Kauheeta aina pettyä omasta mielestä hyvinmenneen työhaastattelun jälkeen
Parhaat vinkit miten tulla valituksi?
Olen aika rauhallinen, pitäisikö pälpättää enemmän?
Ev
Kommentit (8)
Juuri tuota mietin oman lapseni kesätyöhakemusten osalta. Hän on fiksu, rauhallinen, kielitaitoinen ja osaava, mutta ehkä sitten liiankin hiljainen. Ei osaa kehua eikä markinoida itseään. Toivottavasti sitten myöhemmin elämässä tärppää paremmin.
Nääh. Se on niin arpapeliä. Loppujen lopuksi kyse on voinut olla vaikka siitä, että tasavahvojen persoonien välille ero on löytynyt lopulta työhistoriasta tai koulutuksesta tai mistä vaan, mihin et olisi enää haastattelussa voinut kuitenkaan vaikuttaa. Jos ja kun et etukäteen tiedä halutaanko sinne työpaikkaan, joku supliikki sosiaalinen luonne vai rauhallinen tekijäluonne, niin miksi muuttaa sitä, mitä itse on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kaikki itseään parhaana pitää ja kuvittelee aina että minä toimin hyvin enkä minä tehnyt virheitä
Nyt taisit vähän tehdä omia päätelmiä aiheesta 😁
Vierailija kirjoitti:
Nääh. Se on niin arpapeliä. Loppujen lopuksi kyse on voinut olla vaikka siitä, että tasavahvojen persoonien välille ero on löytynyt lopulta työhistoriasta tai koulutuksesta tai mistä vaan, mihin et olisi enää haastattelussa voinut kuitenkaan vaikuttaa. Jos ja kun et etukäteen tiedä halutaanko sinne työpaikkaan, joku supliikki sosiaalinen luonne vai rauhallinen tekijäluonne, niin miksi muuttaa sitä, mitä itse on.
Kiitos, jotenkin sitä aina tulee haettua sitä syytä itsestä.
Minulla taas käynnistyy joku lörpöttely, kun oppaan haastatteluun! Oikeasti tuttujen kesken olen enemmän kuuntelija, mutta silloin lähtee lapasesta vaikka yritän tietoisesti olla harvasanainen.
Ei toimi tämäkään taktiikka.
En tiedä. Uskoisin, että minua ei ole valittu siksi, kun jollain muulla on ollut parempi työhistoria.
Moni työpaikkailmoitus on pakko jättää, vaikka paikkaan olisi jo henkilö "valittuna" (esim jo tehtävään perehdytetty sijainen, joka hoitaa kyseistä tehtävää). Siinä ei enää auta vaikka olisi kuinka hyvä hakija haastattelussa.
Kyllähän kaikki itseään parhaana pitää ja kuvittelee aina että minä toimin hyvin enkä minä tehnyt virheitä