Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinkö pihalla olemme tuloeroista??

Vierailija
11.05.2026 |

Ovatko ihmiset näin vieraantuneita todellisuudesta, joka tapahtuu ihan lähellä?

Tapasin tuttavani sattumalta eilen ja meillä oli hetki aikaa jutella ja vaihtaa kuulumisia. Mainitsin ohimennen, että meiltä on katkaistu vedet (mutta elämme sen kanssa hyvin!) mutta tilanne helpottuu kun työni taas alkavat kohta (määräaikainen ammatti ja työpaikat). 

Tämä tuttava sekosi ihan täysin vaikken häneltä tietenkään mitään rahaa pyytänyt! Hän tarjoutui ensin "raivoisasti" maksamaan laskuja mutta saman keskustelun aikana "haukkui" minut maanrakoon, kun en kuulemma osaa huolehtia taloudestani. Kissanikin pitäisi viedä piikille, kun on vaan ylimääräinen meno (olin viime vuonna päivän luvalla poissa töistä, kun vein kissani 200€:n hammaskivenpoistoon). Puhui koko ajan, että tilanne on sekava, ja minä olen lähestulkoon huono ihminen kaikilla osa-alueilla.

Ymmärrän tietysti ihmisten erilaiset tulotilanteet, enkä valita omasta tilanteestani. Mutta en ymmärrä miksi hyökätä ilkeästi ihmisen kimppuun, joka onkin köyhä vaikkei itse ole?? Tuliko isot tuloerot jotenkin yllätyksenä näinä päivinä ihan tavallisille suomalaisille perheellisille??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyl mäkin sekoaisin, mutta en kyl toisi sitä ilmi. Jos vähänkään pystyy huolehtimaan taloudestaan, niin ensimmäisenä maksetaan katto pään päälle, töpselistä virtaa ja havasta vettä.

Vierailija
2/6 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tuohan se ihanne olisikin: klikkaat laskut maksetuksi ja elät loppukuun hyvällä palkallasi.

En edes viitsi aloittaa, koska noinhan ei oikeasti tapahdu.

Sinäkö "sekoaisit" tiedosta, että ihan tavalliset työssäkäyvät, suomalaiset, perheelliset kärsivät ja kituvat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko rahaa vastaan?

Vierailija
4/6 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ajattelisin, että elämänhallinta on pahasti hukassa, jos päästää tilanteen siihen, että vedet tai sähkö katkaistaan. Mutta pitäisin mölyt mahassani ja puhisisin vain itsekseni.

Vierailija
5/6 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitushan on toki keksitty, koska Suomessa vedet katkaistaan ihan vihoviimeisenä keinona. On aloituksessa kuitenkin sellaista perää, että hirveän usein taloudellisessa ahdingossa olevilla on lemmikkejä, joiden hyvinvointi menee kaiken edelle. Minulla ei ole edes työssäkäyvänä varaa lemmikkeihin.

Vierailija
6/6 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Tuohan se ihanne olisikin: klikkaat laskut maksetuksi ja elät loppukuun hyvällä palkallasi.

En edes viitsi aloittaa, koska noinhan ei oikeasti tapahdu.

Sinäkö "sekoaisit" tiedosta, että ihan tavalliset työssäkäyvät, suomalaiset, perheelliset kärsivät ja kituvat?

Ei pidä paikkaansa. Suurin osa suomalaisista on tyytyväisiä elämään, voi hyvin, käy töissä, kouluttaa lapsiaan, ja jopa säästössä on rahaa aivan tavallisilla pulliaisilla. Mistä tuommoinen raivokas oppositihenkinen propaganda suuresta kurjuudesta? Olen tavallinen ihminen enkä tunne ketään kärsivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi