Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain asuntotarjouksen ihanasta asunnosta jossa iso parveke, mutta parveke pohjoiseen. Viihtyykö parvekkeella johon ei paista päivällä?

Vierailija
09.05.2026 |

Muuten olisi ihan täydellinen, mutta tuleeko parveketta käytettyä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisesti valitsin asunnon, jonka ikkunat ja parveke pohjoiseen. Lasitettu parveke on vieläpä korkeiden ikkunoiden edessä koko huoneiston levyisenä. En ole katunut, ihan paras vaihtoehto. Parvekelaseille ei tarvi kaihtimia, kuten muunsuuntaiset ovat joutuneet hankkimaan. Iso parvekkeeni on kokonainen kesähuone. 

Talvella parveketta ei käytä kukaan muukaan, ilmansuunnasta riippumatta. tuuletusrekki siellä on vaatteille.

Vanhempieni asunnossa oli etelä-lounaisssuuntainen parveke, eikä siellä voinut oleskella lainkaan kesällä saati pitää eläviä kasveja. Koko asunto oli kesällä pätsi, koska isot ikkunat avautuivat samoihin ilmansuuntiin. 

Vierailija
22/29 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, siellä on kylmä keskellä päivääkin. Et voi laittaa kasveja tai mitään

Miksi et voi laittaa kasveja? Jos kesällä lämpötila on 25-30 astetta, ei pohjoisen puolen parvekkeella todellakaan ole kylmä-asutko napapiirin yläpuolella? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin vaihtaa kanssasi. Minun asunnossani on iso lasittamaton parveke etelään, eikä minulla ole sille mitään käyttöä.

Kas-itselläni on lasittamaton parveke etelään ja minulla on sille käyttöä. Monet kasvit tykkäävät lämmöstä, kun vain kastelu on riittävää ja huolehditaan siitä,että ei ole suoraa paahdetta,eli jokin aurinkosuoja suojaamaan kovimmilla helteillä. 

Vierailija
24/29 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö ihmiset enää osaa käyttää väliilmansuuntia?

Vierailija
25/29 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, siellä on kylmä keskellä päivääkin. Et voi laittaa kasveja tai mitään

Miksi et voi laittaa kasveja? Jos kesällä lämpötila on 25-30 astetta, ei pohjoisen puolen parvekkeella todellakaan ole kylmä-asutko napapiirin yläpuolella? 

Tulehan kokeilemaan. Tuuli ja pimeys aiheuttaa sen että kesäkasvit eivät selviä eikä parvekkeella tarkene itsekään oleskella. Ihan kokemuksen sanaa yli 15 vuoden ajalta enkä ikinä enää valitse pohjoisparveketta

Vierailija
26/29 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö ihmiset enää osaa käyttää väliilmansuuntia?

Osaa mutta asunnot ei.

Vierailija
27/29 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen asuntotarjous? Asunnosta TEHDÄÄN tarjous.

Vierailija
28/29 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on parveke pohjoiseen enkä vaihtaisi muuhun ilmansuuntaan. Siellä on aamupäivällä niin kuuma että siellä saa telineissä pyykit kuivatettua ihan hetkessä. Oleskeluun se on liian kuuma. Sen sijaan päivällä siellä on lämmintä, vaikkakin varjoisaa. Oikein mukava oleskella eikä aurinko häikäise. Voi lukea kirjaa ilman aurinkolaseja ja läppärin näytöstäkin saa selvää. Olen siellä kesäöitä nukkunutkin. Kuuma alkaa jo aamuseiskalta jollon on pakko nousta ylös ja vetäytyä sisälle. 

Vastapäätä olevan talon etelän suunnan parvekkeet on suojattu ties minkälaisilla verhoilla ja aurinkovarjoilla.

Eli tykkäät oleilla pimeässä. 

Vierailija
29/29 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hommaan itselle ja vaimolle sen eläkeasunnon, niin iso parveke ja ehdottomasti länteen. Sillon tarkenee iltaisin maaliskuusta syyskuulle, eikä tule liian kuuma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän