiksi ylivilkkaudesta kärsivää lasta voi jättää yksinkään. Joka tapauksessa on turvallisinta, että lapset eivät kulje parkkipaikoilla, johtuipa se sitten niistä huonoista vanhemmista tai vilkkaista lapsista. Tianne nyt vain on tämä.
Onko tässä siis nyt jokin ongelma, jos kaupassa on varattu oven vierestä muutama paikka lapsiperheille?
Heidän varmaan kannattaa sitten käydä kaupassa ilman lapsia, kun on noin helkkarin hankalaa. Tai tilata ostokset kotiin. Mitäs nämä perheet sitten tekevät, kun kaikki perhepaikat on jo varattu muille perheille?
Ei ole yhtään hankalaa, ellei joku velanperhana ole vienyt sitä lapsiperhepaikkaa. Kyllä niitä on tarpeeksi lapsiperheille. Mutta äkkiä ne loppuu, jos niitä alkaa kaikki muutkin käyttämään.
Asut ilmeisesti jossain landella. Meidän kaupungissa ne on täynnä ihan lapsiperheiden autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli vielä veemäisempää, kun ei ollut edes olemassa perheparkkeja. Ei ole yhtään reilua, kun omat lapset ehti kasvaa aikuisiksi ennen perheparkkeja
Ja senkö takia käytät niitä nyt, vaikka omat lapset on jo aikuisia? Teet väärin, kun viet lapsille turvallisuuden vuoksi varatun paikan oven läheltä. Ne on tarkoitettu niille jotka ovat pienten lasten kanssa kaupassa. Jos menet lapsenlapsen kanssa kauppaan, niin voit käyttää lapsiperhepaikkaa.
Voin käyttää perhepaikkaa aina, vaikka ei lapsia olisikaan.
Miksi sinä teet noin? Etkö ymmärrä, että ne lapsiperhepaikat on turvallisuuden takia oven lähellä? Ettei parkkipaikalla sattuisi onnettomuuksia pienten lasten kanssa, ja ettei lapsia tarvitsisi jättää autoon yksin vahtimatta kun palauttaa ostoskärryn. Ei niitä paikkoja ole tarkoitettu aikuisille, jotka tulevat kauppaan ilman lapsia.
Otat lapset mukaan palauttamaan.
Silloinhan lapset joutuisi kulkemaan parkkipaikalla ja siitä voisi aiheutua vaaratilanteita. Onneksi kauppias on varannut paikkoja lapsiperheille oven viereen niin ei tarvitse.
Kuinka vaikeaa on pitää lapset hengissä.
Opeta ne lapset käyttäytymään.
No niin. Jos sinulla olisi lapsia, ymmärtäisit, ettei tässä ole kyse kasvatuksesta. Sääliksi käy, millainen kasvatus sinulla raukalla onkaan ollut.
Mulla on lapsia ja kyllä kyse on ihan kasvatuksesta. Kyllä lapset voi kasvattaa siihen, ettei parkkipaikalla sinkoilla paikasta toiseen.
Niin, kyllä meilläkin on lapset kasvatettu. Mutta eihän kaikissa perheissä ole, ja varmasti joidenkin lasten kanssa on enemmän haasteitakin. Kaupassa on silti käytävä, eikä esimerkiksi ylivilkkaudesta kärsivää lasta voi jättää yksinkään. Joka tapauksessa on turvallisinta, että lapset eivät kulje parkkipaikoilla, johtuipa se sitten niistä huonoista vanhemmista tai vilkkaista lapsista. Tianne nyt vain on tämä.
Onko tässä siis nyt jokin ongelma, jos kaupassa on varattu oven vierestä muutama paikka lapsiperheille?
Heidän varmaan kannattaa sitten käydä kaupassa ilman lapsia, kun on noin helkkarin hankalaa. Tai tilata ostokset kotiin. Mitäs nämä perheet sitten tekevät, kun kaikki perhepaikat on jo varattu muille perheille?
