Kauas on tultu ajoista, jolloin äitienpäivälahjaksi riitti valkovuokot?
Pelkkää narinaa ja kitinää lahjoista, niiden puutteesta.
Kommentit (45)
Katsoin muutama vuosi taaksepäin tohtori Pol-elänlääkäriohjelmaa. Perheen äitenpäivänviettoa tuotiin myös silmieni eteen nähtävillä. Lahjaksi Pol ja Charles ostivat revolverin Dianelle. Diane vaikutti muikealta ja tyytyväisellä äitienpäivälahjaa. Tapoja on monenlaisia...
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki äidit vaadi lahjaa ja isoa juhlaa. Jotkut vain. Juhlia kun on muitakin vuodessa ja rahoja.
Jeo. Mulle äitienpäivä ei ole koskaan ollut mikään iso juttu. Valkovuokot riittää aivan mainiosti. Tai lapsen tekemä kortti.
Aamulla luin näitä rutinoita, ja ainoa ajatus mikä tuli mieleen oli, että kyllä ihmisiltä puuttuvat nykyään käytöstavat.
Ensinnäkin lapsille opetetaan jo pienestä pitäen, että kaikista lahjoista ollaan kiitollisia ja kiitetään. Täällä sitten aikuiset naiset rutisevat, kun ei tullut mieleistä lahjaa ja kakkukin oli vääränlainen. Käytöstavat naiset.
Ruusukimppu, yhteinen pihviaterian kokkaus ja yhdessä vietetty päivä.
Tytär toi mulle kortin ,heijastimen, panda lakupala ja kingen maxi
Mä sain lapselta kortin ja se oli ihana. En odota mitään erityisiä lahjoja. Meillä äitienpäivä on äidin ja lasten päivä ja mies auttaa lapsia laittamaan ruokaa tms. En todellakaan odota, että saisin mieheltä mitään lahjoja, kun en ole hänen äitinsä.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain ruukkukukan aikuiselta lapselta. 😊
Minulla pöydällä iso ja pieni ruukkuruusu sekä krysanteemi. Omalle äidille tein pitsisukat ja ositn jalohortensian sekä täytekakun tein. Kiitollisia ollaan.
Mulle paras äitienpäivälahja oli teinin antama oma-aloitteinen halaus. Mies kävi kaupassa, toi kukkia ja teki ruoan. Lahjoja en kaipaa enkä kiiltokuvaelämää. Se olisi kiva, jos aamupalan saisi valmiina, mutta herään aina kaksi tuntia muita aiemmin, niin itse on kahvit keitettävä.
Pohjoisessa valkovuokko on rauhoitettu. Olen sisäistänyt sen lapsuudessa niin hyvin, että vaikka nykyisin asun etelässä, niin valkovuokkoja ei poimita! Ennemmin de Pirkan ruukkuruusu.
Mies ja poika oli lähes koko päivän muualla menossa, kävivät samalla mummolassa. Sain olla itekseni kotona, ulkoilin ja katoin rauhassa telkkaria. Mies tietää että tarvin välillä hiljaisuutta ja rauhaa ja se oli heidän lahja minulle.
Minusta on aina ollut paras lahja lasten tekemät kortit ja yhdessä olo. Sehän on aivan parasta! Halit ja normaali pyhäpäivä rentoine aamuineen. Joskus mies osti kukkia lapsilta mutta koin sen rasittavaksi riesaksi kun niiden esille laitto jäi mulle ja samoin nuutuneista kukista eroon hankkiutuminen myöhemmin. Kielsin lopulta tuomasta. Inhoan muutenkin sitä, että mulle ostetaan asioita, joita en halua.
Kaveri i soitti tuohduksissaan että vain tyttö kävi miehensä kanssa syömä ssa eikä tuoneet mitään lahjaa ja toinen pojistaan ei lähettänyt kukkalähetystä kuten joka vuosi on tehnyt, toinen ei tullut syömään, tuullut eilen matkoilta ja ma menee töihin. Hän ollut kotirouva ja kaipaa huomiota lapsiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki äidit vaadi lahjaa ja isoa juhlaa. Jotkut vain. Juhlia kun on muitakin vuodessa ja rahoja.
Isoa ääntä pitävät nämä lahjoja vaativat ja pitää olla kakut ja hienot lahjat. Nyt riitti minulle lapsilta tulleet viestit. Mutta lapset on aikuisia, enkä ole mikään prinsessa, kun olivat pieniä oli kiva saada niitä itse tehtyjä kortteja, ne riitti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut lahjoja eikä mitään muutakaan. Kakku oli. En kaipaa mitään kukkia ja jonnin joutavia lahjoja. Ihan turhaa hömpötystä.
Äitienpäivä on minusta se ainut juhla, joka ei ole hömpötystä.
Äidit ovat päivänsä ansainneet.
Äitien- ja isänpäivä on yksi turhimmista ja kaupallisimmista juhlista mitå on. Edelle menee ystävänpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei koskaan mitään valkovuokkoja ole edes kasvanut, kaupasta on pitänyt ruukkuruusu hankkia.
Valkovuokko on rauhoitettu Oulun ja Lapin lääneissä, missä se on harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut lahjoja eikä mitään muutakaan. Kakku oli. En kaipaa mitään kukkia ja jonnin joutavia lahjoja. Ihan turhaa hömpötystä.
Äitien- ja isänpäivä on yksi turhimmista ja kaupallisimmista juhlista mitå on. Edelle menee ystävänpäivä.
Kukaan ei käske sua juhlimaan mitään. Mutta anna nyt ihmisten juhlia, vaikka kissn ristiäisiä, jos ne haluu. Arkea saa puurtaa kyllä kyllästymiseen asti.
Negatiiviset ruikuttavat ihmiset on kauhistus ja saa muutkin pahalle tuulelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Syntymä on kuolemantuomio.
Mun mies (27v) käy joka vuosi poimimassa äidilleen valkovuokkokimpun jossa on yhtä monta kukkaa kuin miehellä ikää. Musta tämä on aika söpöä.
Lasten poimimat valkovuotokukat riittivät niihin aikoihin kun perheenisät eivät osanneet edes kahvia keittää. Terveisiä 60-luvun lapsuudesta.