Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä eläkeläisten tavat hämmästyttivät ennen,

Vierailija
10.05.2026 |

…mutta eivät hämmästytä teitä enää sen jälkeen, kun olette itse  jääneet eläkkeelle?

Ainainen kituuttaminen. Kun aiempi palkka puolittuu eläkkeellä, oikeasti pitää juosta tarjousten perässä. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset katsovat aina uutiset.

Näköjään katson nykyään itsekin, tosin en ihan kaikkia uutislähetyksiä. Kumma juttu, näin vaan on käynyt.

Vierailija
2/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko tunkea kauppaan iltapäivällä ruuhka-aikana, kun voisi käydä päivälläkin muiden eläkeläisten seassa? 

Käyn edelleen kaupoissa ihan silloin, kun haluan. Ihan kuten aina ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläkeläiset pukeutuvat rähjäisiin vaatteisiin?

Ovat mukavia päällä, eivät kiristä mistään. Sitä paitsi, kun naamakin on kulahtanut, ei vaatteidenkaan ulkonäöstä ole niin väliä.

Vierailija
4/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja höpöhöpö...en juokse tarjousten perässä, tilaan kaupasta kotiin, kyläilen käyn leffassa, en kitsastele...ei mun elämä ole muuttunut muuten kuin ettei tartte töihin mennä!

Vierailija
5/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko täyttää pakastin ( pakastimet!) täyteen kaiken maailman metsämarjoilla, pensasmarjoilla, omenasoseilla, mehupulloilla…?

Ihanasti on aikaa näin eläkeläisenä kerätä marjoja ja muuta satoa! Kyllä ne kaikki marjat tulee joskus syödyksi.

Vierailija
6/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1000 työeläke on kituuttamista.

Vierailija
7/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ovat joka paikassa tiellä ja tukkivat kulkuväylät.

Kyllä näköjään meitä on aika paljon. Mutta en koe, että olisin kenenkään tiellä. Jalka vielä nousee, eikä rollaattorikaan vielä ole käytössä.Toki kevyen liikenteen väylää kulkiessa pitää tiukasti kävellä laitaa pitkin, ettei jää sähköpotkulautahurjstelijoiden jalkoihin.

Vierailija
8/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset hidastelevat kassoilla.

Kyllä olen itsestänikin huomannut, että hitaampi olen. Ensin kaivan kännykän esiin, että saan skannattua etukupongit, sitten kaivan lompakon esiin ja sieltä maksukortin. Sitten tungen ostoskuitin ja maksukortin lompakkoon, ja lompakon ja kännykän kassiin. Sitten vasta alan latoa ostoksia kassiin.

Mutta ei haittaa, vaikka olisin hitaampi. On sentään rahaa, millä maksan ostokset, toisin kuin asuntovelkaisilla.

Vierailija
9/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukutaulukoiden käyttö pankkiasiointiin. Alinopeutta ajaminen ja hidastelu kilometriä ennen kääntymistä. Läppäkotelopuhelimet.

Vierailija
10/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjousten perässä juokseminen.

Juoksen itsekin. En siksi, että saisin leivän 5 senttiä halvemmalla kuin kilpailevassa kaupassa, vaan siksi, että saan mukavasti liikuntaa, kun käyn iltakävelyllä tai aamukävelyllä eri kaupoissa eri päivinä.

Vierailija
11/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen itsestänikin huomannut, että hitaampi olen. Ensin kaivan kännykän esiin, että saan skannattua etukupongit, sitten kaivan lompakon esiin ja sieltä maksukortin. Sitten tungen ostoskuitin ja maksukortin lompakkoon, ja lompakon ja kännykän kassiin. Sitten vasta alan latoa ostoksia kassiin.

Mutta ei haittaa, vaikka olisin hitaampi. On sentään rahaa, millä maksan ostokset, toisin kuin asuntovelkaisilla.

Rupattele vielä kassahenkilön kanssa tuon perseilyn lisäksi niin varmistat että takanasi oleva eläkkeidenmaksaja työläinen saa otsasuonen repeämän takiasi.

Vierailija
12/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukutaulukoiden käyttö pankkiasiointiin. Alinopeutta ajaminen ja hidastelu kilometriä ennen kääntymistä. Läppäkotelopuhelimet.

Ovatko ajatuksesi muuttuneet moista sen jälkeen, kun jäit itse eläkkeelle?

Vierailija
13/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

haistanypaskaap

Vierailija
14/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupattele vielä kassahenkilön kanssa tuon perseilyn lisäksi niin varmistat että takanasi oleva eläkkeidenmaksaja työläinen saa otsasuonen repeämän takiasi.

Oletko aina yhtä kiree?

Vierailija
15/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sentään vielä niin epätoivoinen ole, että rupattelisin kassatytön kanssa muuta kuin :” päivää”, ” kiitos otan kuitin” Ja ” kiitos samoin, hyvää päivän jatkoa”.

Ehkä sitten, kunhan vähän vanhenen.

Vierailija
16/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tavoista tiedä, mutta nopea ajan kuluminen yllätti. Luulin päivien olevan pitkiä ja pitkäveteisiä. 

Ja aika nuukaksi olen ryhtynyt. In aikaa ja virtaa miettiä, mitä ostaa ja mihin hintaan.

Vierailija
17/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan mittaan sullakin helpottaa toi kiukku kunhan vanhenet. Sitä oppii ikääntyessä vähän relaamaankin.

Vierailija
18/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hämmästele mitään. Olen viettänyt paljon aikaa eläkeläisten seurassa.   Ikääntyminen tuo tullessaan hidastumista ja erilaisia sairauksia.  Ne voivat aiheuttaa kipuja ja sitä kautta tuskastunutta käytöstä, kiukkuakin. Vanheneminen ei ole useinkaan helppoa, se voi tuottaa pelkoa omasta tulevaisuudesta.  Jokainen meistä kulkee päivittäin kohti vanhenemista, sitä vain on nuorempana vaikea ymmärtää.   Ymmärryksen aika koittaa kun huomaakin itse olevansa iäkäs.  Minne se elämä meni?  Ollaan siis armollisia vanhempaa väestöä kohtaan. 

Vierailija
19/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pankkiasiointi netissä/ puhelimella on eläkeläisille niin vaikeaa?

Nykyhuijausten pelossa ei koskaan voi olla ihan varma siitä, pyytääkö pankki oikeasti lähettämään kopion henkkareista. Ja miten sen kuvan sinne osaa lähettää?  Ja miten voi olla varma, mikä on pankin www-osoite, se varmasti oikea? Ja kun pankin nettisivu muuttuu erilaiseksi, menee jonkin aikaa, ennen kuin se tulee tutuksi. Hidastunut olen, harmillista.

Vierailija
20/28 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että osa ei lukenut aloitusta. Eläkkeellä niilä on aikaa lukea ja hämmästyvät sitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi