Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivittäin rytmihäiriöistä kärsivät, tarvitsen tukea

Vierailija
10.05.2026 |

Olen alkanut saamaan joka aamu sängystä noustessa ikäviä muljahduksia. Jatkuvat muutaman tunnin ehkä 2 - 15 minuutin välein. Pääsen suomeen lääkärille vasta viikon päästä ja 24h ekg saattaa mennä kuukausien päähän. Yliajattelen ja panikoin helposti ja olenkin käynyt ekg:ssä pari kertaa päivystyksessä mutta molemmat kerrat ovat olleet iltapäivisin kun tilanne on jo rauhoittunut eikä rytmihäiriöitä ole saatu filmille. Kaikki ovat sanoneet että eivät vaikuta vaarallisilta mutta stressaan koska niitä tulee niin usein. Onko täällä muita jotka saavat samanlaisia päivittäin ja ne on todettu vaarattomiksi? Onko jotain vinkkejä miten rytmihäiriöitä saisi helpotettua? Olen kokeillut hengityksen pidättämistä mutta se tuntuu saavan pään vähän pyörälle. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut tosi paljon kammiolisälyöntejä viime vuosina. On lääkitystä niihin, mutta silti tulee aina välillä viikkoja, jolloin on. Joskus auttaa, kun yrittää keskittyä muihin asioihin, ja yrittää saada ajatukset pois siitä sydämestä. 

Vierailija
22/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksittäisiä puristuksia, muljahteluja ja jysäyksiä/potkuja rintakehällä pari vuotta. Viime vuonna niitä alkoi tulla päivittäin pitkin päivää, kun olin erityisen stressaantunut. Laantuivat taas yksittäisiin, kun stressi vähän hellitti, mutta sitten tuli yllättäen pidempi episodi, jolloin eivät vain meinanneet loppua. Silloin sain vihdoin vääntäydyttyä testeihin. EKG oli OK, mutta verikokeista paljastui paha raudanpuuteanemia, joka on nyt onneksi hyvää vauhtia korjaantumassa, kun löysin sopivan rautalisän. Lisäksi oli alhainen folaatti, ja kalium oli 3,4 (normaalin alaraja 3,3). Näistä ei lääkäri sanonut mitään. Folaattilisän hankin omin päin, mutta kaliumista luin, että sitä vain lääkärin määräyksestä, koska liian suuri määrä on haitallista. Nyt ei ole kovin usein muljahteluja tullut, välillä yksittäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa rytmihäiriön saamiseksi nauhalle meni todella kauan, koska ehti aina korjaantua ennen kuin ehtivät saada lätkät kiinni. Löytyi ihan todellinen ongelma, joka tarvitsi hoitoa. Nykyään tuohon on käsittääkseni kaikenlaisia ratkaisuja, joilla voidaan tehdä lyhyempää tai pidempää seurantaa, jotta ei ole enää kiinni siitä, onko terveydenhuollon lähellä ja pääseekö siellä heti kiinni laitteeseen. 

Vierailija
24/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yksittäisiä puristuksia, muljahteluja ja jysäyksiä/potkuja rintakehällä pari vuotta. Viime vuonna niitä alkoi tulla päivittäin pitkin päivää, kun olin erityisen stressaantunut. Laantuivat taas yksittäisiin, kun stressi vähän hellitti, mutta sitten tuli yllättäen pidempi episodi, jolloin eivät vain meinanneet loppua. Silloin sain vihdoin vääntäydyttyä testeihin. EKG oli OK, mutta verikokeista paljastui paha raudanpuuteanemia, joka on nyt onneksi hyvää vauhtia korjaantumassa, kun löysin sopivan rautalisän. Lisäksi oli alhainen folaatti, ja kalium oli 3,4 (normaalin alaraja 3,3). Näistä ei lääkäri sanonut mitään. Folaattilisän hankin omin päin, mutta kaliumista luin, että sitä vain lääkärin määräyksestä, koska liian suuri määrä on haitallista. Nyt ei ole kovin usein muljahteluja tullut, välillä yksittäisiä.

https://www.yliopistonapteekki.fi/kaleorid-1-g-depottabletti-200-kpl-28…

Vierailija
25/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan muljahtelua paljonkin. Sitten selvisi, että omenamehu, jota join päivittäin, poistaa kaliumia elimistöstä ja kaliumin puute voi aiheuttaa rytmihäiriöitä. Lopetin omenamehun juomisen ja aika pian muljahtelu loppui.

Eri ihmisillä voi olla erilaisia syitä, tuo oli minun tilanteeni.

Vierailija
26/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan muljahtelua paljonkin. Sitten selvisi, että omenamehu, jota join päivittäin, poistaa kaliumia elimistöstä ja kaliumin puute voi aiheuttaa rytmihäiriöitä. Lopetin omenamehun juomisen ja aika pian muljahtelu loppui.

Eri ihmisillä voi olla erilaisia syitä, tuo oli minun tilanteeni.

Kiitos vinkistä Aivan käsittämätöntä, että kun yrittää korjata yhden asian "terveellisemmäksi", niin uppoaakin aina pahempaan suohon. Löysin mielestäni vihdoin paremman juoman omenamehusta. Olin ennen koukussa kaakaoseen. Vaihdoin sen omppumehuun ja sekin on paha... 

Vierailija
27/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile auttaako magnesium-tabletit.

Vierailija
28/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi