Helsinkiin muutto edessä, mitä aluetta suosittelet ja miksi?
Helsinkiin muutto edessä, mitä aluetta suosittelet ja miksi?
Kommentit (57)
Miettisin ensimmäisenä sitä, missä tulee liikuttua, koska matkoihin menee väkisinkin aikaa. Ihan sama miten kiva alue on, jos sieltä kestää töihin tunti ja harrastuksiin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontula, Vuosaari, Jakomäki ja Itäkeskus.
Itäkeskuksen ja Vuosaaren ymmärrän, mutta mitä erityisen hienoa on Kontulassa ja Jakomäessä?
Edulliset asunnot?
Kontula, eliitin suosima paratiisi
Jos ei ole budjettirajoitteita, niin Eira, Ullanlinna, Kaivopuisto ja Kaartinkaupunki. Etu-Töölössä olet myös keskustan lähellä. Töölö laajemmin ja Meilahti ovat myös kivoja alueita hyvien yhteyksien päässä. Lauttasaaren rakennuskanta on tylsempää (uudempaa), mutta sekin kivaa aluetta.
Itähelsinki tietty, kivaa pöhinää
Vierailija kirjoitti:
Etu-Töölö oli kiva. Lähellä keskustaa, mutta kuitenkin sen verran kaukana ettei epämieluisa aines vaella sieltä kotiovellesi. Meri ja luonto lähellä.
Oli alue mikä tahansa, vältä asuinpaikkoja joissa on juna tai metroasema lähellä.
Kummassakin töölössä on asuntoloita aineiden käyttäjille. Fillarit pöllitään, kaupoissa ja liikkeissä varastellaan ja paikkoja rikotaan. Kauppa rehottaa leikkipuiston nurkalla. Että sellainen lintukoto.
Vierailija kirjoitti:
Miettisin ensimmäisenä sitä, missä tulee liikuttua, koska matkoihin menee väkisinkin aikaa. Ihan sama miten kiva alue on, jos sieltä kestää töihin tunti ja harrastuksiin toinen.
Tämä. Täällä menee parin kolmen kilometrin matkaan julkisilla yli puoli tuntia. Ja jos kymmenen kilometrin päähän aikoo poikittain, niin menee se 50min - tunti. Koska kaikki yhteydet on suunniteltu vaihdollisiksi. En suosittele. Itse muuttaisin johonkin pienempään kaupunkiin, niin elämänlaatu olisi paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katajanokka, laivallekkin pääsee helposti.
Miksi joku menisi laivalle? Ainakaan useammin kuinjoka toinen vuosi?
Käyn joka kuukausi hakemassaa kuukauden röökit ja viinat, säästän tuhansia vuodessa kun satama on 200 metrin päässä.
Mä en käytä kumpaakaan en röökiä enkä alkoholia. Enkä asu helsingin kalleimmilla alueilla. Mieti mikä säästö vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettisin ensimmäisenä sitä, missä tulee liikuttua, koska matkoihin menee väkisinkin aikaa. Ihan sama miten kiva alue on, jos sieltä kestää töihin tunti ja harrastuksiin toinen.
Tämä. Täällä menee parin kolmen kilometrin matkaan julkisilla yli puoli tuntia. Ja jos kymmenen kilometrin päähän aikoo poikittain, niin menee se 50min - tunti. Koska kaikki yhteydet on suunniteltu vaihdollisiksi. En suosittele. Itse muuttaisin johonkin pienempään kaupunkiin, niin elämänlaatu olisi paljon parempi.
Ei ole kertaakaan mennyt parin kolmen kilometrin matkaan julkisilla yli puolta tuntia. Ei yhtä ainutta kertaa, vaikka julkisia olen käyttänyt sen 25 vuotta. Kannattaa asua jossain järkevässä paikassa esim. Etelä-Haagassa Huopalahden aseman lähellä. Ruuhka-aikaan raidejokeri menee 6 min välein ja junia kulkee jatkuvasti.
eri
Taivola. Ei ole yleisesti tunnettu paikka, mutta ne ketkä tietää, ne tietää. Alsidairu.
Minimissään 97km Helsingin keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaari on kiva.
Kallis!
Mikä vaan alue on kiva kun vähän avartaa maailmankuvaansa. Suomessa, jopa Helsingissä, saa asua aika rauhassa.
Itse asun pohjois-Helsingissä ja on kiva pientaloalue. Pyöräreitit lähellä ja Jumbokin.
Ei ole kallis, ainakaan vuokrata.
Vierailija kirjoitti:
Taivola. Ei ole yleisesti tunnettu paikka, mutta ne ketkä tietää, ne tietää. Alsidairu.
Joo oon kans kuullu juttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etu-Töölö oli kiva. Lähellä keskustaa, mutta kuitenkin sen verran kaukana ettei epämieluisa aines vaella sieltä kotiovellesi. Meri ja luonto lähellä.
Oli alue mikä tahansa, vältä asuinpaikkoja joissa on juna tai metroasema lähellä.
Kummassakin töölössä on asuntoloita aineiden käyttäjille. Fillarit pöllitään, kaupoissa ja liikkeissä varastellaan ja paikkoja rikotaan. Kauppa rehottaa leikkipuiston nurkalla. Että sellainen lintukoto.
Huumeongelma on monissa lähiöissä sekä keskustassa.
Asian sivusta. Sen sijaan että vihreät/vasemmisto haluaa rakentaa kalliita fillarireittejä meren päälle jottei tarvitse mäkiä polkea(Meilahdessa), voisi Helsingin kaupunki panostaa enemmän turvallisuuteen. Valvontaa ja poliiseja katukuvaan enemmän. Täällä pentujengi terrorisoivat muita nuoria ja pahoinpitelevät jos ei rahaa tipu. Uskomatonta menoa!
#arhinmäki #heinäluoma #sazonov #laisaari #vanhanenreetta #vierunen
Jos etsit ns. perusaluetta etkä mitään kallista seutua, niin Haaga(t), Oulunkylä ja Pukinmäki ovat kaikki paikkoja joissa olen viihtynyt. Normimestoja kelvollisilla yhteyksillä ja palveluilla. Ei täysin lintukotoja mutta oman kokemukseni mukaan rauhallisempia kuin jotkut paikat joita täällä ehdotetaan vitsinä.
Kontula. Paljon puistoja, edullinen, hyvät yhteydet
Kallis!
Mikä vaan alue on kiva kun vähän avartaa maailmankuvaansa. Suomessa, jopa Helsingissä, saa asua aika rauhassa.
Itse asun pohjois-Helsingissä ja on kiva pientaloalue. Pyöräreitit lähellä ja Jumbokin.