Miksi ruokailun jälkeen rupeaa väsyttämään
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on esidiabetes
Tuskinpa on. Itselläni on koko ikäni väsyttänyt ruoan jälkeen, jos on syönyt samalla aterialla perunaa ja leipää. Työterveyshuollon ikäkausitarkastuksissa muutaman vuoden välein vs aina kunnossa, paitsi päälle neljänkympin taivaissa. Ensin hoidettu väärin DM2:na, mutta sairaalareissuhan siitä tuli ja diagnoosi DM1. Tuskinpa mulla nyt on esidiabetesta ollut liki neljääkymmentä vuotta. Tuon vaivan oikea nimi on muuten heikentynyt sokerinsieto, esidiabetes ei ole mikään virallinen diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verensokerit,sehän se. Insuliiniresistenssi. Liian rasvainen ja hiilihydraattipitoinen ruoka. Minä siirryin vhh ruokavalioon ja koomat jäi pois vaikka söisi reippaastikin rasvaa ja proteiinia.
Kyllä tervettäkin ihmistä väsyttää aterian jälkeen. Nisäkkäät tykkäävät ottaa ruokalevon. Välimerellä sitä kutsutaan siestaksi ja eläimet nukkuvat kunnes tulee nälkä. Täällä pitää aina diagnosoida joku tauti, jos ihminen ottaa ettoneet.
Kyllä terveelläkin verensokeri nousee ruokaillessa ja samat säännöt pätee kun verensokeriongelmaisille. Nopeat hiilihydraatit nostaa nopeasti - rasva, proteiini ja kuidut hidastavat imeytymistä. Tämän vuoksi esimerkiksi suklaa ei ole hyvä ensiapu diabeetikolle matalaan verensokeriin. Terveellä korjaava insuliini tulee haimasta, eikä insuliinipumpusta tai -kynästä.
Itse en ole terve, vaan diabeetikko, ja isoin väsymys tulee nimenomaan heittelystä, ei ole sinänsä eroa meneekö liian alas vai ylös.
Veri päästä pakenee. Energia menee ruuansulatukseen.
Venäläiset on tappanut kristittyjä .