Miten niin muka toi hantavirus ei muka ole uusi korona? Selittäkää mulle tyhmälle miksei se olisi sama, paitsi pahempi
Ja taas hävisi ketju. Oliko se tälläistä myös silloin koronan alkuaikoina?
16.1.2020
THL:n asiantuntija Aasiassa leviävästä uudesta virustaudista: ”Ei tästä tarvitse Suomessa yöunia menettää”
Kiinassa havaittu uudentyyppinen koronavirus on herättänyt laajaa huomiota. THL:n mukaan vakavan epidemian riski on pieni
7.5.2026
WHO: Hantavirus ei ole seuraava korona – "Tämä ei ole pandemian alku"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/who-hantavirus-ei-ole-seuraava-koro…
Kommentit (376)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nopeasti nasuttelu alkaa tällä uudella kaudella? Laki viritetty jo ihmisoikeusvastaiseksi etukäteen.
Tiedätkö kuka oli tämä henkilö?
"Lavantauti-Mary (oikealta nimeltään Mary Mallon, 1869–1938) oli historian tunnetuin "terve kantaja". Hän oli irlantilaissyntyinen keittäjä, joka levitti lavantautia tietämättään mutta kieltäytyi uskomaan olevansa vaarallinen.
Mary lyhyesti
Työskentely: Hän toimi keittäjänä varakkaissa perheissä New Yorkissa 1900-luvun alussa.
Ongelma: Mary kantoi lavantautibakteeria (Salmonella Typhi) sappirakossaan, mutta hänellä itsellään ei ollut oireita. Koska hän ei uskonut olevansa sairas, hän ei noudattanut riittävää käsihygieniaa ruokaa valmistaessaan.
Eristys: Hänet pakotettiin loppuelämäkseen (yhteensä noin 26 vuodeksi) eristykseen North Brother Islandille, koska hän jatkoi työskentelyä keittäjänä viranomaisten kielloista huolimatta.
Uhrit ja vaikutukset
Maryn aiheuttamien sairastumisten ja kuolemien tarkkaa määrää on vaikea vahvistaa, mutta yleisesti hyväksytyt luvut ovat:
Vahvistetut sairastumiset: Noin 51–53 ihmistä.
Vahvistetut kuolemantapaukset: 3 ihmistä (joidenkin arvioiden mukaan jopa useampia, jos mukaan lasketaan tapaukset, joita ei pystytty jäljittämään suoraan häneen).
Maryn tapaus oli lääketieteellisesti merkittävä, mutta se nosti esiin myös vaikeita eettisiä kysymyksiä yksilönvapaudesta verrattuna kansanterveyteen."
Joskus karanteeni on paikallaan.
En vastusta sairaiden eristämistä, vaan pakkorokotuksia.
Muutos koskee vain karanteenia. Tähän virukseen kun ei ole rokotetta.
"Yleisvaarallisten tartuntatautien listalla olo antaa viranomaisille oikeuden muun muassa määrätä altistuneita karanteeniin. Toisaalta se tuottaa karanteeniin joutuneelle tai potilaalle oikeuden tartuntatautipäivärahaan."
Yleisvaarallisuus ei täyty. Asiantuntijat ohitettiin tälläkin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nopeasti nasuttelu alkaa tällä uudella kaudella? Laki viritetty jo ihmisoikeusvastaiseksi etukäteen.
Tiedätkö kuka oli tämä henkilö?
"Lavantauti-Mary (oikealta nimeltään Mary Mallon, 1869–1938) oli historian tunnetuin "terve kantaja". Hän oli irlantilaissyntyinen keittäjä, joka levitti lavantautia tietämättään mutta kieltäytyi uskomaan olevansa vaarallinen.
Mary lyhyesti
Työskentely: Hän toimi keittäjänä varakkaissa perheissä New Yorkissa 1900-luvun alussa.
Ongelma: Mary kantoi lavantautibakteeria (Salmonella Typhi) sappirakossaan, mutta hänellä itsellään ei ollut oireita. Koska hän ei uskonut olevansa sairas, hän ei noudattanut riittävää käsihygieniaa ruokaa valmistaessaan.
Eristys: Hänet pakotettiin loppuelämäkseen (yhteensä noin 26 vuodeksi) eristykseen North Brother Islandille, koska hän jatkoi työskentelyä keittäjänä viranomaisten kielloista huolimatta.
Uhrit ja vaikutukset
Maryn aiheuttamien sairastumisten ja kuolemien tarkkaa määrää on vaikea vahvistaa, mutta yleisesti hyväksytyt luvut ovat:
Vahvistetut sairastumiset: Noin 51–53 ihmistä.
Vahvistetut kuolemantapaukset: 3 ihmistä (joidenkin arvioiden mukaan jopa useampia, jos mukaan lasketaan tapaukset, joita ei pystytty jäljittämään suoraan häneen).
Maryn tapaus oli lääketieteellisesti merkittävä, mutta se nosti esiin myös vaikeita eettisiä kysymyksiä yksilönvapaudesta verrattuna kansanterveyteen."
Joskus karanteeni on paikallaan.
En vastusta sairaiden eristämistä, vaan pakkorokotuksia.
Muutos koskee vain karanteenia. Tähän virukseen kun ei ole rokotetta.
"Yleisvaarallisten tartuntatautien listalla olo antaa viranomaisille oikeuden muun muassa määrätä altistuneita karanteeniin. Toisaalta se tuottaa karanteeniin joutuneelle tai potilaalle oikeuden tartuntatautipäivärahaan."
Yleisvaarallisuus ei täyty. Asiantuntijat ohitettiin tälläkin kertaa.
Jos kuolleisuus on yli 30 prosenttia, niin sanoisin aika vaaralliseksi 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nopeasti nasuttelu alkaa tällä uudella kaudella? Laki viritetty jo ihmisoikeusvastaiseksi etukäteen.
Tiedätkö kuka oli tämä henkilö?
"Lavantauti-Mary (oikealta nimeltään Mary Mallon, 1869–1938) oli historian tunnetuin "terve kantaja". Hän oli irlantilaissyntyinen keittäjä, joka levitti lavantautia tietämättään mutta kieltäytyi uskomaan olevansa vaarallinen.
Mary lyhyesti
Työskentely: Hän toimi keittäjänä varakkaissa perheissä New Yorkissa 1900-luvun alussa.
Ongelma: Mary kantoi lavantautibakteeria (Salmonella Typhi) sappirakossaan, mutta hänellä itsellään ei ollut oireita. Koska hän ei uskonut olevansa sairas, hän ei noudattanut riittävää käsihygieniaa ruokaa valmistaessaan.
Eristys: Hänet pakotettiin loppuelämäkseen (yhteensä noin 26 vuodeksi) eristykseen North Brother Islandille, koska hän jatkoi työskentelyä keittäjänä viranomaisten kielloista huolimatta.
Uhrit ja vaikutukset
Maryn aiheuttamien sairastumisten ja kuolemien tarkkaa määrää on vaikea vahvistaa, mutta yleisesti hyväksytyt luvut ovat:
Vahvistetut sairastumiset: Noin 51–53 ihmistä.
Vahvistetut kuolemantapaukset: 3 ihmistä (joidenkin arvioiden mukaan jopa useampia, jos mukaan lasketaan tapaukset, joita ei pystytty jäljittämään suoraan häneen).
Maryn tapaus oli lääketieteellisesti merkittävä, mutta se nosti esiin myös vaikeita eettisiä kysymyksiä yksilönvapaudesta verrattuna kansanterveyteen."
Joskus karanteeni on paikallaan.
En vastusta sairaiden eristämistä, vaan pakkorokotuksia.
Muutos koskee vain karanteenia. Tähän virukseen kun ei ole rokotetta.
"Yleisvaarallisten tartuntatautien listalla olo antaa viranomaisille oikeuden muun muassa määrätä altistuneita karanteeniin. Toisaalta se tuottaa karanteeniin joutuneelle tai potilaalle oikeuden tartuntatautipäivärahaan."
Yleisvaarallisuus ei täyty. Asiantuntijat ohitettiin tälläkin kertaa.
Jos kuolleisuus on yli 30 prosenttia, niin sanoisin aika vaaralliseksi 😄
Ei sitä sen perusteella päätetä, idiootti 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nopeasti nasuttelu alkaa tällä uudella kaudella? Laki viritetty jo ihmisoikeusvastaiseksi etukäteen.
Tiedätkö kuka oli tämä henkilö?
"Lavantauti-Mary (oikealta nimeltään Mary Mallon, 1869–1938) oli historian tunnetuin "terve kantaja". Hän oli irlantilaissyntyinen keittäjä, joka levitti lavantautia tietämättään mutta kieltäytyi uskomaan olevansa vaarallinen.
Mary lyhyesti
Työskentely: Hän toimi keittäjänä varakkaissa perheissä New Yorkissa 1900-luvun alussa.
Ongelma: Mary kantoi lavantautibakteeria (Salmonella Typhi) sappirakossaan, mutta hänellä itsellään ei ollut oireita. Koska hän ei uskonut olevansa sairas, hän ei noudattanut riittävää käsihygieniaa ruokaa valmistaessaan.
Eristys: Hänet pakotettiin loppuelämäkseen (yhteensä noin 26 vuodeksi) eristykseen North Brother Islandille, koska hän jatkoi työskentelyä keittäjänä viranomaisten kielloista huolimatta.
Uhrit ja vaikutukset
Maryn aiheuttamien sairastumisten ja kuolemien tarkkaa määrää on vaikea vahvistaa, mutta yleisesti hyväksytyt luvut ovat:
Vahvistetut sairastumiset: Noin 51–53 ihmistä.
Vahvistetut kuolemantapaukset: 3 ihmistä (joidenkin arvioiden mukaan jopa useampia, jos mukaan lasketaan tapaukset, joita ei pystytty jäljittämään suoraan häneen).
Maryn tapaus oli lääketieteellisesti merkittävä, mutta se nosti esiin myös vaikeita eettisiä kysymyksiä yksilönvapaudesta verrattuna kansanterveyteen."
Joskus karanteeni on paikallaan.
En vastusta sairaiden eristämistä, vaan pakkorokotuksia.
Muutos koskee vain karanteenia. Tähän virukseen kun ei ole rokotetta.
"Yleisvaarallisten tartuntatautien listalla olo antaa viranomaisille oikeuden muun muassa määrätä altistuneita karanteeniin. Toisaalta se tuottaa karanteeniin joutuneelle tai potilaalle oikeuden tartuntatautipäivärahaan."
Yleisvaarallisuus ei täyty. Asiantuntijat ohitettiin tälläkin kertaa.
Jos kuolleisuus on yli 30 prosenttia, niin sanoisin aika vaaralliseksi 😄
Ei sitä sen perusteella päätetä, idiootti 😂
"Taudin on oltava joko:
Hengenvaarallinen: Se aiheuttaa merkittävän kuolemanriskin.
Vaikea ja pitkäaikainen: Se aiheuttaa huomattavaa kärsimystä tai pysyviä vaurioita (esimerkiksi polio).
Leviämisen estäminen vaatii viranomaistoimia
Tämä on kriteereistä kenties tärkein hallinnollisesti. Luokittelun tarkoituksena on antaa viranomaisille oikeus rajoittaa perusoikeuksia taudin leviämisen estämiseksi."
Taidat siis olla aika idari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nopeasti nasuttelu alkaa tällä uudella kaudella? Laki viritetty jo ihmisoikeusvastaiseksi etukäteen.
Tiedätkö kuka oli tämä henkilö?
"Lavantauti-Mary (oikealta nimeltään Mary Mallon, 1869–1938) oli historian tunnetuin "terve kantaja". Hän oli irlantilaissyntyinen keittäjä, joka levitti lavantautia tietämättään mutta kieltäytyi uskomaan olevansa vaarallinen.
Mary lyhyesti
Työskentely: Hän toimi keittäjänä varakkaissa perheissä New Yorkissa 1900-luvun alussa.
Ongelma: Mary kantoi lavantautibakteeria (Salmonella Typhi) sappirakossaan, mutta hänellä itsellään ei ollut oireita. Koska hän ei uskonut olevansa sairas, hän ei noudattanut riittävää käsihygieniaa ruokaa valmistaessaan.
Eristys: Hänet pakotettiin loppuelämäkseen (yhteensä noin 26 vuodeksi) eristykseen North Brother Islandille, koska hän jatkoi työskentelyä keittäjänä viranomaisten kielloista huolimatta.
Uhrit ja vaikutukset
Maryn aiheuttamien sairastumisten ja kuolemien tarkkaa määrää on vaikea vahvistaa, mutta yleisesti hyväksytyt luvut ovat:
Vahvistetut sairastumiset: Noin 51–53 ihmistä.
Vahvistetut kuolemantapaukset: 3 ihmistä (joidenkin arvioiden mukaan jopa useampia, jos mukaan lasketaan tapaukset, joita ei pystytty jäljittämään suoraan häneen).
Maryn tapaus oli lääketieteellisesti merkittävä, mutta se nosti esiin myös vaikeita eettisiä kysymyksiä yksilönvapaudesta verrattuna kansanterveyteen."
Joskus karanteeni on paikallaan.
En vastusta sairaiden eristämistä, vaan pakkorokotuksia.
Muutos koskee vain karanteenia. Tähän virukseen kun ei ole rokotetta.
"Yleisvaarallisten tartuntatautien listalla olo antaa viranomaisille oikeuden muun muassa määrätä altistuneita karanteeniin. Toisaalta se tuottaa karanteeniin joutuneelle tai potilaalle oikeuden tartuntatautipäivärahaan."
Yleisvaarallisuus ei täyty. Asiantuntijat ohitettiin tälläkin kertaa.
Jos kuolleisuus on yli 30 prosenttia, niin sanoisin aika vaaralliseksi 😄
Ei sitä sen perusteella päätetä, idiootti 😂
"Taudin on oltava joko:
Hengenvaarallinen: Se aiheuttaa merkittävän kuolemanriskin.
Vaikea ja pitkäaikainen: Se aiheuttaa huomattavaa kärsimystä tai pysyviä vaurioita (esimerkiksi polio).
Leviämisen estäminen vaatii viranomaistoimia
Tämä on kriteereistä kenties tärkein hallinnollisesti. Luokittelun tarkoituksena on antaa viranomaisille oikeus rajoittaa perusoikeuksia taudin leviämisen estämiseksi."
Taidat siis olla aika idari.
Hakeudu hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nopeasti nasuttelu alkaa tällä uudella kaudella? Laki viritetty jo ihmisoikeusvastaiseksi etukäteen.
Tiedätkö kuka oli tämä henkilö?
"Lavantauti-Mary (oikealta nimeltään Mary Mallon, 1869–1938) oli historian tunnetuin "terve kantaja". Hän oli irlantilaissyntyinen keittäjä, joka levitti lavantautia tietämättään mutta kieltäytyi uskomaan olevansa vaarallinen.
Mary lyhyesti
Työskentely: Hän toimi keittäjänä varakkaissa perheissä New Yorkissa 1900-luvun alussa.
Ongelma: Mary kantoi lavantautibakteeria (Salmonella Typhi) sappirakossaan, mutta hänellä itsellään ei ollut oireita. Koska hän ei uskonut olevansa sairas, hän ei noudattanut riittävää käsihygieniaa ruokaa valmistaessaan.
Eristys: Hänet pakotettiin loppuelämäkseen (yhteensä noin 26 vuodeksi) eristykseen North Brother Islandille, koska hän jatkoi työskentelyä keittäjänä viranomaisten kielloista huolimatta.
Uhrit ja vaikutukset
Maryn aiheuttamien sairastumisten ja kuolemien tarkkaa määrää on vaikea vahvistaa, mutta yleisesti hyväksytyt luvut ovat:
Vahvistetut sairastumiset: Noin 51–53 ihmistä.
Vahvistetut kuolemantapaukset: 3 ihmistä (joidenkin arvioiden mukaan jopa useampia, jos mukaan lasketaan tapaukset, joita ei pystytty jäljittämään suoraan häneen).
Maryn tapaus oli lääketieteellisesti merkittävä, mutta se nosti esiin myös vaikeita eettisiä kysymyksiä yksilönvapaudesta verrattuna kansanterveyteen."
Joskus karanteeni on paikallaan.
En vastusta sairaiden eristämistä, vaan pakkorokotuksia.
Muutos koskee vain karanteenia. Tähän virukseen kun ei ole rokotetta.
"Yleisvaarallisten tartuntatautien listalla olo antaa viranomaisille oikeuden muun muassa määrätä altistuneita karanteeniin. Toisaalta se tuottaa karanteeniin joutuneelle tai potilaalle oikeuden tartuntatautipäivärahaan."
Yleisvaarallisuus ei täyty. Asiantuntijat ohitettiin tälläkin kertaa.
Jos kuolleisuus on yli 30 prosenttia, niin sanoisin aika vaaralliseksi 😄
Ei sitä sen perusteella päätetä, idiootti 😂
"Taudin on oltava joko:
Hengenvaarallinen: Se aiheuttaa merkittävän kuolemanriskin.
Vaikea ja pitkäaikainen: Se aiheuttaa huomattavaa kärsimystä tai pysyviä vaurioita (esimerkiksi polio).
Leviämisen estäminen vaatii viranomaistoimia
Tämä on kriteereistä kenties tärkein hallinnollisesti. Luokittelun tarkoituksena on antaa viranomaisille oikeus rajoittaa perusoikeuksia taudin leviämisen estämiseksi."
Taidat siis olla aika idari.
Hakeudu hoitoon.
Et taida olla tottunut siihen, että joku oikaisee vääriä tietojasi 😄
Hörhöille käy usein niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nopeasti nasuttelu alkaa tällä uudella kaudella? Laki viritetty jo ihmisoikeusvastaiseksi etukäteen.
Tiedätkö kuka oli tämä henkilö?
"Lavantauti-Mary (oikealta nimeltään Mary Mallon, 1869–1938) oli historian tunnetuin "terve kantaja". Hän oli irlantilaissyntyinen keittäjä, joka levitti lavantautia tietämättään mutta kieltäytyi uskomaan olevansa vaarallinen.
Mary lyhyesti
Työskentely: Hän toimi keittäjänä varakkaissa perheissä New Yorkissa 1900-luvun alussa.
Ongelma: Mary kantoi lavantautibakteeria (Salmonella Typhi) sappirakossaan, mutta hänellä itsellään ei ollut oireita. Koska hän ei uskonut olevansa sairas, hän ei noudattanut riittävää käsihygieniaa ruokaa valmistaessaan.
Eristys: Hänet pakotettiin loppuelämäkseen (yhteensä noin 26 vuodeksi) eristykseen North Brother Islandille, koska hän jatkoi työskentelyä keittäjänä viranomaisten kielloista huolimatta.
Uhrit ja vaikutukset
Maryn aiheuttamien sairastumisten ja kuolemien tarkkaa määrää on vaikea vahvistaa, mutta yleisesti hyväksytyt luvut ovat:
Vahvistetut sairastumiset: Noin 51–53 ihmistä.
Vahvistetut kuolemantapaukset: 3 ihmistä (joidenkin arvioiden mukaan jopa useampia, jos mukaan lasketaan tapaukset, joita ei pystytty jäljittämään suoraan häneen).
Maryn tapaus oli lääketieteellisesti merkittävä, mutta se nosti esiin myös vaikeita eettisiä kysymyksiä yksilönvapaudesta verrattuna kansanterveyteen."
Joskus karanteeni on paikallaan.
En vastusta sairaiden eristämistä, vaan pakkorokotuksia.
Muutos koskee vain karanteenia. Tähän virukseen kun ei ole rokotetta.
"Yleisvaarallisten tartuntatautien listalla olo antaa viranomaisille oikeuden muun muassa määrätä altistuneita karanteeniin. Toisaalta se tuottaa karanteeniin joutuneelle tai potilaalle oikeuden tartuntatautipäivärahaan."
Yleisvaarallisuus ei täyty. Asiantuntijat ohitettiin tälläkin kertaa.
Jos kuolleisuus on yli 30 prosenttia, niin sanoisin aika vaaralliseksi 😄
Ei sitä sen perusteella päätetä, idiootti 😂
"Taudin on oltava joko:
Hengenvaarallinen: Se aiheuttaa merkittävän kuolemanriskin.
Vaikea ja pitkäaikainen: Se aiheuttaa huomattavaa kärsimystä tai pysyviä vaurioita (esimerkiksi polio).
Leviämisen estäminen vaatii viranomaistoimia
Tämä on kriteereistä kenties tärkein hallinnollisesti. Luokittelun tarkoituksena on antaa viranomaisille oikeus rajoittaa perusoikeuksia taudin leviämisen estämiseksi."
Taidat siis olla aika idari.
Hakeudu hoitoon.
Et taida olla tottunut siihen, että joku oikaisee vääriä tietojasi 😄
Hörhöille käy usein niin.
Nautin kun kuolema kerää sinut 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nopeasti nasuttelu alkaa tällä uudella kaudella? Laki viritetty jo ihmisoikeusvastaiseksi etukäteen.
Tiedätkö kuka oli tämä henkilö?
"Lavantauti-Mary (oikealta nimeltään Mary Mallon, 1869–1938) oli historian tunnetuin "terve kantaja". Hän oli irlantilaissyntyinen keittäjä, joka levitti lavantautia tietämättään mutta kieltäytyi uskomaan olevansa vaarallinen.
Mary lyhyesti
Työskentely: Hän toimi keittäjänä varakkaissa perheissä New Yorkissa 1900-luvun alussa.
Ongelma: Mary kantoi lavantautibakteeria (Salmonella Typhi) sappirakossaan, mutta hänellä itsellään ei ollut oireita. Koska hän ei uskonut olevansa sairas, hän ei noudattanut riittävää käsihygieniaa ruokaa valmistaessaan.
Eristys: Hänet pakotettiin loppuelämäkseen (yhteensä noin 26 vuodeksi) eristykseen North Brother Islandille, koska hän jatkoi työskentelyä keittäjänä viranomaisten kielloista huolimatta.
Uhrit ja vaikutukset
Maryn aiheuttamien sairastumisten ja kuolemien tarkkaa määrää on vaikea vahvistaa, mutta yleisesti hyväksytyt luvut ovat:
Vahvistetut sairastumiset: Noin 51–53 ihmistä.
Vahvistetut kuolemantapaukset: 3 ihmistä (joidenkin arvioiden mukaan jopa useampia, jos mukaan lasketaan tapaukset, joita ei pystytty jäljittämään suoraan häneen).
Maryn tapaus oli lääketieteellisesti merkittävä, mutta se nosti esiin myös vaikeita eettisiä kysymyksiä yksilönvapaudesta verrattuna kansanterveyteen."
Joskus karanteeni on paikallaan.
En vastusta sairaiden eristämistä, vaan pakkorokotuksia.
Muutos koskee vain karanteenia. Tähän virukseen kun ei ole rokotetta.
"Yleisvaarallisten tartuntatautien listalla olo antaa viranomaisille oikeuden muun muassa määrätä altistuneita karanteeniin. Toisaalta se tuottaa karanteeniin joutuneelle tai potilaalle oikeuden tartuntatautipäivärahaan."
Yleisvaarallisuus ei täyty. Asiantuntijat ohitettiin tälläkin kertaa.
Jos kuolleisuus on yli 30 prosenttia, niin sanoisin aika vaaralliseksi 😄
Ei sitä sen perusteella päätetä, idiootti 😂
"Taudin on oltava joko:
Hengenvaarallinen: Se aiheuttaa merkittävän kuolemanriskin.
Vaikea ja pitkäaikainen: Se aiheuttaa huomattavaa kärsimystä tai pysyviä vaurioita (esimerkiksi polio).
Leviämisen estäminen vaatii viranomaistoimia
Tämä on kriteereistä kenties tärkein hallinnollisesti. Luokittelun tarkoituksena on antaa viranomaisille oikeus rajoittaa perusoikeuksia taudin leviämisen estämiseksi."
Taidat siis olla aika idari.
Hakeudu hoitoon.
Et taida olla tottunut siihen, että joku oikaisee vääriä tietojasi 😄
Hörhöille käy usein niin.
Nautin kun kuolema kerää sinut 🥰
Ahaa, ei siis ainoastaan hörhö, vaan kirjoittaa myös pöpilästä. Jospa hoitsu tuo kohta lääkkeet! Öitä!
Wikipediaan on koottu yhteenvetoa tästä Andes-viruksesta Argentiinasta 1.huhtikuuta Argentiinasta lähteneellä laivalla sekä myös aiemmista tartunnoista mm. Yosemite vuonna 2012.
https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Hondius_hantavirus_outbreak
"US National Park Service report that in 2012 three visitors of Yosemite National Park had been diagnosed with HPS and a further visitor was suspected as having the illness.[1] All four visitors, two of whom died, had stayed at the Curry Village's signature tent cabins."
https://en.wikipedia.org/wiki/2012_Yosemite_hantavirus_outbreak
Siis ainoa ero on, että koronaan kuoli 1 per 10 tuhatta ja tähän kuoleen joka toinen.
Ero on siinä että korona oli uusi virustyyppi, tämä on vanha ja tunnettu
At least six cases of hantavirus have now been confirmed.
Tuesday 12 May 2026 06:00 BST
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUL LU T taas tuntee SAT OJA (! !) kor onapiikkiin kuo lleita.
3-6 vuoteen on annettu elinaikaa koronapiikin ottajille. Moni sairastunut syöpään ja muihin tappaviin tauteihin.
Höpöhöpö.
Koska ei kuulu koronaviruksiin?
Vierailija kirjoitti:
Ensin vaan hyssytellään ja sitten ihmetellään Mitenkäs se pääsi leviämään
Eikun kesän tullen lomallelompsis ja lentokoneeseen ja rannoille makaamaan kuin sillit suolassa.
Jonkin verran liiottelua tässä ketjussa.
"Laivalla ollut uusi viruskanta on herkemmin leviävää sorttia, sillä jopa kymmenet matkustajat ja miehistön jäsenet saivat positiivisen näytteen virustesteissä."
Kymmenet? Vajaa 10 testattu positiivisiksi.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011996253.html
Eikä se Alicanten nainenkaan, joka oli samassa lentokoneessa kuin kaksi suomalaista ja negatiiviseksi testattu lentohenkilökuntaan kuuluva nainen, saanut positiivista, vaan negatiivisen testituloksen.
https://murciatoday.com/alicante-woman-tests-negative-for-hantavirus-af…
Tuo Alicanten negatiivinen testi on tainnut jäädä huomaamatta Suomen lehdistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanta on heikosti tarttuva virus, joka tappaa kantajansa. Korona tarttui helposti, mutta tappoi vähän. Pandemiaan varmaan tarvitaan helppo tarttuvuus? Koronakaan ei pandemian virallisia kriteereitä täyttänyt. Siitä tehtiin pandemia keinotekoisesti.
Myyräkuume on hantaviruksen tuotos. Itärajalla noita on paljon, kysykää sieltä.
Kysy ihan itse, sillä myyräkuumetta esiintyy koko Suomessa, eniten Kaakkois- ja Keski-Suomessa sekä Pohjanmaalla.
Suomessa taudilla on maailman suurin esiintyvyys suhteessa väestömäärään.
Myyräkuume ei tartu ihmisestä toiseen. Tautipiikkejä tulee keväisin kun mennään mökille siivoamaan mökkejä, aittoja, latoja ja liitereitä joihin jyrsijät ovat päässeet. Tarttuu mm. pölynä hengitysteihin kuivuneesta jyrsijän virtsasta ja ulosteista. Jotkut eivät edes tiedä sairastaneensa, toiset joutuvat sairaalaan munuaisten toiminnan pettäessä, semmoiset erot oireissa. Todennäköisesti tulee sairastaneelle elinikäinen suoja. Pitäisin silti aittaa tai varastoa siivotessa hengityssuojainta.
Tämä hantavirusvariantti erilainen, jos tarttuu ihmisestä toiseen, vaikka sitä kantaakin jyrsijät. Kai se puumalaviruskin kuuluu näihin hantoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nassehommelit alkoi vasta loppuvuodesta 2021.
"Tutkittu ja turvallinen" 😄
Karhu?
Vierailija kirjoitti:
At least six cases of hantavirus have now been confirmed.
Tuesday 12 May 2026 06:00 BST
Mun laskujen mukaan on nyt 10 ja eka kuollut, jota ei ehditty testata. Iät, sukupuoli ja kotimaat, jos tiedossa.
69v Hollanti, mies, kuoli laivalla 11.4.26, ei ehditty testata.
Positiiviset testitulokset:
70v Hollanti, nainen, kuoli Johannesburgissa sairaalassa 26.4.26, ekan kuolleen puoliso
Saksa, kuoli laivalla 2.5.26
69v UK, mies, sairaalassa Johannesburgissa (4.5. NL Times) (9.5. bbc positiivinen testitulos)
Laivan lääkäri (9.5.26 bbc)
Laivan matkaopas, ent. poliisi, nimikin löytyy netistä (7.5.26 bbc)
41v Hollanti, henkilökuntaa (mtvuutiset 6.5.26)
Sveitsi, mies, sairaalassa Zurichissä (7.5.26 bbc)
USA, hoidossa Nebraskassa, UNMC (11.5.26 cnn)
Ranska, nainen, sairastui lennolla Teneriffalta Pariisiin, hoidossa sairaalassa (11.5.26 cnn)
Espanja, mies, sotilassairaalassa Madridissa (11.5.26 cnn)
Muutos koskee vain karanteenia. Tähän virukseen kun ei ole rokotetta.
"Yleisvaarallisten tartuntatautien listalla olo antaa viranomaisille oikeuden muun muassa määrätä altistuneita karanteeniin. Toisaalta se tuottaa karanteeniin joutuneelle tai potilaalle oikeuden tartuntatautipäivärahaan."