Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se haittaa, vaikka pariskunta olisikin yhdessä osittain, koska ovat riippuvaisia toisistaan?

Vierailija
08.05.2026 |

Jos molemmat kuitenkin ovat yhdessä omasta halustaan niin miksi se olisi huono asia?

Suhteessa on ollut pahojakin ongelmia ja varmasti olisi ollut syytä erota. Varmaan molemmille parempi. Mutta niin ei kuitenkaan koskaan tapahtunut koska jo ajatus elämästä ilman toista on ikävä ja yhdessä on oltu "aina". Vaikeiden aikojen yli vaan on väännetty väkisin vaikka vuosikaudet on ollut raskasta. Oikeastaan heIvettiä. Nyt onneksi vihdoin mennyt parempaan.

Vielä kun seuraa kaverin eroamista ja sitä helvetillistä tuskaa niin tuntuu etten ikinä milloinkaan halua olla samassa tilanteessa! 

Ja siis itse olen miehestä varmasti osin riippuvainen, sekä henkisesti että myös käytännön asioissa, fyysisesti. Miehestä taas tuntuu että häntä pelottaisi liikaa edes ajatella ettemme olisi me. Kuten aina.

Mutta kun molemmille on selvää ettei eroa halua edes ajatella, niin ei kai siinä ole mitään väärää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tietää haluaako erota vai ei. Ei siinä jossitella enää. Joten mikä ongelma?

Vierailija
2/18 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen tietää haluaako erota vai ei. Ei siinä jossitella enää. Joten mikä ongelma?

Pointti oli siinä että vaikka tietäisi että nyt olisi viisainta erota, ei halua tehdä sitä. Ei pysty.

Ylipäätään pidetään todella pahana, pahana asiana sitä jos joku vaikuttaa olevan riippuvainen puolisostaan. Tavalla tai toisella. Miksi se olisi niin paha asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuus on aina paha. Alkoholiin, tai peleihin, tai ihmisiin. Aina paha.

Vierailija
4/18 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli siinä että vaikka tietäisi että nyt olisi viisainta erota, ei halua tehdä sitä. Ei pysty.

Ylipäätään pidetään todella pahana, pahana asiana sitä jos joku vaikuttaa olevan riippuvainen puolisostaan. Tavalla tai toisella. Miksi se olisi niin paha asia?

Sekavaa settiä sulla,

Vierailija
5/18 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole paha, jos arki rullaa ja kumpikin löysää pipoa. Tietysti jos on anteeksiantamatonta vääryyttä käynyt ja joutuu työstämään sitä, onhan se kuluttavaa. Mutta myös opettaa sietämään elämän karikkoja, joista kukaan ei paitsi jää.

Vierailija
6/18 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihmisen pitää pystyä tulemaan toimeen yksin. Hoitaa kaikki asiansa itse. 

Sama se miten elätte kunhan ette oleta jonkun kolmannen henkilön tulevan pelastamaan jos toinen yksin jää

Vierailija
7/18 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ihmisen pitää pystyä tulemaan toimeen yksin. Hoitaa kaikki asiansa itse. 

Sama se miten elätte kunhan ette oleta jonkun kolmannen henkilön tulevan pelastamaan jos toinen yksin jää

Olen eri, mutta en mä pärjäisi omakotitalossani yksin. Jos ero tulisi, olisi pakko pyytää muilta apua. Kaikki ei pärjää yksin , ihmisillä on rajoitteita. Mutta ei meillä ole aikomusta erotakaan 😊 

Vierailija
8/18 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Jos kuitenkin molemmat omasta halustaan on suhteessa?

Ap (unohtui laittaa tuonne ekaan kommenttiin)

Vierailija
9/18 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miksikään.

Vierailija
10/18 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia. Vähän turhan kovaa jotkut haluaa laukoa omia mielipiteitään, tuomita sairaiksi kaikki muut, kuin oma suhde. Tai, tuskin niillä suhdetta onkaan. Toisesta korvasta ulos vaan.

Vierailija
11/18 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli summa summarum: Parempaa ei ole tullut vastaan tai siltä on saatu pakit.

Vierailija
12/18 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? Ette halua erota, oli syyt mitkä tahansa.  Ja ero , oli syy mikä tahansa, jos niin haluaa ja tuntuu. 

Vierailija
13/18 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ongelma, kun toinen löytääkin uuden kumppanin haluaa erota. Onni voi tulla eteen vaikka sitä ei etsi. 

Vierailija
14/18 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta en mä pärjäisi omakotitalossani yksin. Jos ero tulisi, olisi pakko pyytää muilta apua. Kaikki ei pärjää yksin , ihmisillä on rajoitteita. Mutta ei meillä ole aikomusta erotakaan 😊 

Palveluita voi aina ostaa.

Vierailija
15/18 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se toinen siinä välttämättä pysy siihen päivään asti kunnes kuolet vaan menehtyy sinua ennen, saa jonkun aivotapahtuman ja päätyy kasviksena laitokseen, dementiakotiin, löytää toisen, joutuu vankilaan - ihan mitä vaan voi elämä eteen tuoda.

Vierailija
16/18 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluita voi aina ostaa.

Niinhän juuri sanoin. Sisältyy tuohon avun pyytämiseen.

Vierailija
17/18 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ongelma, kun toinen löytääkin uuden kumppanin haluaa erota. Onni voi tulla eteen vaikka sitä ei etsi. 

JOS. Ei "kun". Kaikki liitot ei pääty noin, vaikka sinulla ehkä päättyi.

Vierailija
18/18 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS. Ei "kun". Kaikki liitot ei pääty noin, vaikka sinulla ehkä päättyi.

Joo tulin järkiin ja erosin. Pari vuotta liian pitkään roikuin suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme