Miten voi saada uuden työn jos on jo töissä eikä ehdi haastatteluihin?
Ihmettelen vain. Työaika ma-pe klo 9-17, niin on hakemissani töissäkin sekä niiden työhaastattelijoilla.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, et pääse haastatteluun.
Pari kutsua piti jo jättää välistä kun ei voinut edes tehdä Teamsin kautta.
Koska sulla on jo työ, niin anna jonkun työttömän saada se äläkä ole ahne, omahyväinen paska.
Jännästi aika moni muu on saanut järjestettyä työpäivän aikana tilaa haastattelulle.
Menet vaan sinne haastatteluun ei kukaan huomaa jos olet poissa töistä
Työpaikan vaihtajan tunnistaa siitä, että hänellä on pakollisia lääkärikäyntejä, yhden päivän saikkuja tai pankkijuttuja keskellä päivää. Yleensä ei mene kauaa, kun kertoo uudesta työpaikasta.
Aina saa järjestettyä. Ilmoitat esimiehelle, että sinulla on meno. Kysyt palkatonta vapaata tai korvaat muuten.
Vierailija kirjoitti:
Koska sulla on jo työ, niin anna jonkun työttömän saada se äläkä ole ahne, omahyväinen paska.
Sittenhän aloittajan vanha työ vapautuu työttömälle?
Tässä neuvo, miten itse sain paremman työn; tuli kutsu haastatteluun, työhön, jonka oikeasti halusin. Tulin kipeäksi päivä ennen haastattelua. Oksennustauti. Joten omalla ilmoituksella 3 päivää poissa ja kävin haastattelussa ja sain paikan. Irtisanomisaika ei ollut tulevalle työpaikalle ongelma ja nyt olen ollut firmassa jo kolme vuotta.
Järjestele asia "henkilökohtaiseksi" menoksi ja mene tottakai haastatteluun. Sinulla on lakisääteinen oikeus mennä henkilökohtaisella menolla työhaastatteluihin, ja työnantajasi ei saa vaatia tarkempaa syytä.
Kummallisiaia ja ei niin kummallisia asioita on, että moni työnantaja on paljon kiinnostuneempia hakijoista, jotka voivat kertoa olevansa töissä paikassa xxx ja lakkaavat lukemasta hakemusta viimeistään siinä vaiheessa, jos hakijasta tulee mieleen, että hän on työtön työnhakija.
Leiki että meet luvalla jonnekin.
Jännä, että muut voivat ottaa työstä lomapäivän, että pääsevät haastatteluun ja saavat siten paremman työn.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että muut voivat ottaa työstä lomapäivän, että pääsevät haastatteluun ja saavat siten paremman työn.
Meillä pitäisi hakea lomaa kuukautta ennen.
Vierailija kirjoitti:
Kummallisiaia ja ei niin kummallisia asioita on, että moni työnantaja on paljon kiinnostuneempia hakijoista, jotka voivat kertoa olevansa töissä paikassa xxx ja lakkaavat lukemasta hakemusta viimeistään siinä vaiheessa, jos hakijasta tulee mieleen, että hän on työtön työnhakija.
Onko tuo nyt niin kummallista. Jos lukee vaikka tätä palstaa seuraa niin saattaa helposti saada sen käsityksen, että useamman lapsen raiskaukseen tai puolentusinaa kirvesmurhaan syyllistynyt on monin verroin arvostettavampi ja ihaltu mallikansalainen verrattuna työttömään......
Vierailija kirjoitti:
Menet vaan sinne haastatteluun ei kukaan huomaa jos olet poissa töistä
Ja jos huomaa niin sit tulee potkut ja sulla on ihan helvetin hyvä syy hakee ku oot työtön!
Ottaa tietenkin vapaata sille ajalle tai vapaapäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pitäisi hakea lomaa kuukautta ennen.
Kyllä lyhyemmälläkin varoitusajalla kuuluu saada vapaaksi, koska ihmisille voi tulla pakollisia äkillisiä menoja. Kannattaa olla yhteydessä liittoon.
Niin usein täytyy käydä useissa työhaastatteluissa ja vastata moniin puheluihin päivällä kun hakee työpaikkaa. Itse irtisanouduin kun heti huomasin että ei onnistu keskellä päivää hoitaa näitä asioita.
On minulle onnistunut pari haastattelua työajan ulkopuolellekin, vaikka olen silloin ollut työtön. Ainakin yhdellä kertaa pääsinkin määräaikaiseen työhön. Tosin kai määräaikaiseen työhön hakee enemmän työttömiä, kuin työpaikan vaihtajia, joten ei ihan sama tilanne.
Älä huoli, et pääse haastatteluun.