Jos on pakko valita olisitko kesälomalla koko kesäkuun vai koko elokuun?
Kommentit (61)
Kesäkuun, alkaa jo toukokuussa niin kesättää. Niin on kiva kesäkuussa valvoa taikka nukkua. Mitä vaan ilman töitä.
Elokuu. Ihanan pimeät, lämpimät, rauhoittavat illat. Kesän kauniit puolet mutta rauhallisempaa.
Kesäkuu on liian kirkas ja levoton, odottava fiilis. Olisi tosi tympeä jos heinäkuussa loma oisi jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuun valkkaisin. Kävisin jossain pikkukaupungissa, söisin katukeittiöissä, nukkuisin, tekisin jotain vaatehankintoja, siivoaisin kodin, konmarittaisin, olisin vain. Nauttisin luonnosta, ruskettuneista ihmisistä, täysikuusta, viljapelloista jne.
Kesäkuu on mulle migreeniaikaa, ukkossateiden takia. En viitsisi käyttää lomaa pääkipuiluun.
Mökkiläistä minusta ei saa sitten millään, tai puutarhuria.
Kuka nyt mitäkin haluaa.
Niin? Miksi tuo piti erikseen mainita, että mitä et tekisit? Ei kai täällä kukaan ole pakottanut mökille tai puutarhaan?
Se on sitä kerrontaa. Ihan laillista.
Pidän aina elokuun puolesta välistä syyskuun puoleen väliin. Lähden taas reissaamaan Eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kesäkuu. Kesää on silloin jäljellä reippaasti. Elokuu on Suomessa syksyä, vaikka kuinka yritettäisiin muuta väittää. Suomessahan vuodenajat eivät ole tasapainossa keskenään vaan menevät kutakuinkin
talvi: marraskuusta maaliskuuhun
kevät: huhti-touko
kesä: kesä-heinä
syksy: elo-loka
No elokuuhan on selvää kesää, hellettä hyvin usein silloin. Luulen, että se on se koulujen alku, joka vaikuttaa monen ajatuksiin. Syyskuussakin on monesti vielä kesäisen lämmintä, ainakin alkukuusta.
Ei se ole lämmöstä kiinni. Eihän tammikuukaan ole kevättä, vaikka silloinkin on ollut +10 lukemia. Elo-syyskuussa ilma on jo selvästi syksyinen, aurinko paistaa aina vaan matalammalta ja sellainen yleinen ankeus alkaa hiipiä. Ei ole enää sitä kesän riemukkuutta kuten toukokuun lopussa, tai kesä-heinäkuussa.
Ei ole lämmöstä kiinni, totta. Kesäkuukaudet on kesä-, heinä- ja elokuu. Piste. Siihen ei sun tuntemukset vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Elokuun valkkaisin. Kävisin jossain pikkukaupungissa, söisin katukeittiöissä, nukkuisin, tekisin jotain vaatehankintoja, siivoaisin kodin, konmarittaisin, olisin vain. Nauttisin luonnosta, ruskettuneista ihmisistä, täysikuusta, viljapelloista jne.
Kesäkuu on mulle migreeniaikaa, ukkossateiden takia. En viitsisi käyttää lomaa pääkipuiluun.
Mökkiläistä minusta ei saa sitten millään, tai puutarhuria.
Kuka nyt mitäkin haluaa.
ihanaa!
Onneksi näin työttömänä ei tarvitse murehtia lyhyistä lomista.
Elokuu. Loppukesä paras aika lomailla.
Elokuun
Saisi valmistella kivoja syksyjuttuja ajan kanssa
mukavemmat ilman elokuussa, heinäkuun mieluummin viettää ilmastoidussa toimistossa
Ehdottomasti kesäkuun. Sitä alkukesän valoa ei voi korvata mikään ja haluan nauttia siitä myöhään yöhön ilman huolta työpäivästä ja aikaisesta herätyksestä.
Elokuun ehdottomasti. Kesäkuun jaksaa kun tietää, että loma on edessäpäin.Ja syksyn tullessa on pirteämpi ja levännyt olo.
Elokuun. Olen itse valinnut pitää heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. Ei sijaisia, työt odottaa ja esimies tekee osan pakollisista itse.
heinäkuu on yleensä sen vrran hiljainen että etätöissä se on melkein kuin lomaa, muutaman kerran päivässä kun konetta vilkuilee niin yleensä riittää, elokuussa sitten alkaa jo kiireet joten elokuu on hyvä aika pitää lomaa
Elokuuhun mennessä ehtii jo ”kyllästyä” kesään ja kuumuuteen. Joten kesäkuu
Rakastan kevättä ja alkukesää, joten kesäkuu. Elokuussa on jo syksyistä ja pimeää.
Elokuussa ja sinne olen toivonutkin lomaa. Ulkomaan reissuihin käytän mielummin talvilomaa, joten ei haittaa että koko Eurooppa lomailee, kotimaassa on kiva reissata koulujen alettua. Kävisi mulle kyllä kesäkuukin, silloinkaan ei ole yleensä helteitä joista en pidä. Pitkät helteet osuu yleensä heinäkuulle ja sillon olen mieluiten töissä ja ilmastoidussa toimistossa. Helteellä parasta on uiminen ja se onnistuu myös töiden jälkeen.
Elokuussa luonto on ylikypsää, heinät kellastuu ja kukat kuihtuvat kilpaa. Kosteaa ja nihkeää pihallakin pitkälle iltapäivään.