Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monella lentoemännällä on lentäjä puolisona?

Vierailija
10.05.2026 |

Onko yleistä? 

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jompikumpi tekee niin epäsäännöllistä työtä kuin lentäjä ja lentoemäntä, heillä yleensä - ja tämä on vankka kokemukseni ystävä- ja perhepiirissä -  on parinaan todella säännöllisten työaikojen mukaan töitä tekevä kumppani, sillä edelleenhän avioliitto yleensä solmitaan kun perhettä suunnitellaan ja lapset sitten syntyvät. On helpompaa jos yksi vanhemmista on kykenevä lasten tarhaan/kouluun vientiin ja tarhasta hakuun/ koulusta vastaanottamiseen ihan tylsän säännöllisesti, kun toinen lentää yläilmoissa.

Mun mies on lentäjä kotimaisella ja vaikeaa olisi perhe-elämää ajatella, jos itsekin olisin vaikkapa lentoemäntä. Etenkään kun suurempia tukiverkkoja ei meillä edes ole. Teen osa-aikatyötä (päivätyö) ja se meidän perheelle passeli muoto. 

Vierailija
102/105 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnen kuin yhden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa olisi perustaa perhe, jos molemmilla olisi jatkuvasti muuttuvat työajat ja yöpymiset kaukokohteissa.

Tämä. Ihmisiä on liikaa :(

Vierailija
104/105 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa olisi perustaa perhe, jos molemmilla olisi jatkuvasti muuttuvat työajat ja yöpymiset kaukokohteissa.

Tämä. Ihmisiä on liikaa :(

Ihmisiä liikaa? Miten liittyy edes aiheeseen. Suomessa syntyvyys liian matalaa. 

Vierailija
105/105 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jompikumpi tekee niin epäsäännöllistä työtä kuin lentäjä ja lentoemäntä, heillä yleensä - ja tämä on vankka kokemukseni ystävä- ja perhepiirissä -  on parinaan todella säännöllisten työaikojen mukaan töitä tekevä kumppani, sillä edelleenhän avioliitto yleensä solmitaan kun perhettä suunnitellaan ja lapset sitten syntyvät. On helpompaa jos yksi vanhemmista on kykenevä lasten tarhaan/kouluun vientiin ja tarhasta hakuun/ koulusta vastaanottamiseen ihan tylsän säännöllisesti, kun toinen lentää yläilmoissa.

Mun mies on lentäjä kotimaisella ja vaikeaa olisi perhe-elämää ajatella, jos itsekin olisin vaikkapa lentoemäntä. Etenkään kun suurempia tukiverkkoja ei meillä edes ole. Teen osa-aikatyötä (päivätyö) ja se meidän perheelle passeli muoto. 

Kaikilla ei varaa tehdä vain osa-aikaisesti duunia.