Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä vaivaa kun ette enää osta uusia asuntoja?!

Vierailija
13.05.2026 |

Uusia asuntoja myydään nykyään 90 kuukaudessa, kun ennen myytiin 1000. Varsinkaan kerrostaloasunnot eivät mene kaupaksi.

Mikä niissä kämpissä nyt on vikana?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toistaiseksi riittää kaksi asuntoa yksin asuessa.

82/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole asuntosijoittaja.  Mulle riittää ihan hyvin nykyinen kotini. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua asua kerrostalossa, joten en ostanut uutta kerrostaloasuntoa vaan käytetyn ok-talon.

Miksi käytetyn? Ootko köyhä?

Vierailija
84/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henk.kohtaisesti virolainen laatu ei paljoa nappaa niin jätän ostamatta. Ja jatkuva sodanuhka. Pankkihan muistaa lainat vaikka asunto olisi sorakasana. Maaseudulta olisi varmaan turvallisempaa ostaa.

Minun miehelläni on raksafirma. Virolaiset on parempia laadultaa ja työmoraaliltaan  kuin suomalaiset. Toki kyvykkyyksiä ei kaikissa kansallisuuksia erilaisia, mutta virolaiset taitavimpia. Siksi liksa on parempi.

Kysyppä kun joutilasta aikaa et miksi Suomi on ainut maa jossa 30 vuotta sitten rakennettua pitää alkaa jo purkamaan uuden tieltä? Olen huomannut et puretaan aika tuoreita kouluja, asuntoja jopa poliisilaitoksia puretaan? Muualla ns. sivistyneessä mailmassa ne on ja toimii ...500 - 1000 vuotta!

Vierailija
85/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henk.kohtaisesti virolainen laatu ei paljoa nappaa niin jätän ostamatta. Ja jatkuva sodanuhka. Pankkihan muistaa lainat vaikka asunto olisi sorakasana. Maaseudulta olisi varmaan turvallisempaa ostaa.

Minun miehelläni on raksafirma. Virolaiset on parempia laadultaa ja työmoraaliltaan  kuin suomalaiset. Toki kyvykkyyksiä ei kaikissa kansallisuuksia erilaisia, mutta virolaiset taitavimpia. Siksi liksa on parempi.

Kysyppä kun joutilasta aikaa et miksi Suomi on ainut maa jossa 30 vuotta sitten rakennettua pitää alkaa jo purkamaan uuden tieltä? Olen huomannut et puretaan aika tuoreita kouluja, asuntoja jopa poliisilaitoksia puretaan? Muualla ns. sivistyneessä mailmassa ne on ja toimii ...500 - 1000 vuotta!

Eikö tässä päästä juuri siihen, että Suomessa ei osata rakentaa. Siksi työvoimaa pitää saada ulkomailta. Virolaiset pitäisi saada suunnittelemaankin?

Vierailija
86/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin sitäkin vaihtoehtoa, mutta lähes kaikki vuokratonteilla, tai sitten niin kalliita, ettei niitä yksi keskituloinen pysty ostamaan. 

Vierailija
87/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua saunaa kerrostaloasuntoon. Sellainen löytyy kuitenkin melkein kaikista 2000-luvulla valmistuneista kämpistä. Samoin keittiökaapistot olohuoneen seinällä on ehdoton ei.

Vierailija
88/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan uudet asunnot on järkyttäviä. 

Vierailija
89/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä on vikana? Ovat överikalliita, huono pohja, ahtaita, huono äänieristys, huono sijainti (kaupat kilometrien päässä), rakennusvirheitä, ei ilppiä, vuokratontti jne. Ihmiset haluaa kohtuuhintaista asumista joka toimii. Yksiöitä ja kaksioita olen koko kevään katsellut ja joka ainoassa 2000 luvun asunnossa sohva on hellaa vastapäätä ja sänky yltää seinästä seinään huoneen poikki ja pitää olla kaksi ovea sängyn molemmin puolin että voi pedata lakanat ja siivota. 

Vierailija
90/90 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt hintatasoltaan sopivaa viihtyisää asuntoa. Monet kämpät on remontoitu myös pilalle. Ei huvittaisi tehdä enää remonttia vastaremontoituun asuntoon. Sisustusratkaisuista kauheita ovat mm. keittiössä korkeakiiltoiset kaapit, mustat tai kaksiväriset kaapistot ja muovipleksit tai isot kaakelilaatat väliosana, valkoiset tai harmaat lattiat ja muutenkin harmaa sisustus, myös kylppärissä synkän tummanharmaat laatat, ihan kuin kävisi tyrmässä suihkussa. Moni saunakin on pilattu maalaamalla. Myynnissä tuntuu muutenkin olevan pelkkiä jämökämppiä. Parempien asuntojen hinnat eivät ole laskeneet vaan niistä odotetaan edelleen maksimaalista voittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan