Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(Esi)vaihdevuodet. Miten näistä selviää hengissä? Apua

Vierailija
10.05.2026 |

Niitä kai tää on. Ikä täsmää. Olo on kamala; lihaksia särkee, väsyttää aina, nivelkipuja, mitään ei jaksa tehdä, aloitekyvyttömyyttä ja päivittäistä vitutusta. Ja kun sanon että ei jaksa tehdä mitään niin työssäkäynnin lisäksi en jaksa muuta kuin maata sohvalla.  Tästä seurauksena tietty painonnousu, muutamassa kuukaudessa +5kg ja pelottaa että en saa tätä kuriin. En ole nukkunut yötä heräämättä kertaakaan oikeastaan moneen vuoteen mutta nyt se alkaa tosissaan tuntua. En jaksa liikkua koska en vaan jaksa. Olen ihan lamaantunut.
Viime kesänä kävin gynellä, määräsi e-pillerit ja vagifemiä oireisiin. Pikkuisen helpotti ensin mutta nyt tuntuu kuin olisi joku iso vaihde mennyt päälle ikääntymisessä. Miten tästä selviää? Hormonikorvaushoito? Vertaistukea? 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet on keksitty ihan muutaman vuoden sisällä jotta saataisiin taas myytyä naisille turhia rohtoja ja hoitoja. Kuinka vanha olet?

Millaisia rohtoja ja hoitoja? 

Katso televisiota, kuuntele radiota, lue lehtiä, avaa internet niin selviää.

Ei kun kerro sinä kun tiedät?

Joo. Alan linkkailemaan sulle esivaihdevuosiin tarkoiyettujen lisäravinteiden ja vastaavien linkkejä. No jospa en, etsi itse.

Eli et tiedä asiasta yhtään mitään siis, ihan kuten arvelinkin. Kunha länkytät. 

Niin. Ja sinä taas olet niin kädetön ettet osaa googlettaa. Pitääkö sulle perunakin paloitella valmiiksi?

Älä länkytä

Voi. Loppuiko sanat kesken? 😃 Sinä se jaksat jankuttaa, ilmeisesti sulla oli jotain mielipidettäni vastaan.

Sä et osannut vastata mitä rohtoja ja hoitoja on olemassa vaan aloit länkyttämään. 

Huoh. Mä vastasin. Ja ainoa mitä sinä osaat hokea on länkytys. Joo, jatka samaan malliin, en jaksa vastata enää.

Vierailija
42/42 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet on keksitty ihan muutaman vuoden sisällä jotta saataisiin taas myytyä naisille turhia rohtoja ja hoitoja. Kuinka vanha olet?

Millaisia rohtoja ja hoitoja? 

Katso televisiota, kuuntele radiota, lue lehtiä, avaa internet niin selviää.

Ei kun kerro sinä kun tiedät?

Joo. Alan linkkailemaan sulle esivaihdevuosiin tarkoiyettujen lisäravinteiden ja vastaavien linkkejä. No jospa en, etsi itse.

Eli et tiedä asiasta yhtään mitään siis, ihan kuten arvelinkin. Kunha länkytät. 

Niin. Ja sinä taas olet niin kädetön ettet osaa googlettaa. Pitääkö sulle perunakin paloitella valmiiksi?

Älä länkytä

Voi. Loppuiko sanat kesken? 😃 Sinä se jaksat jankuttaa, ilmeisesti sulla oli jotain mielipidettäni vastaan.

Sä et osannut vastata mitä rohtoja ja hoitoja on olemassa vaan aloit länkyttämään. 

Huoh. Mä vastasin. Ja ainoa mitä sinä osaat hokea on länkytys. Joo, jatka samaan malliin, en jaksa vastata enää.

Ainuttakaan rohtoa tai hoitoa et osannut nimetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan