Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahastutteko, jos muut arvostelevat valitsemaanne ravintolaa tms?

Vierailija
13.05.2026 |

Minua ärsyttää ja hiukan loukkaannun, jos varaan esimerkiksi työporukalle tai kaveriporukalle ravintolan ("Varaa sinä, sä tunnet kaupungin parhaiten, joku kiva, ei liian fiini, semmonen että kaikki löytää listalta jotain...) ja sitten muut jälkikäteen arvostelevat sitä. "Ihan hyvä, vähän kuiva oli se pihvi, en kyllä enää tilaisi sellaista jälkiruokaa, mutta ihan kiva paikka oli, tosi kiva sisustus, todella kauan kyllä kesti sen mun ruoan tuleminen...)

Siis mä ymmärrän, että tällaisiahan jotkut ihmiset on, että mieleen jää se huono juttu, josta kerrotaan sitten kaikkialle. Musta vaan tuntuu, että tuo valittaminen on loukkaus mua kohtaan, joka sen ravintolan olen valinnut.

Olenko liian herkkähipiäinen vai kokevatko muutkin näin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat liian henkilökohtaisesti. On mukava syödä uusissa ravintoloissa,  mutta toki mielipiteen saa kertoa. 

Vierailija
22/23 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voikin loukkaantua. Eihän se nyt varaajan vastuulla ole jos ravintolalla on huono ilta. Itsekin olen joskus ollut sekä varaajana että jonkun muun tekemän varauksen perusteella aika surkeissa ravintoloissa, mutta huumorilla on mielestäni selvitty. Ja ruuatkin yleensä syöty, vaikkei ne mitään herkkua olisi olleetkaan. Itse olen huomannut, että kun porukka on iso, yleensä siellä on aina näitä tyyppejä, joille valkosipulikin on eksoottinen kuuma mauste ja sitten toisaalta Michelin-ravintoloissa marinoituneita gourmet-spesialisteja, joiden ateria menee piloille vääräntyyppisestä Syrahista. Ei kaikkia voi miellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Olen varaillut pöytiä ja joskus ravintola on ollut hitti, joskus huti. Sellaista se on, ei se minun vikani ole jos aina ei mene nappiin, en kuitenkaan ole käynyt testaamassa etukäteen jokaisen annoksia ja tehnyt lupauksia siitä että kaikille tulee juuri sellaista priimaa kuin haluavat. 😄 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan