Kokeilin tehdä värianalyysin ChatGPT:llä
Instassa nähnyt värianalyysejä tarjoavien ihmisten postauksia, mutta ei ole rahaa sellaiseen. Ajattelin kokeilla, pystyisikö tekoälyllä tekemään itselleen värianalyysin. Löysinkin ohjeet netistä. Suosittelivat tällaista kehotetta (en jaksanut suomentaa sitä, kun mua ei haitannut että vastauskin tulee sitten englanniksi):
"Act as a professional color analyst. Based on this photo of me in natural light, please determine my personal color season (including sub-season, e.g., Soft Summer, Deep Autumn). Analyze my skin undertone, hair color, and eye color to explain why. Then, provide a curated color palette for my wardrobe and recommend clothing, makeup, and hair colors that will make my skin look brightest and shadows reduced."
Kuvan pitää olla meikittömänä otettu, ja luonnonvalossa. Sitten laitetaan tuo prompt, ja kuva liitteeksi. Jos hiukset on värjätty, niin se ja luonnollinen hiustenväri kerrotaan kehotteessa. Mä sain tulokseksi Deep Winter eli Tumma Talvi. Sitten vielä palloteltiin ChatGPT:n kanssa mun mieltymyksiä väreistä, ja kehiteltiin niiden mukaan kesä- ja talvivaatteiden väripaletit. Sitten Chatti teki vielä moodboardin, jossa molemmat paletit näkyy rinnakkain (linkki alla). Samalla voi halutessaan pyytää esim. kapselivaatekaappi-ideoita tms. Toimi minusta todella hyvin tämä, kannattaa kokeilla jos värianalyysi kiinnostaa muttei syystä tai toisesta halua/voi mennä varsinaiseen analyysiin ihmiselle.
Kommentit (8)
Ei ehkä kannata analysoida, vaan analisoida.
Vierailija kirjoitti:
Juu, valokuviaan kannattaakin jakaa sinne sun tänne 👍
Jep, hyvä ohje valokuvain jaosta
Vierailija kirjoitti:
Itse tuon luettuani mietin, olis nyt antanut vielä sotun ja sormenjäljen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja samantien osoitteen ja puhelinmumeron
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä AI tietää sun sijainnin ja yhteystiedot kysymättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä AI tietää sun sijainnin ja yhteystiedot kysymättäkin.
Totta, mutta voihan omia tietoja jakaa itsekin kuten aloittaja valokuviaan.
eikö noita värianalyysejä ole ollut ties kuinka kauan? ei ne mitään hirveän hintaisia ole ellet mene juuri lypsäjälle.