Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Arto Satonen paljastaa kirjassaan: Perussuomalaiset tosiasiassa hyväksyivät kokoomuksen heikennykset

Vierailija
08.05.2026 |

Satonen on julkaissut paljastuskirjan vuosistaan työministerinä. Satonen mm ruotii kokoomuksen ja EK:n välejä, perussuomalaisia, ja omaa flopannutta hakuaan Kelan johtajaksi. Hakemuksen teko kuulemma meni pieleen, koska Satonen ei ole hakenut töitä 20 vuoteen eikä siksi osannut laatia hakemusta. Ex-työministerillä oli myös kiire Aasiaan houkuttelemaan työläisiä Suomeen kokoomuksen Juhana Vartiaisen kanssa. 

 

 

 

https://yle.fi/a/74-20224594

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee eduskuntavaalit niin niistä tulee hienot. Isoimmat äänipotit saavat sdp ja vasemmisto. Ps kansanedustajista suuri osa ei pääse enää eduskuntaan.

Vierailija
62/100 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo luulin, että oltiin päästy tuosta Satosen äijästä, mutta ei, voi surkeus. Vastenmielinen ukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jo luulin, että oltiin päästy tuosta Satosen äijästä, mutta ei, voi surkeus. Vastenmielinen ukko.

Satonen likapyykkää kautensa skandaalit tuoreessa kirjassaan. Hänellä on oikeus kertoa kansalle oma versionsa tapahtumista. 

Vierailija
64/100 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jo luulin, että oltiin päästy tuosta Satosen äijästä, mutta ei, voi surkeus. Vastenmielinen ukko.

Satonen likapyykkää kautensa skandaalit tuoreessa kirjassaan. Hänellä on oikeus kertoa kansalle oma versionsa tapahtumista. 

Ja kansalla on oikeus jättää Satosen valkopesusepustukset lukematta. 

Vierailija
65/100 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on jo tosi hankala monella. Ollut aiemminkin. Saako joku köyhien tuet siihen, että saa kaupasta ruokaa ja hankinnat. Kannattaa tehdä se nyt. Kiire.

Vierailija
66/100 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/100 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaksi pistää.

Vierailija
68/100 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen yrittää varmaan vaan olla helposti lähestyttävä kansalaisille ja myöntää, ettei itsekään osaa tehdä työhakemusta ja CV:tä. Ehkä tämmöinen paljastus tsemppaa työttömiä, ettei ne ministeritkään aina osaa. Tuo poliitikot lähemmäs ihmisten arkea ja tekee heistä ihmisiä. Peeärrää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidon tuki, tekijänoikeuskorvaukset, perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772937.html

Vierailija
70/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Vierailija
72/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satonen osasi kuitenkin käydä rekrytoimassa aasialaisia. Olis kysynyt niiltä neuvoa.

Ja tänään taas mediassa poliisin rikosvyyhti, jossa taas hyväksikäytetty ja riistetty aasialaisia työntekijöitä. Siivousalalla tällä kertaa. 

Tasapuolisuuden nimissä samat keinot?

https://seura.fi/asiat/tutkivat/nain-kunta-myy-tyottomia-firmojen-aliha…
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi eivät olisi hyväksyneet, j okaisen myös demarin pitäisi alkaa ymmärtää että 25 vuotta jatkunutta velaksi elämistä ei voi loputtomiin jatkaa.

Onneksi talous on nyt piristinyt. Ehkä velkaantumisvauhti edes hieman hidastuu.

Vierailija
74/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä paljastus tuo on? Kaikkihan sen tietää! Olisiko Purra hymyillyt saksikuvassa kuin Naantalin aurinko jos hän ei olisi hyväksynyt kokoomuksen heikennyksiä?

Satonen vie sen astetta pidemmälle ja sanoo, että perussuomalaiset lukivat hallitusohjelmaa "kuin Raamattua". Oli vissiin persuilta vaan mediateatteria etteivät hyväksy mitään. Mm. alisuoriutumisen viemisestä irtisanomisperusteeksi persut esittivät tietämätöntä, vaikka Satosen mukaan olivat hyväksyneet senkin. 

Persut ovat pelkkä hillotolppariippuvainen takinkääntäjäpuolue ja pelkäksi haitaksi tavallisille suomalaisille. Mutta aina riittää ulkomaalaiskammoisia, joille se vieraan pelko on ainoa syy äänestää persuja - ikään kuin se auttaisi yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä paljastus tuo on? Kaikkihan sen tietää! Olisiko Purra hymyillyt saksikuvassa kuin Naantalin aurinko jos hän ei olisi hyväksynyt kokoomuksen heikennyksiä?

Satonen vie sen astetta pidemmälle ja sanoo, että perussuomalaiset lukivat hallitusohjelmaa "kuin Raamattua". Oli vissiin persuilta vaan mediateatteria etteivät hyväksy mitään. Mm. alisuoriutumisen viemisestä irtisanomisperusteeksi persut esittivät tietämätöntä, vaikka Satosen mukaan olivat hyväksyneet senkin. 

"Meillä on hyvä hallitusohjelma!" oli vastaus kaikkeen ensimmäiset puoli vuotta. 

Vierailija
76/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi eivät olisi hyväksyneet, j okaisen myös demarin pitäisi alkaa ymmärtää että 25 vuotta jatkunutta velaksi elämistä ei voi loputtomiin jatkaa.

Onneksi talous on nyt piristinyt. Ehkä velkaantumisvauhti edes hieman hidastuu.

Lammas.

Vierailija
77/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen yrittää varmaan vaan olla helposti lähestyttävä kansalaisille ja myöntää, ettei itsekään osaa tehdä työhakemusta ja CV:tä. Ehkä tämmöinen paljastus tsemppaa työttömiä, ettei ne ministeritkään aina osaa. Tuo poliitikot lähemmäs ihmisten arkea ja tekee heistä ihmisiä. Peeärrää. 

Satonen on pelkkä ylimielinen paska. Tyypillinen kokoomuslainen siis.

Vierailija
78/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän PS ole koskaan välittänyt köyhistä, tai keskituloisista. Heille riittää, kun saa hokea mamua ja haukkua vasemmistoa, sekä vihata luontoa.

Satonen kertoo ihan suoraan, että hallitusyhteistyö persujen kanssa on ollut vaihtokauppaa. Kokoomus nielee persuilta asioita ja vastavuoroisesti persut nielee kokoomukselta asioita. Niin se on mennyt. 

Mikä uutinen tuo on? Noinhan hallitustyö puolueiden välillä aina toimii.  

Vierailija
79/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän uutta tuossa on? Hallituskumppaneiden on hyväksyttävä ne yhteiset päätökset muuten hallitus kaatuu. 

Vierailija
80/100 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän outo valinta työministeriksi. Nakkikioskiyrittäjä, joka tuskin tietää esim rekrytoinnista mitään. Jos joskus on palkannut kesähessun kioskilleen niin ei se tee ihmisestä työmarkkinoiden asiantuntijaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan