Mulla on työkyvyttömyyseläke 787 €, Takuueläke 203 €, Asumistuki menee vuokranantajalle 425,68 €
Juuri ja juuri tulen toimeen, mitään ylimääräistä ei saisi olla. Auto odottaa korjausta, uudet silmälasit pitäisi ostaa, kun on ikänäköä. Kotisiivousta käytän kerran kuussa. Vaatteisiin ei ole varaa..
Kommentit (45)
Mä en oo löytänyt itselleni sopivia näistä Tiimari-laseista ikinä. Onnekkaita onneksi on paljon, joille käy.
Minulla tk-eläke noin 1800 brutto, verojen jälkeen noin 1500. Asumistukea en saa. Toisin sanoen saat melkein yhtä paljon ilman työuraa.
Hae harkinnanvaraista toimeentulotukea ja maksusitoumusta laseihin.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole juurikaan tehnyt töitä? Ikinä.
Jotkut sairatuu jopa alaikäisenä. Kadehditko?
Aika hyvin saat massia kun asumiskulujen jälkeen sulle jää räpylään kahdeksan hunttia. Vaikka et ole eläessäsi tehnyt päivääkään töitä.
Me ollaan keskituloisia, muttei ole varaa kotisiivoukseen edes kerran vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Ikänäkö? Osta Tokmannilta lasit. Niin me muutkin toimitaan. Muutamalla Eurolla niitä lukulaseja saa. Kaikki tuntemani ovat klaaranneet niillä hienosti. Isäni hankki juuri kasikymppisenä ekat lukulasit optikolta, kun ei enää vahvuus kaupan laseissa riitä. Eikä ole rahasta kiinni.
Jep, ikänäkölaseiksi välttää markettilasit. Tai voihan ne tilata Lenswayltä, ei tule kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se on, mutta kyllä tässä hengissä pysytään. Olen ollut eläkkeellä vuodesta 1984.
Samoin. Suomessa on näin köyhiä eniten eeuu maissa. Ei suomi ole mikään hyvinvointivaltio. Muitakaa mummot ja papat äänestäessäne !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet pelannut korttisi väärin. Sun olisi pitänyt muuttaa Suomeen kolme vuotta sitten uutena tulokkaana, niin nettoaisit ihan toisella tavalla. Ehkä sä voit tehdä sen vieläkin? Ootsä missä kunnossa muuttamaan? Asylym ja silleen?
Oletko vähän vajaa?
Paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tk-eläke noin 1800 brutto, verojen jälkeen noin 1500. Asumistukea en saa. Toisin sanoen saat melkein yhtä paljon ilman työuraa.
onko omistusasunto kun et saa asumistukea?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tunnista trollia
Kä lue tilastoja miten paljon Suomessa elää ihmisiä köyhyysrajan alapuolella. Kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on vuokra?
Asunnon vuokra on 634,22 €. t. ap
Kuinka monen vuokra päättyy sentteihin? Jostain kumman syystä olen maksanut vuokria tyyliin 650 euroa, 740 euroa ja 900 euroa.
Varmaan suurinpiirtein jokaisen jonka vuokrankorotukset on johonkin indeksiin sidottu, korotus on joku sovittu prosenttimäärä tai ne joiden vuokranantaja muuten vain tykkää prosenttikorotuksista. Oliko muita typeriä kysymyksiä mihin kaipaisit joltakin aikuiselta vastauksia?
Saisitko Kelaan ilmoituksen, että saisit vengslattua että alkaisivat maksamaan sen asumistuen sinun tilillesi? Saisit hieman enemmän rahaa käyttöösi kuussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tunnista trollia
Kä lue tilastoja miten paljon Suomessa elää ihmisiä köyhyysrajan alapuolella. Kamalaa.
Tämä takuu elä on noin 1000e, KÖUHYYSRALA ON LUOKITELTU EEUUSSA. 1400 e KUUKAUDESSA ETTÄ IMINEN SAISI NORMIT ELÄMÄNMENOT EDES JOTENKIN HOIDETTUA. HÄVET ÄÄ PURRA JA ORPO 👹👹👹👹👹
Koitapa elää yksin 595€ tuloilla ja maksat siitä asumiskulutkin 100% ilman tukia. Tonnin tuet kuulostaa luksukselta.
Vierailija kirjoitti:
Saisitko Kelaan ilmoituksen, että saisit vengslattua että alkaisivat maksamaan sen asumistuen sinun tilillesi? Saisit hieman enemmän rahaa käyttöösi kuussa!
Yleisestä asumistuesta en tiedä, mutta ainakin eläkkeensaajan asumistukea haettaessa tai tarkistettaessa voi valita, maksetaanko asumistuki omalle pankkitilille. Näin ainakin omalla kohdallani oli muutama kuukausi sitten. En ole ikinä saanut eläkkeensaajan asumistukea niin, että se olisi maksettu suoraan vuokranantajan tilille.
Saat 1500 euroa sossutukia per kk ja kehtaat vielä valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on vuokra?
Asunnon vuokra on 634,22 €. t. ap
Kuinka monen vuokra päättyy sentteihin? Jostain kumman syystä olen maksanut vuokria tyyliin 650 euroa, 740 euroa ja 900 euroa.
Vuosikororusten kälkeen usein päättyy, jos vuokra npusee esim 2% / v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on vuokra?
Asunnon vuokra on 634,22 €. t. ap
Kuinka monen vuokra päättyy sentteihin? Jostain kumman syystä olen maksanut vuokria tyyliin 650 euroa, 740 euroa ja 900 euroa.
Mun vuokra on 431,90e. Kaupungin vuokratalo.
mä olisin lähinnä kiitollinen jos en olisi koskaan tehnyt töitä ja silti mulle maksettaisiin reilusti yli tonni kuussa. Mutta meitä on niin moneksi.