Ei ole yhtään hankalaa, ellei joku velanperhana ole vienyt sitä lapsiperhepaikkaa. Kyllä niitä on tarpeeksi lapsiperheille. Mutta äkkiä ne loppuu, jos niitä alkaa kaikki muutkin käyttämään.
Asut ilmeisesti jossain landella. Meidän kaupungissa ne on täynnä ihan lapsiperheiden autoja.
Luulisi että kaupungissa vanhemmat (ja lapset) olisivat oppineet liikkumaan autojen seassa.
Voisin vaikka lyödä vetoa, että ap on landelta ja asioi tyyliin jossain Järvenpään tai Keravan marketeissa. Maalaistyttöä pelottaa "suuren maailman" riskit, kun kotipuolessa pikku lähikaupan edessä oli korkeintaan yksi auto.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas sama aloitus kuin eilen.
Ap, kertoisitko miksi jankutat?
Ap ei pärjää lastensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kävely on terveellistä lapsille ja myös äideille. Siellä parkkipaikan kauimmaisessa kolkassa on reippaasti tilaa
Itse parkkeraan aina kauimmaiseen nurkkaan, jotta autoani ei kolhita. On niin nähty kun vanhukset ja lapset äiteineen vetelee auton ovet auki niin, että kolisee.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun perheeseeni kuuluu minä (N49) ja puolisoni (M52). Miksi me emme voi pysäköidä perhepaikalle?
Ei sinne lapsiperheen aikuisetkaan pysäköi, jos ei ole lapsia mukana. Lapsiperheille varatut paikat on oven vieressä turvallisuuden vuoksi. Pieniä lapsia ei huomaa parkkipaikalla autojen välissä. Ja jos tuo tavarat autoon ostoskärryllä, ei lasta voi jättää vahtimatta autoon kun palauttaa kärryn. Jos teillä olisi lapsia, niin ymmärtäisitte.
Miksi annat lastesi juosta hallitsemattomasti? Ne voi jäädä auton alle siinä kaupan ovien edessäkin tuolla menolla.
Ei siihen kuule tarvita mitään hallitsematonta juoksemista, riittää että lapsi on niin pieni, ettei näy auton peileistä ja joku vela peruuttaa päälle.
Pystyttekö kuitenkin liikkumaan kaupungilla autojen seassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat lastesi juosta hallitsemattomasti? Ne voi jäädä auton alle siinä kaupan ovien edessäkin tuolla menolla.
Ei siihen kuule tarvita mitään hallitsematonta juoksemista, riittää että lapsi on niin pieni, ettei näy auton peileistä ja joku vela peruuttaa päälle.
Pystyttekö kuitenkin liikkumaan kaupungilla autojen seassa?
Tai edes polkupyörien seassa? Polkupyörä kulkee usein 25-30 km/h ja pieni lapsi saattaa helposti kävellä pyörän eteen koska ei osaa varoa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne on suunniteltu sellaisiksi, että autosta saa helpommin kaivettua lapset turvaistuimista ja toiset osaa varoa, että pieniä telerappeja pyörii auton ympärillä, vaikka niitä ei autojen välistä näykään.
Mihin maailma itsekkyys on noussut? Huippuunsa?
Ap pelkää ajaa lapset kyydissä ja uskaltaa ajaa vain tuttuun kauppaan tuttuun parkkiruutuun. Sit sen pää hajoaa, kun se on varattu ja sen pitäis osata parkkeerata muualle.
Tai sitten ap on pitkästynyt peräkamarin poika, joka viihdyttää itseään luomalla draamaa.
Tai peräti puuttinin trolli.
Tai tietty Porvoosta.
Tällainen kiihkoilu parkkiruuduista ei ole ihan normi äidin touhua.
Mitä se sinua haittaa jos pysäköikin, kun kuitenkaan yhtään ainutta asiakasta ei lapsineen kaupassa edes ole määrättyinä kellon aikoina. Jos joku satunnainen sattuisi tulemaankin, niin valinnan varaa on ainakin ne 12 paikkaa meidän kaupassa ainakin.