Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset osti kalliita työsuhdesähköpyöriä ja nyt niitä myydään lähes ajamattomina?

Vierailija
12.05.2026 |

Esim. Torissa on myynnissä paljon näitä, monella ajettu todella vähän. Koskee myös ei-sähköpyöriä, osalla ajettu todella vähän. Miksi ne kaikki jäi oston jälkeen todella vähälle käytölle? Innostiko työsuhdepyöräetu kuitenkin ostoksille?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin sähköpyörän ostaminen oli kannattavaa, kun siihen sai ns. työpaikkaedun eikä joutunut itse maksamaan pyörästä koko hintaa. Ilmeiseti nyt näitä pyöriä sitten myydään pois, kun ei pyörälle jostain syystä ole ollutkaan riittävästi käyttöä. 

Ttselläni juurikin työnantajan  edun tursin hankittu sähköpyörä, jolla olen jo pitkään kulkenut paitsi työmatkat niin paljon muutakin.

Vahva suositus sähköpyörälle! Meillä voitiin mun pyörän ansiopsta luopua toisesta autosta, joten selvää säästöä.

Ilmeisesti ehdoissa on eroja koska omalla työpaikalla pyörän sai alkuun liisattua tietyksi ajaksi kuukausimaksulla. Sen jälkeen pyörän joko sai lunastaa omaksi tai se palautui mtyjäliikkeelle. Jotkut tanelit oli tilaamassa persreikä viheltäen nopeiden (myynti)voittojen lumoissa. Muutama tyyppi sitten kävi faktat läpi niitten kanssa ja kummasti into laantui. Enkö saa omaksi 4000e pyörää jos maksan siitä leasing-maksua 2000e? Juuei, et saa 🙄🤣

Muutama toimiston väestä otti pyörän, ajeli pari kertaa kesäkeleillä ja sen jälkeen lähinnä kiroili turhaa romua ja rahanmenoa.

Vierailija
22/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella oli varmaan jalo ajatus alkaa kulkea pyörällä töihin. Todellisuus olikin sitten toista: pölyä, meteliä, kuraa ja läppärin roudaus pyörällä olikin kurjaa ja matkakin jotenkin pitempi kuin autolla ajaessa tuntui.

Ei tehdastyöläisillä läppäreitä repuissa ole !

ei tehdastyöläisiä Suomessa enää juurikaan ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitä saa n. tonnin voittoa, kun myy pois. 

Mistä se voitto tulee, kun pyörä on maksettu palkasta kuukausittain ja yleensä lopussa on vielä lunastushinta? Tappiolle tuossa jää ja pyörän arvo on laskenut uudesta.

Pyörä on hankittu ennen tämän vuoden vero-sääntöä, jolloin pyörän hinnaksi on tullut selvästi markkinahintaa alhaisempi, noin 30%. 

kyllä se "verohyöty" on leivottu katteeseen sisään. Noiden pyörien hinnat nousivat rajusti kun tämä luontois"etu" lanseerattiin, eli myyjän kate nousi sen kuvitellun edun verran. 

Vierailija
24/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vihreiden unelma vaan realisoituneena taas.

Kuinkahan paljon meillä olisi miljardiluokan muitakin hankkeita täysin hylättynä ja käyttämättömänä, jos vihreät olisivat saaneet joskus päättää jostain isoista asioista tässä maassa.

Vierailija
25/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin sähköpyörän ostaminen oli kannattavaa, kun siihen sai ns. työpaikkaedun eikä joutunut itse maksamaan pyörästä koko hintaa. Ilmeiseti nyt näitä pyöriä sitten myydään pois, kun ei pyörälle jostain syystä ole ollutkaan riittävästi käyttöä. 

Ttselläni juurikin työnantajan  edun tursin hankittu sähköpyörä, jolla olen jo pitkään kulkenut paitsi työmatkat niin paljon muutakin.

Vahva suositus sähköpyörälle! Meillä voitiin mun pyörän ansiopsta luopua toisesta autosta, joten selvää säästöä.

Ilmeisesti ehdoissa on eroja koska omalla työpaikalla pyörän sai alkuun liisattua tietyksi ajaksi kuukausimaksulla. Sen jälkeen pyörän joko sai lunastaa omaksi tai se palautui mtyjäliikkeelle. Jotkut tanelit oli tilaamassa persreikä viheltäen nopeiden (myynti)voittojen lumoissa. Muutama tyyppi sitten kävi faktat läpi niitten kanssa ja kummasti into laantui. Enkö saa omaksi 4000e pyörää jos maksan siitä leasing-maksua 2000e? Juuei, et saa 🙄🤣

Muutama toimiston väestä otti pyörän, ajeli pari kertaa kesäkeleillä ja sen jälkeen lähinnä kiroili turhaa romua ja rahanmenoa.

Meilläkin sähköautoihin hurahtanut johto oli innoissaan tyrkyttämässä sähköpyörää kaikille mutta en ole varma ottiko kukaan sellaista kun meillä on töissä väkeä joka on palkattu muun muassa laskutaidon takia. 

Minullakin kiinnostus loppui kuin seinään kun selvisi että pyörän sai hankkia vain leasing-mallilla ja näitä tarjoavat firmat nostivat siinä paikassa sähköpyörien hintaa vielä tonnilla.

Oli ihan yksi lysti saako sähköpyöränkin mahdollisesti lunastaa omaksi johonkin hintaan leasing-kauden jälkeen kun jo leasingmaksuista kertyi summa jolla ostaa oman saksalaisen verkkokaupan tarjouksesta 

Vierailija
26/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasingsähköpyörässä on täsmälleen sama ongelma kuin leasingautossakin.

Siinä on taloudellista järkeä vain jos olisi joka tapauksessa ostanut omalla rahallaan uuden auton/sähköpyörän ja vaihtanut sen aina 2-3v välein uuteen. 

Veroedun kanssa leasing-maksut ovat kilpailukykyisiä vain silloin kun niitä vertaa uuden kulkupelin jatkuvaan päivittämiseen ahterin alle omaan piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitä saa n. tonnin voittoa, kun myy pois. 

Mutta moniko ostaa yksityiseltä useamman tonnin pyörän kertamaksulla? En usko, että näiden myynti on mitenkään erityisen helppoa vaikka osa luulee näkevänsä tässä helpot tienestit.

Mikä ongelma tuo on? 

Jos ei pysty ostamaan kestokulutushyödykkeitä käteisellä, silloin siihen ei ole varaa. Olen aina ostanut autot ja veneet käteisellä. Jos joudut ottamaan näihin velkaa, sinulla ei oikeasti ole varaa niihin. 

Vierailija
28/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on jotakin tarjolla halvalla tai maksutta, on se pakko saada. Sulo Vilenin sanoin: "Ostin, kun sain halvalla." Niin suomalaista.

Kun jotain on myynnissä Torissa halvalla se on varastettu.

Torin normaali hinnoittelu käytetystä tuotteesta on uuden tarjoushinta + 20%

Harvoin niillä varkailla on ostokuittia tuotteesta tallella, tämä on ihan hyvä merkki että pyörä ei ole varastettu vaan alkuperäisen omistajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitä saa n. tonnin voittoa, kun myy pois. 

Mutta moniko ostaa yksityiseltä useamman tonnin pyörän kertamaksulla? En usko, että näiden myynti on mitenkään erityisen helppoa vaikka osa luulee näkevänsä tässä helpot tienestit.

Kuka ostaa pyörn osamaksulla? Ei kukaan. Ihan kertamaksulla ne ostetaan ja jos sä saat saman pyörän vähän käytetynä selkeästi uutta halvemmalla, toki ostat. 

No harva ostaa useamman tonnin sähköpyörää kerralla yhdellä maksulla vaikka varaa olisi. Mitä sitä säästöjä polttamaan kun on jopa vuoden kuluttomia osamaksuja nykyään ja hankintahinta jakautuu pidemmälle aikavälille eikä syö niin paljoa kerralla varallisuutta pois.

Vierailija
30/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa oikeasti rohkeasti vaan myyntiin näitä, jos itsellä ei ole käyttöä, monella muulla saattaa olla. Turhaa jättää nurkkiin pölyyntymään ilman käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella oli varmaan jalo ajatus alkaa kulkea pyörällä töihin. Todellisuus olikin sitten toista: pölyä, meteliä, kuraa ja läppärin roudaus pyörällä olikin kurjaa ja matkakin jotenkin pitempi kuin autolla ajaessa tuntui.

Ei tehdastyöläisillä läppäreitä repuissa ole !

Vaihda tilalle eväät, vaihtovaatteet tai jotain muuta. Niin, ymmärrän, että olet tehdastyöläinen. Viihdytkö? 

Vierailija
32/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ja ei kannata. Meillä soppariin kuuluu huolto ja pyöräilen joka päivä 80€ km töihin ja takaisin. Kalliimmaksi olisi tullut oma pyörä kun varaosat maksavat paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella oli varmaan jalo ajatus alkaa kulkea pyörällä töihin. Todellisuus olikin sitten toista: pölyä, meteliä, kuraa ja läppärin roudaus pyörällä olikin kurjaa ja matkakin jotenkin pitempi kuin autolla ajaessa tuntui.

Ei tehdastyöläisillä läppäreitä repuissa ole !

ei tehdastyöläisiä Suomessa enää juurikaan ole. 

Niin suomihan pyörii pelkillä konttorihommilla !

Vierailija
34/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska suurin osa ihmisistä on tyhmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella oli varmaan jalo ajatus alkaa kulkea pyörällä töihin. Todellisuus olikin sitten toista: pölyä, meteliä, kuraa ja läppärin roudaus pyörällä olikin kurjaa ja matkakin jotenkin pitempi kuin autolla ajaessa tuntui.

Ei tehdastyöläisillä läppäreitä repuissa ole !

Vaihda tilalle eväät, vaihtovaatteet tai jotain muuta. Niin, ymmärrän, että olet tehdastyöläinen. Viihdytkö? 

Olet konttorihoro julkisella !

Vierailija
36/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitä saa n. tonnin voittoa, kun myy pois. 

Mutta moniko ostaa yksityiseltä useamman tonnin pyörän kertamaksulla? En usko, että näiden myynti on mitenkään erityisen helppoa vaikka osa luulee näkevänsä tässä helpot tienestit.

Mikä ongelma tuo on? 

Jos ei pysty ostamaan kestokulutushyödykkeitä käteisellä, silloin siihen ei ole varaa. Olen aina ostanut autot ja veneet käteisellä. Jos joudut ottamaan näihin velkaa, sinulla ei oikeasti ole varaa niihin. 

Onpas pöljä kommentti. Luuletko että normaalit ihmiset ostaa käteisellä jotain 20 000 -50 000+ e autoja? Jonkun parin tonnin auton voi ehkä ostaakin.

Vierailija
37/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitä saa n. tonnin voittoa, kun myy pois. 

Mutta moniko ostaa yksityiseltä useamman tonnin pyörän kertamaksulla? En usko, että näiden myynti on mitenkään erityisen helppoa vaikka osa luulee näkevänsä tässä helpot tienestit.

Mikä ongelma tuo on? 

Jos ei pysty ostamaan kestokulutushyödykkeitä käteisellä, silloin siihen ei ole varaa. Olen aina ostanut autot ja veneet käteisellä. Jos joudut ottamaan näihin velkaa, sinulla ei oikeasti ole varaa niihin. 

Onpas pöljä kommentti. Luuletko että normaalit ihmiset ostaa käteisellä jotain 20 000 -50 000+ e autoja? Jonkun parin tonnin auton voi ehkä ostaakin.

Minä olen normaali ihminen ja olen ostanut kaikki autoni käteisellä. Kallein ei toki ollut kuin 30t€ eikä tämä ole hirveän yleistä mutta kuutenkin.

Vierailija
38/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitä saa n. tonnin voittoa, kun myy pois. 

Mutta moniko ostaa yksityiseltä useamman tonnin pyörän kertamaksulla? En usko, että näiden myynti on mitenkään erityisen helppoa vaikka osa luulee näkevänsä tässä helpot tienestit.

Mikä ongelma tuo on? 

Jos ei pysty ostamaan kestokulutushyödykkeitä käteisellä, silloin siihen ei ole varaa. Olen aina ostanut autot ja veneet käteisellä. Jos joudut ottamaan näihin velkaa, sinulla ei oikeasti ole varaa niihin. 

Onpas pöljä kommentti. Luuletko että normaalit ihmiset ostaa käteisellä jotain 20 000 -50 000+ e autoja? Jonkun parin tonnin auton voi ehkä ostaakin.

Minä olen normaali ihminen ja olen ostanut kaikki autoni käteisellä. Kallein ei toki ollut kuin 30t€ eikä tämä ole hirveän yleistä mutta kuutenkin.

Tuokin raha voisi kasvaa sijoituksissa, kuin että sen heittää kerralla peltilehmään. Ja kyllä tuollaiset 30 000 euron ostot ilman velkaa on hyvin monen normaalin työssäkäyvän ulottumattomissa. Itselläkin olisi varaa tuohon, mutta todellakin tiedostan että hyvin harvalla näin on.

Vierailija
39/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu arvokkaalta edulta kun saa kalliin pyörän halvalla. Harmi vaan että ne on kalliita juuri sen edun takia. Markkinointia.

Vierailija
40/41 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu arvokkaalta edulta kun saa kalliin pyörän halvalla. Harmi vaan että ne on kalliita juuri sen edun takia. Markkinointia.

No nyt pitäisi hintojen romahtaa, mutta samat hinnat on. Hintoja voi vertailla Euroopan nettikauppoihin, kyllä kalliimmilla sähköpyörillä on aina tietty hinta, minkä ali niitä ei myydä, ei ne pyörät Suomessa sen kalliimpia ole tunnetuissa merkeissä.