Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko sinulla ollut ajokortti ja onko sitä koskaan kysytty liikenteessä?

Vierailija
10.05.2026 |

Minä olen 60 eikä koskaan ole poliisi pysäyttänyt, poislukien 2 puhallusratsiaa missä oli vain puhallus, ei ajo-oikeuden tarkistusta. 

Kukapa sinänsä haluaisi ajo-oikeudetta ajella mutta ei sitä kyllä koskaan edes tarkisteta. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kortin 19 vuotta sitten. Korttia on kysytty vain kerran, kun entisen poikaystävän kyydissä istuin melko tuore kortti kukkarossa. Poliisikin sen väliaikaisuuden siinä mainitsi, ikään kuin se sitten olisi vähän huonompi ajokortti.

Exän kortti oli poliisin hyllyllä (tätä en tiennyt), joten minä olin loppumatkan ja tulevat matkat ratin takana. Se olikin hyvää ajo-opetusta, takavetosella 450hp tuplaturbolla sutia menemään.

Pikkuveljeni on pysäytetty useammin. Hänellä on ollut teinien suosimaa automerkkiä, siitä kuulemma johtuu.

Vierailija
22/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain ajokortin -99. Kerran on liikenteessä kysytty, kun en kai näyttänyt täysi-ikäiseltä puhallusratsiassa joskus talvella -99. Sittemmin on vain puhallutettu ja hyvää matkaa. En enää usein joudu edes puhallusratsioihin, kun en enää aja aamuyöllä kotiin. Tai sitten niitä ei enää pidetä.

Niitä pidetään jos alueella on isompi kansanjuhla tai yleisinä juhlapäivinä. Harvoin muuten. 

Mut on puhallutettu kahdesti paikoissa, jotka ovat n. 10 kilometrin päässä toisistaan. Asun pienellä paikkakunnalla, johon kuuluu toinen pienempi taajama, jossa olen töissä. Mut on kerran puhallutettu kotini ja tuon taajaman välillä ja kerran tuossa taajamassa. Toinen oli sentään perjantai-iltana ja melko läheisellä (n. 30 km päässä) maamiesseuralla oli joku tapahtuma, mutta toinen oli aamupäivällä. Molemmilla kerroilla olin melko hämmästynyt paikasta, mutta ei tosiaan liittynyt juhlapäivään tai edes mielestäni isompaan kansanjuhlaan.

Syrjäkylillä maamiesseuran tapahtuma on iso kun miettii kuinka paljon siellä on paikallisia isäntiä ja emäntiä vieraana. En siis ihmettele puhalluttamista. 553y 35ay

No voin sanoa, että ei ole täällä iso tapahtuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä joutunut puhaltamaan. Korttia tarkasteltu monissa maissa joissa olen ajellut ja ajelen. Ei ongelmia. Kortti on vuodelta 1968.

Vierailija
24/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v ollut ajokortti, eikä kertaakaan kysytty. Päätin sit nimenvaihdoksen jälkeen, etten turhaan haaskaa rahaa uuteen. Nyt jo vuosia mennyt vanhentuneena kortilla, eikä kertaakaan kysytty. 

Vierailija
25/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti ollut vuodesta 2000 lähtien. Puhallutettu max. 5 krt. Korttia kysytty ehkä kahdesti. Edellisestä puhallutus kerrasta on aikaa vuosia. Sen muistan, että tapahtui iltapäivällä, kun ajoin töistä kotiin. Poliisi pysäytti kaikki kyseiselle rampille tulijat.

Vierailija
26/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti vuodesta -80. Kerran isommassa ratsiassa kysytty. 

Vierailija
27/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ajokortti vuodesta 1995 ja ajokorttia on kysytty ehkä 10 kertaa koko aikana. On pysäytetty syystä tai toisesta. Myös Ruotsin puolella on kysytty ajokorttia.

Puhallutuksiin olen joutunut keskimäärin kahden vuoden välein.

Olen koko tämän ajan asunut pääkaupunkiseudulla ja ajan autoa keskimäärin kuusi kertaa viikossa täällä.

Vierailija
28/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut ajokortti vuodesta 1995 ja ajokorttia on kysytty ehkä 10 kertaa koko aikana. On pysäytetty syystä tai toisesta. Myös Ruotsin puolella on kysytty ajokorttia.

Puhallutuksiin olen joutunut keskimäärin kahden vuoden välein.

Olen koko tämän ajan asunut pääkaupunkiseudulla ja ajan autoa keskimäärin kuusi kertaa viikossa täällä.

Puhallutukset ovat kaikki olleet näitä, että on ollu ratsia, eli kaikki on pysäytetty ja puhallutettu.

Pysäytykset eivät ole johtuneet ajovirheestä vaan esim. katsastus oli mennyt umpeen, ajovalo palanut ym. vastaavaa.

Vierailija
29/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin ajokorttini vasta 25- vuotiaana. Olen nyt 45v ja ei ole koskaan kysytty ajokorttia. Pelkkiä puhallusratsioita ollut. 

Vierailija
30/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti vuodesta 1991. Kysytty on kerran, samana vuonna kun sain kortin. Vuosien aikana puhallutettu kahdesti ja nekin samana päivänä n. puolen tunnin sisällä, oli joku tehovalvonta ja ajoin saman reitin meno-paluu niin topattiin molemmista suunnista.

Vierailija
31/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1992 marraskuusta täytettyäni 18v ja alkuvuosina taisivat kysellä muutaman kerran ratsioissa korttia ja rekisteriotetta, mutta sittemmin ei ole ollut kuin puhallusratsioita. 

Vierailija
32/32 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajolupani 1980. Ei yhtään sakkoa, eikä muutakaan rikettä! Hyvä minä. Eka kerran hönkäsin alkometriin viime joulukuussa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi