Miksi ruokailun jälkeen rupeaa väsyttämään
Kommentit (24)
Ruoka nostaa verensokeriasi ja se väsyttää!
Verensokerit,sehän se. Insuliiniresistenssi. Liian rasvainen ja hiilihydraattipitoinen ruoka. Minä siirryin vhh ruokavalioon ja koomat jäi pois vaikka söisi reippaastikin rasvaa ja proteiinia.
Olen miettinyt samaa. Tässä keski-iän kynnyksellä on alkanut olla moista vaivaa.
Veresokeriinhan se jotenkin liittyy. Ehkä pitäisi koostaa annokset jotenkin niin, että tulisi enemmän proteiinia ja kuitua, eikä tulisi sellaista piikkiä verensokeriin. Ja varmaan syödä useammin, mutta pienempiä annoksia. Mitä enemmän syön kerralla, sen enemmän sitten väsyttää. Välillä siihen malliin, ettei meinaa tolpillaan pysyä.
Vierailija kirjoitti:
Verensokerit,sehän se. Insuliiniresistenssi. Liian rasvainen ja hiilihydraattipitoinen ruoka. Minä siirryin vhh ruokavalioon ja koomat jäi pois vaikka söisi reippaastikin rasvaa ja proteiinia.
"koomat jäi pois", tarkoitat varmaan väsymys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tervettäkin ihmistä väsyttää aterian jälkeen. Nisäkkäät tykkäävät ottaa ruokalevon. Välimerellä sitä kutsutaan siestaksi ja eläimet nukkuvat kunnes tulee nälkä. Täällä pitää aina diagnosoida joku tauti, jos ihminen ottaa ettoneet.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/moni-tekee-lounasvirheen-jok…
Annoksen koolla on väliä
Syötkö liian isoja tai ravitsemuksellisesti raskaita annoksia? Siinä yksi selitys ylitsepääsemättömälle ruokailun jälkeiselle väsymykselle.
Mutta se on kyllä ihana tunne kun on vatsa täynnä hyvää ruokaa ja siihen päälle ottaa päiväunet. Elämän pieniä onnen hetkiä.
Ketoasidoosi. Yhtä paha liian alhainen kuin liian korkea oli mikä tahansa. Esidiapetes kilpirauhanen. Lapset kun sokeri humala laskee nukahtaa. Muuten riehuu noususokerissa. CCCP perustui VARASTAMISEEN siinä ei ollut mitään voittoa vaan varastettua.
Kyllä liian suuret määrät kerralla ja liikaa kaikkea . Taju pois.
Ja tee itse ruoka niin tiedät mitä siinä on.
Ortodoksit tunnustaa syntinsä ja korvaa vahingot kuin palauttaa varastetut. Rahan takia sä tuhoat ihmisten hampaat karkkimyynnillä.
Pätee sama kuin sanontaan" Laiskan hiki syödessä".
Saarioinen lipsuu , yhtäkään lihamurua ei ollut mutta sokeria on lisätty. Pizzat ja muut.
Jolla on Poika on isäkin , jolla ei ole Poikaa ei ole isääkään. Ei kukaan tule isän luokse muuten kuin minun kauttani - Jeesus Poika.
Verensokeri.