Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiin muutto edessä, mitä aluetta suosittelet ja miksi?

Vierailija
12.05.2026 |

Helsinkiin muutto edessä, mitä aluetta suosittelet ja miksi?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaari on kiva.

Kallis!

 

Mikä vaan alue on kiva kun vähän avartaa maailmankuvaansa. Suomessa, jopa Helsingissä, saa asua aika rauhassa. 

 

Itse asun pohjois-Helsingissä ja on kiva pientaloalue. Pyöräreitit lähellä ja Jumbokin.

Vierailija
42/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin ensimmäisenä sitä, missä tulee liikuttua, koska matkoihin menee väkisinkin aikaa. Ihan sama miten kiva alue on, jos sieltä kestää töihin tunti ja harrastuksiin toinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontula, Vuosaari, Jakomäki ja Itäkeskus. 

Itäkeskuksen ja Vuosaaren ymmärrän, mutta mitä erityisen hienoa on Kontulassa ja Jakomäessä?

Edulliset asunnot?

Vierailija
44/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula, eliitin suosima paratiisi

Vierailija
45/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole budjettirajoitteita, niin Eira, Ullanlinna, Kaivopuisto ja Kaartinkaupunki. Etu-Töölössä olet myös keskustan lähellä. Töölö laajemmin ja Meilahti ovat myös kivoja alueita hyvien yhteyksien päässä. Lauttasaaren rakennuskanta on tylsempää (uudempaa), mutta sekin kivaa aluetta. 

Vierailija
46/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itähelsinki tietty, kivaa pöhinää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etu-Töölö oli kiva. Lähellä keskustaa, mutta kuitenkin sen verran kaukana ettei epämieluisa aines vaella sieltä kotiovellesi. Meri ja luonto lähellä. 

Oli alue mikä tahansa, vältä asuinpaikkoja joissa on juna tai metroasema lähellä.

Kummassakin töölössä on asuntoloita aineiden käyttäjille. Fillarit pöllitään, kaupoissa ja liikkeissä varastellaan ja paikkoja rikotaan. Kauppa rehottaa leikkipuiston nurkalla. Että sellainen lintukoto. 

Vierailija
48/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin ensimmäisenä sitä, missä tulee liikuttua, koska matkoihin menee väkisinkin aikaa. Ihan sama miten kiva alue on, jos sieltä kestää töihin tunti ja harrastuksiin toinen. 

Tämä. Täällä menee parin kolmen kilometrin matkaan julkisilla yli puoli tuntia. Ja jos kymmenen kilometrin päähän aikoo poikittain, niin menee se 50min - tunti. Koska kaikki yhteydet on suunniteltu vaihdollisiksi. En suosittele. Itse muuttaisin johonkin pienempään kaupunkiin, niin elämänlaatu olisi paljon parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katajanokka, laivallekkin pääsee helposti.

Miksi joku menisi laivalle? Ainakaan useammin kuinjoka toinen vuosi?

Käyn joka kuukausi hakemassaa kuukauden röökit ja viinat, säästän tuhansia vuodessa kun satama on 200 metrin päässä.

Mä en käytä kumpaakaan en röökiä enkä alkoholia. Enkä asu helsingin kalleimmilla alueilla. Mieti mikä säästö vuodessa. 

Vierailija
50/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettisin ensimmäisenä sitä, missä tulee liikuttua, koska matkoihin menee väkisinkin aikaa. Ihan sama miten kiva alue on, jos sieltä kestää töihin tunti ja harrastuksiin toinen. 

Tämä. Täällä menee parin kolmen kilometrin matkaan julkisilla yli puoli tuntia. Ja jos kymmenen kilometrin päähän aikoo poikittain, niin menee se 50min - tunti. Koska kaikki yhteydet on suunniteltu vaihdollisiksi. En suosittele. Itse muuttaisin johonkin pienempään kaupunkiin, niin elämänlaatu olisi paljon parempi.

Ei ole kertaakaan mennyt parin kolmen kilometrin matkaan julkisilla yli puolta tuntia. Ei yhtä ainutta kertaa, vaikka julkisia olen käyttänyt sen 25 vuotta. Kannattaa asua jossain järkevässä paikassa esim. Etelä-Haagassa Huopalahden aseman lähellä. Ruuhka-aikaan raidejokeri menee 6 min välein ja junia kulkee jatkuvasti.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivola. Ei ole yleisesti tunnettu paikka, mutta ne ketkä tietää, ne tietää. Alsidairu.

Vierailija
52/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimissään 97km Helsingin keskustasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaari on kiva.

Kallis!

 

Mikä vaan alue on kiva kun vähän avartaa maailmankuvaansa. Suomessa, jopa Helsingissä, saa asua aika rauhassa. 

 

Itse asun pohjois-Helsingissä ja on kiva pientaloalue. Pyöräreitit lähellä ja Jumbokin.

Ei ole kallis, ainakaan vuokrata.

Vierailija
54/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivola. Ei ole yleisesti tunnettu paikka, mutta ne ketkä tietää, ne tietää. Alsidairu.

Joo oon kans kuullu juttuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etu-Töölö oli kiva. Lähellä keskustaa, mutta kuitenkin sen verran kaukana ettei epämieluisa aines vaella sieltä kotiovellesi. Meri ja luonto lähellä. 

Oli alue mikä tahansa, vältä asuinpaikkoja joissa on juna tai metroasema lähellä.

Kummassakin töölössä on asuntoloita aineiden käyttäjille. Fillarit pöllitään, kaupoissa ja liikkeissä varastellaan ja paikkoja rikotaan. Kauppa rehottaa leikkipuiston nurkalla. Että sellainen lintukoto. 

Huumeongelma on monissa lähiöissä sekä keskustassa. 

 

Asian sivusta. Sen sijaan että vihreät/vasemmisto haluaa rakentaa kalliita fillarireittejä meren päälle jottei tarvitse mäkiä polkea(Meilahdessa), voisi Helsingin kaupunki panostaa enemmän turvallisuuteen. Valvontaa ja poliiseja katukuvaan enemmän. Täällä pentujengi terrorisoivat muita nuoria ja pahoinpitelevät jos ei rahaa tipu. Uskomatonta menoa!

 

#arhinmäki #heinäluoma #sazonov #laisaari #vanhanenreetta #vierunen

Vierailija
56/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etsit ns. perusaluetta etkä mitään kallista seutua, niin Haaga(t), Oulunkylä ja Pukinmäki ovat kaikki paikkoja joissa olen viihtynyt. Normimestoja kelvollisilla yhteyksillä ja palveluilla. Ei täysin lintukotoja mutta oman kokemukseni mukaan rauhallisempia kuin jotkut paikat joita täällä ehdotetaan vitsinä.

Vierailija
57/57 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula. Paljon puistoja, edullinen, hyvät yhteydet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi