Antakaa vinkkejä avioliittoon liittyen? OV
Meillä oli ennen vauvaa aivan ihana seksielämä, mutta vauvan syntymän jälkeen se ei ole palannut vieläkään ennalleen. Lapsi nyt n. vuoden.
Aina tuntuu olevan " väärä " hetki; väsyttää, tai on paljon kotihommia tehtävänä, tai ei vaan muuten huvita, kun haluais vain olla rauhassa omissa ajatuksissaan, sen jälk, kun lapsi on laitettu nukkumaan. Sitten en ole ihan sinut muuttuneiden tissieni kanssa. Ennen tykkäsin kun mies koski niitä, mutta nyt ne ovat jotenkin kosketusarat. Muuten olen kyllä kroppaani tyytyväinen, olen normaalivartaloinen, 150 cm n. 42 kg.
Etenkin silloin kun vauva oli pieni ja paljon tissillä, niin silloin kun ei ollut, niin halusin vaan, että rinnat saavat olla rauhassa. Imetän kyllä vieläkin vaikka lapsi yli vuoden, mutta vain n. kolme kertaa päivässä. Mutta edellen en tykkää että tisseiheni kosketaan, koska ne eivät ole kuten ennen. Jotenkin häpeän niitä, vaikka mies vaan kehuu.
Mies auttaa paljon kotitöissä ja on paljon lapsen kans, hyvin tasapuolisesti tehdään kaikkea ja pääsen myös omiin menoihin, eli siitä ei ole kyse, että mies ei auttaisi.
Jotenkin vain tuo lapsen syntymä muutti minua seksuaalisesti. Ennen olin hyvin seksuaalinen ja aktiivinen sillä saralla.
Kysynkin, onko muilla tällaista ja kuinka tilanteen saisi korjattua?
Muuten avioliitto on kunnossa ja puhumme paljon asioista, mutta tämä asia vaivaa... Molemmat haluamme parantaa tilannetta.
Monesti seksikertojen välillä on monta viikkoa väliä.
Kaksin aikaa meillä on vain silloin kun lapsi nukkuu. Ei ole oikein lapsenvahteja.
Asiallisia vastauksia kiitos!
Kommentit (9)
Yhteistä aikaa siis ilman seksiä, juttelua, hyvää ruokaa, viiniä, leffan katsomista jne. Näitä kaikkia voi tehdä vaikka ihan kotona lapsen nukkuessa.
Rentoa fiilistä ja mukavaa yhdessäoloa niin kyllä se seksikin tulee kohta kuvioon.
Me olemme ihan tietoisesti viettäneet tällaista laatuaikaa kotona viikonloppuiltaisin vaikka joskus väsyttäisikin ja tekisi mieli mennä nukkumaan. Tingimme mielummin yöunista kun yhteisestä ajasta.
Näin meillä, en tiedä toimiiko sama muilla.
Eli kyllä aika auttaa.
Kannattaa muistaa, että nyt elätte tätä elämänvaihetta ja se tätä. Ei kannata välittää kaikista seksin normirajoista joita tarjoillaan joka paikassa. Seksiä on tässä elämänvaiheessa teillä vähemmän ja that`s it.
Meillä ainakin ystävyys ja kasvatuskumppanuus ja meidän oma perheemme ovat kantavia ajatuksia. Kumpikin ymmärtää, ettätämä aika on aika lyhyt ihmisen elämässä.
Tosin lapsia on nyt kolme, joten näitä seksittömiä kausia on tullut vietettyä useamminkin.
Ja kyllä mäkin olen imetysaikoina kokenut rinnat omaksi alueekseni. Kosketus ei tunnu yhtään kiihottavalle. Ja kylläne rehellisesti vieläkin, imetysten loputtua ovat jotenkin erilaiset, mutta mitä siitä.
Ehkä se tästä taas ajan kans, kun kumpikin tekee asioille jotain...
AP
Myös siis vaikka olisi imettänyt vähemmän.
Vasta imetyksenb lopettamisen jälkeen hormonit palautuivat mulla normaaleiksi ja alkoi seksikin huvittaa. Ja kesti pitkään ennen kuin tykkäsin, että mies koskee taas rintoihin. Olivat jotenkin lapsen aluetta eivätkä kiihottavaa tai seksiin liittyvää mun mielikuvissa.
Kyllä se vielä siitä palautuu, älä luovuta! Ekan lapsen jälkeen kaikki tuntuu vaikeammalta parisuhteessa, kun tajuaa, että mikään ei ' koskaan' enää ole ennallaan. Ei se niin ole, mutta siltä tuntuu ja vanhemmaksi muuttuminen heijastuu parisuhteeseenkin. Kaikille käy niin, joillekin enemmän,joillekin vähemmän.
äiti (kolme lasta, 6v, 4v, 2v) ja hyvä seksielämä, nykyään
nauttikaa siitä, että teillä on VAIN yksi lapsi nyt! Kaikki aika, jolloin hän nukkuu, on teidän!
Menkää vaikka päiväuniaikaan sovitusti makoilemaan yhdessä sängylle, ei niin että on sovittu että harrastetaan seksiä vaan niin että tarkoitus on halia ja olla lähellä. Se lähentää mukavasti ja jos joskus johtaa seksiin niin mikäs siinä.
Ja yksi parisuhdettakin ylläpitävä asia: onhan teillä molemmilla joka viikko vapaailta sovittuna? Mulla se on keskiviikkoilta eli joka keskiviikko ilta on mun omaa aikaa, menen kavereille, leffaan, kauppaan, lojun kotona sängyllä ja mies hoitaa kaiken. Sama hänelle. Kun itse saa aikaa niin jaksaa kaikkea paremmin: miestä, lapsia, kodinhoitoa, työtä, seksiä, ym.
Ja minäkin sanoisin, että imetys vaikuttaa jonkin verran, samoin se, että synnytyksestä on vielä niin vähän aikaa. Vuoden päästä on jo ihan erilaista! Voimia jaksaa sinne saakka!
Jotenkin tunto niissä muuttui. Olin aina ennen kiihottunut rintojen hyväilystä. Lapsen syntymän jälkeen meni n. 3v. että rinnat olivat taas MINUN. Ja tunto palannut ennalleen. Meillä tosin ei ole enää seksiä, viimeksi melkein vuosi sitten.
puolisoonkin.
Vuosi, kaksi tekee ihmeitä.