Helsinkiin muutto edessä, mitä aluetta suosittelet ja miksi?
Helsinkiin muutto edessä, mitä aluetta suosittelet ja miksi?
Kommentit (57)
Oon ite asunu siellä nuorena varttia vaille 3-kymppisenä 90-luvulla. Paikat Kallio ja Kruununhaka. Kalliota suosittelen jos olet kovahermoinen, asuin itse pahimmalla huorakadulla. Kruununhaassa taas oli eri meininki; asuin vanhassa kivisessä jugendlinnassa vuokralla yksiössä. Ikkunalaudatki niin paksut että kiipesin aina ikkunalaudalle lukemaan. Siitä käveli nopsasti keskustaan tai Mustasaareen kävelylle jos halusi, ja ratikalla pääsi rannalle lähisaariin kesällä. Tykkäsin Krunikasta kyllä tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola olisi parempi. Siellä on hienoja kerrostaloja.
Sitä ei kysytty
Vierailija kirjoitti:
Etu-Töölö oli kiva. Lähellä keskustaa, mutta kuitenkin sen verran kaukana ettei epämieluisa aines vaella sieltä kotiovellesi. Meri ja luonto lähellä.
Oli alue mikä tahansa, vältä asuinpaikkoja joissa on juna tai metroasema lähellä.
Mitä sitä hyvistä julkisen yhteyksistä
Vierailija kirjoitti:
Kontula, Vuosaari, Jakomäki ja Itäkeskus.
Vahva suositus tälle. Suomen hienoimpia alueita. Mukavia ihmisiä ja turvallista.
Itäkeskus on paras! Harmi vaan että asuminen muihin alueisiin verrattuna erittäin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola olisi parempi. Siellä on hienoja kerrostaloja.
Lisäksi Kookoo voittaa mestaruuden
Keskusta on hyvä jos varaa asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Konala
Järkyttävä getto
Vierailija kirjoitti:
Itäkeskus on yliveto. Uusia kieliäkin oppii nopeasti. Kuin astuisi lähi-idän lämpöön! Halpaa matkustamista Suomessa ulkomaille.
Juu. siellä Suomen mocadishu.
Jos lähtee kyselemään alueista, kannattaisi ensin kertoa millaista ja minkähintaista asuntoa etsii ja myös työpaikan sijainti vaikuttaa suosituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Katajanokka, laivallekkin pääsee helposti.
Miksi joku menisi laivalle? Ainakaan useammin kuinjoka toinen vuosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katajanokka, laivallekkin pääsee helposti.
Miksi joku menisi laivalle? Ainakaan useammin kuinjoka toinen vuosi?
Käyn joka kuukausi hakemassaa kuukauden röökit ja viinat, säästän tuhansia vuodessa kun satama on 200 metrin päässä.
Monet asuinalueet Helsingissä ovat hyvin omaleimaisia ja erilaisia keskenään. Hyviä ja viihtyisiä alueita on jokapuolella kaupunkia. Kaikki riippuu pitkälle siitä mitä asumiseltasi haluat. Pitääkö olla meren äärellä ja lähellä keskustaa vai isot ulkoilualueet kotiovelta jne. Jos käytät paljon autoa, keskusta kannattaa unohtaa. Sitten muuttaisin kehäteiden varrelle.
Vierailija kirjoitti:
Kontula, Vuosaari, Jakomäki ja Itäkeskus.
Itäkeskuksen ja Vuosaaren ymmärrän, mutta mitä erityisen hienoa on Kontulassa ja Jakomäessä?
Mäntyniemi. Siellä kaikki remontoitua ja uuden karheaa. Rauhaisa puistomainen alue.
Vuosaari. Luonnonsuojelualuetta, merta ja luontoa hyvin. Kompakti kauppakeskus josta saa kaiken arjen tarpeet. Metrolla huristelee nopeasti keskustaan. On uusia asuntoja ja vanhempia. Asuminen järkihintaista muuhun Hkiin verrattuna. On uusi lukio, on uimahallia ja kulttuuritapahtumat Vuo talossa ja kirjastoki remontoitu. Löytyy ruokapaikkaa ja juomapaikkaa ja autoille tilaa parkkeerata ja golfkentälle muutamassa minuutissa. Tarviiko jatkaa listaa?
Lähi-itäkeskus on ihanan kansainvälinen paikka. Voi ihan tuntea olevansa syyrialaisella basaarilla.