Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäpuoli antoi läksytyksen pojan kiusaajille – Sai syytteen(IL)

Vierailija
13.05.2026 |

Oikeuskin voisi lakata menemästä lasten iän taakse.Hyvin  lapset  tietävät mitä tekevät ja kun tulee vastuun oton paikka ollaan niitä itkeviä normaaleja 11 vuotiaita.Jumaliste joka leikkiin ryhtyy hän leikin kestäköön.Kiusaamista on ollut liian kauan,sukupolvesta toiseen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoli ei tehnyt mitään väärin, ja väkivaltaa ei käytetty! Hyvin teki. Nössöt kiusaajapojat sitten sopersi kotona vanhemmille miten 'pelotti'. Entä sitä edeltänyt kiusaaminen???

Jos aikuiset eivät saa pitää edes puhuttelua tai muuten sanoa kovasanaisesti, onko ihme että tulee kurittomia vässyköitä.

Vierailija
42/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun lasta kiusataan niin annan samalla mitalla takaisin. 
Olivat käyneet käsiksi mun poikaan ja heitelleet repusta tarvikkeet ojaan. Olin seuraavana päivänä vastassa tätä kiusaaja poikaa ja laitoin hänet avamaan reppunsa ja heittämään tavaransa ojaan tai tulen yöllä heidän kotiinsa ja leikkaan puukolla pään irti. isänsä soitti jotain ettei poika pysty nukkumaan, sanoin että ei kiinosta pätkääkään ja en ole mitään tuollaista sanonut vaan kielsin kiusaamasta poikaani että taitaa omalla pojallasi omatunto painaa kun kiusaa joka päivä poikaani ja tämön kahta kaveria ja heitteli koulutavarat ojaan eilen. Isä uhkaili minua, ja sanoin vaan että sopii yrittää. Kiusaaminen loppui siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku asiantuntija sanoa, että mitä vanhemman sitten pitäisi tehdä ratkaistaakseen lapsensa koulukiusaamisen? Opettajat ja rehtorit eivät siihen puutu. Mitä vanhempi siis voi tehdä, jos ei saa kiusaajia puhutellakaan (harvoin nykyään mikään puhuttelu edes auttaa)?

Miten opettajien ja rehtorin pitäisi sitten asiaan puuttua, siis lakien rajoissa.

Vaikka erottaa koulusta. 

Vierailija
44/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kiusaajienkin vanhemmat voisivat alkaa olla niitä vanhempia ja laittaa rajoja lapsilleen ,keskustella kotona ja toimia niin kuin aikuisen kuuluu.

Tiedän kyllä ,että kaikilla ei ole tällaisia vanhempia vaan addikteja yms.Silloin lapselle pitäisi saada joku turvallinen kaveriaikuinen siis joku joka ei hyväksikäytä lasta mitenkään ja johon lapsi voi luottaa.

Vierailija
45/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isä nykäisi riveleistä yhden vanhemman kiusaajapojan tolppaa vasten ja läksytti. Eipä siitä kukaan silloin kukaan olisi edes kehdannut nostaa syytettä. Oi aikoja, oi tapoja.

Vierailija
46/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kiusaaja lapsetkin apua tarvisevat.Monesti kiusaamisella peitetään pahaa oloa,häpeää esim.vanhemmista, köyhyydestä yms. 

Toiset löytävät avun kautta uuden tavan toimia,toiset ei muutu koskaan.

Keinoja auttaa tulisi silti kehittää.

Vierailija
47/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ne kiusaamiset loppu 80-luvullakin. Tosin joskus piti itsekin lyödä isompia poikia nokkaan. Mut sillä tavalla se loppu.

Vierailija
48/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allah antaa oikeuden kiusata vääräuskoisia lapsia. Ja kotona kannustetaan tähän.

Vierailija
49/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kiusaaja lapsetkin apua tarvisevat.Monesti kiusaamisella peitetään pahaa oloa,häpeää esim.vanhemmista, köyhyydestä yms. 

Seli seli. Minun kaikki kiusaajani olivat paremmat vaatteet ja vehkeet omaavia, paljon kavereita, kotibileitä, pelejä jne. Kiusaajatytöillä uusia merkkivaatteita ja aina meikkiä. Yksi kiusaajaporukan poika erittäin rikkaasta perheestä, joka reissasi kaiken aikaa.

MINÄ olin se jolla oli paha olla, KOSKA kiusattiin. Ja ei ollut rahaa mihinkään, ei viikkorahaa ikinä, ei ipodeja, pelikoneita, ei rahaa meikkeihin jne. vanhoilla vaatteilla kuljin ja samat koulukamat vuosia. Kotona ei huomioitu juurikaan. Silti MINÄ en kiusannut ketään. :)

Vierailija
50/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuolelle mitali! Arvostan

Vierailija
51/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta on aina väärin.

Ei ole. Kaverin poikaa kiusattiin vuosia. Yhdessä sitten kaverin kanssa sanottiin että kun seuraavan kerran tulee aukomaan päätä niin vedä nokkaan niin lujaa kuin lähtee ja niin teki. Ei kiusannut kertaakaan enää. Eikä ollut mitään väärää. 

Vierailija
52/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli. Minun kaikki kiusaajani olivat paremmat vaatteet ja vehkeet omaavia, paljon kavereita, kotibileitä, pelejä jne. Kiusaajatytöillä uusia merkkivaatteita ja aina meikkiä. Yksi kiusaajaporukan poika erittäin rikkaasta perheestä, joka reissasi kaiken aikaa.

MINÄ olin se jolla oli paha olla, KOSKA kiusattiin. Ja ei ollut rahaa mihinkään, ei viikkorahaa ikinä, ei ipodeja, pelikoneita, ei rahaa meikkeihin jne. vanhoilla vaatteilla kuljin ja samat koulukamat vuosia. Kotona ei huomioitu juurikaan. Silti MINÄ en kiusannut ketään. :)

Toki näinkin, mutta eivät kaikki kiusaajatkaan ole `herrasväkeä` vaan saattavat olla aiemmin  esim.kiusattuja.

Siinäpä se ero onkin, vaikka olot olisivat samanlaiset kaikki eivät ala kiusaamaan,varastamaan ,valehtelemaan.

Vierailija
53/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies paikallaan. 

Vierailija
54/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynosentrisen yhteiskunnan syytä. Naiset pois johtavista asemista ja äänioikeus pois niin tilanne tulee järkeväksi.

Vierailija
55/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynosentrisen yhteiskunnan syytä. Naiset pois johtavista asemista ja äänioikeus pois niin tilanne tulee järkeväksi.

Yleistäminen on pahasta.

Vierailija
56/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainsäätäjiä ja päättäjiä saatte syyttää siitä, että kiusaamista on kouluissa. Erityiskoulut on lopetettu ja pienluokkia on vähennetty. Opettajilta on kielletty kaikki kurinpidolliset toimenpiteet. Keskustella saa ja vedota tunteisiin, mutta jos oppilas on psykopaatti, jolta puuttuu tunneäly, ollaan aika kädettömiä kiusaamisen suhteen. Opettaja saa syytteen, jos hän koskee sormellakaan oppilaaseen. Melko idealistinen kasvatuskuva päättäjillä ja kasvatustieteilijöillä on, jos kuvittelette, että koko ikäluokka olisi kasvatettavissa pelkästään keskustelemalla ja sanoittamalla, kun kaikki tulevat rikollisetkin käyvät peruskoulun.

Minusta kouluihin voisi palkata järjestyksen valvojia, joilla olisi oikeus voimakeinojen käyttöön, kuten muillakin järjestyksen valvojilla. Jokaiseen kouluun pari isokokoista äijää, kovistelemaan kiusaajia ja pistämään fyysisesti kuriin. Erillisiä erityiskouluja ja lisää pieniä erityisluokkia. Pallo on heitetty kuntien ja kaupunkien päättäjille. Tehkää jotain! 

Vierailija
57/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän 11- vuotias ei ole samanlainen lapsi kuin samanikäinen -70 luvulla. Silloin leikittiin ,toki vähän kiusattiinkin mutta ei ollut puukkoja taskussa ja tappelu oli reilu 1/1.

Tämän päivän '11-vuotias' on pysyvästi päivettynyt ja hänellä on musta parta.

😂

Enemmän nauroin mielikuvalle kuin itse asialle.

Vierailija
58/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainsäätäjiä ja päättäjiä saatte syyttää siitä, että kiusaamista on kouluissa. Erityiskoulut on lopetettu ja pienluokkia on vähennetty. Opettajilta on kielletty kaikki kurinpidolliset toimenpiteet. Keskustella saa ja vedota tunteisiin, mutta jos oppilas on psykopaatti, jolta puuttuu tunneäly, ollaan aika kädettömiä kiusaamisen suhteen. Opettaja saa syytteen, jos hän koskee sormellakaan oppilaaseen. Melko idealistinen kasvatuskuva päättäjillä ja kasvatustieteilijöillä on, jos kuvittelette, että koko ikäluokka olisi kasvatettavissa pelkästään keskustelemalla ja sanoittamalla, kun kaikki tulevat rikollisetkin käyvät peruskoulun.

Minusta kouluihin voisi palkata järjestyksen valvojia, joilla olisi oikeus voimakeinojen käyttöön, kuten muillakin järjestyksen valvojilla. Jokaiseen kouluun pari isokokoista äijää, kovistelemaan kiusaajia ja pistämään fyysisesti kuriin. Erillisiä erityiskouluja ja lisää pieniä erityisluokkia. Pallo on heitetty kuntien ja kaupunkien päättäjille. Tehkää jotain! 

Koulumatkatkin pitäisi turvata.

Ensimmäisenä nuorten mielenterveyshuolto kuntoon.Lisää paikkoja,lääkäreitä ja hoitajia.Varhainen puuttuminen takaisin.

Vierailija
59/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan opetettu että lapsi keskeyttää koulupäivän jos häntä kiusataan (alkaen nimittelystä) tai koulussa tapahtuu mikä tahansa väkivaltatilanne. Me sitten tehdään poliisille rikisilmoitus asiasta.

Ei poliisia kiinnosta sun lapsesi pinnaaminen.

😡😡😡😡🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻

Vierailija
60/77 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta on aina väärin.

Ei ole. Silmä silmästä.