MIllä täytät päiväsi kun et ole töissä?
Viikonloput toki menevät kodin ylläpidossa ja silloin tällöin seurustellessa perheen, suvun, vieraiden kanssa, ehkä juhlatilaisuuksissakin silloin tällöin. Mutta mitä teet kun on pitempi aika, sairaana, työttömänä, lomalla jne. Kyllä, ihmisellä on oltava jotain tekemistä jolla täyttää päivänsä.
Minä olen tänä keväänä ollut pitkällä sairaslomalla, surullista toki, että työpaikkani teki konkurssin tänä keväänä, eli toukokuun lopulla sairasloman loppuessa joudun ilmoittautumaan työttömäksi. Jo sairasloman aikana olen kuitenkin suunnitellut oman yrityksen käynnistämistä, tehnyt laskelmia, kilpailija-analyyseja, liiketoimintasuunnitelmia jne. Tarkoitus on että kun parin viikon päästä tapaan työvoimatoimiston virkailijan, en haekaan työpaikkaa, vaan mietitään mahdollisuutta, että työllistän itse itseni ja syksyllä jonkun toisenkin yritykseeni, jos asiat menevät kuten olen suunnitellut.
Olen myös tehnyt käsityöitä, olen pudottanut 4 kg painoa kevään aikana, ostanut sähköpyörän, autoa tarvitsen ehkä kerran 2 viikossa, muuten pyörällä on nopeampaa ja terveellisempää hoitaa juoksevia asemia. Olen myös suunnitellut verkkokauppaa, opetellut kotisivujen tekemistä ja keskustellut rahoituksesta sukulaisten kanssa, sekin asia on jo hallussa, setäni pyörittää yritystä naapurikunnassa ja hän on ollut kullanarvoinen tietolähde käytännön asioissa. Työkaverini, joka siis on nyt työtön myös, on hakenut yliöpistoon, lukee kovaa vauhtia pääsykokeisiin ja olen varma että hän pääsee opiskelemaan, kolmekymppinen tehopakkaus.
Mitä sinä teet kun aikaa on? Jos aiot sanoa että vain oleilet ja katselet telkkaria tai tietsikkaa, niin nyt liikkeelle, elämällä on oltava suunta ja tavoitteita, Jokaisella meistä on ihmiskunnalle tyyppillinen tapa miettiä ja suunnitella tulevaa, älä jää vetelehtimään vaan suunnittele mitä teet vuoden päästä ja mitä teet 3 vuoden päästä.
Kommentit (31)
Mulle ei sovi työttömyys, kaipaan säännöllisiä rutiineja ja aktiviteetteja. Jossain vaiheessa toimettomana alan sekoilemaan ja etsimään jännitystä elämään.
Ihminen on perustaltaan laiska, ahne ja vallanhimoinen. Toisaalta, nuo ovat ne ominaisuudet, jotka ajavat ihmiskuntaa eteenpäin, uusi keksintöjä ja ideoita, tavoitteellista toimintaa omien etujen ja päämäärien tavoittamiseksi. Nuo luetaan usein vioiksi tai "synneiksi", mutta onneksi uskonnot eivät ole vielä saaneet ihmiskuntaa nujerrettua, uskontojen tarkoitus on vain ylläpitää nykyisten valtiaiden valtaa ja opettaa ihminen nöyrästi toimimaan nykyisten valtaapitävien hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on perustaltaan laiska, ahne ja vallanhimoinen. Toisaalta, nuo ovat ne ominaisuudet, jotka ajavat ihmiskuntaa eteenpäin, uusi keksintöjä ja ideoita, tavoitteellista toimintaa omien etujen ja päämäärien tavoittamiseksi. Nuo luetaan usein vioiksi tai "synneiksi", mutta onneksi uskonnot eivät ole vielä saaneet ihmiskuntaa nujerrettua, uskontojen tarkoitus on vain ylläpitää nykyisten valtiaiden valtaa ja opettaa ihminen nöyrästi toimimaan nykyisten valtaapitävien hyväksi.
Kiitos. Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole perustaltaan laiska. Synnynnäisesti laiskoja ihmisiä on todella vähän, laiskuus johtuu päämäärien puutteesta ja lannistuneesta elämänasenteesta. Mutta oikeasti laiskoja, vallanhimoisia ja ahneitakin ihmisiä on. Kyse on epäsosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä ja useimmat heistä ovat älykkyydeltään keskivertoa heikompia, sen vuoksi he eivät saavuta elämässään mitään, vaan koettavat pyrkiä hyödyntämään muita. Kyseessä on geneettinen vaiva osittain.
Miksi pitäisi koko ajan olla tekemässä jotain eikö vaan voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole perustaltaan laiska. Synnynnäisesti laiskoja ihmisiä on todella vähän, laiskuus johtuu päämäärien puutteesta ja lannistuneesta elämänasenteesta. Mutta oikeasti laiskoja, vallanhimoisia ja ahneitakin ihmisiä on. Kyse on epäsosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä ja useimmat heistä ovat älykkyydeltään keskivertoa heikompia, sen vuoksi he eivät saavuta elämässään mitään, vaan koettavat pyrkiä hyödyntämään muita. Kyseessä on geneettinen vaiva osittain.
Allergia voi vuosien aikana tyhmentää ihmisiä ja passivottaa. Allergia aiheuttaa dementiaa. Iäkkäät ei edes kerkea palautua syksyisin ja talvisin kevään ja kesän pommituksista. Ainoastaan hyvä maski tai nenäfiltterit suojaavat allergialta, joka aiheuttaa aivotulehdusta.
Henkilö joka kärsi tästä vaivasta on tavallaan aivovammainen kevään ja kesän ajan. Näillä potilailla on usein koulutodistuksissa syksyn todistus kevättä parempi. Aivosumu on vakava tauti, johon ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota. Meillä on paljon rakennuksiakin joita ei ole ajateltu allergiaa sairastavien kannalta. Pelkästään hyvä ilmastointi ja filtteröinti parantaa työtehoa ja ihmisten aktiivisuutta huimasti.
Olipa mielenkiintoinen ketju. Syötin koko ketjun tekoälylle ja pyysin yhteenvedon. Tottakai tekoäly analysoi onnellisuutta, elämän mielekkyyttä ja veti vastakkain Stoalaisuuden ja Epicurealaisuuden. Samalla minä pohdin sitä, että onko minun mielipiteeni tekemättöyyden ihanteesta / ongelmasta vai opittu asenne, vanhempani olivat sitä mieltä että tekemättömyys on laiskuutta ja merkityksettömyyttä, mitättömyyttä.
Tässä tekoälyn (Mistral LeChat) yhteenveto:
Keskustelusta nousi esille kaksi erilaista elämänfilosofiaa, jotka molemmat ovat päteviä:
-Tavoitteellinen elämä antaa suunnan, merkityksen ja rakenteen.
-Tavoitteeton elämä antaa vapauden, rauhan ja hetkessä elämisen ilon.
Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa elää.
Jotkut tarvitsevat tavoitteita voidakseen tuntea olonsa tyytyväiseksi.
Toiset viihtyvät ilman paineita ja nauttivat elämän yksinkertaisuudesta.
Tärkeintä on, että ihminen tuntee olonsa onnelliseksi ja merkitykselliseksi – olipa elämä sitten tavoitteellista tai tavoitteetonta.
Hyvin vaihtelevasti. Välillä olen vain jouten ja välillä teen välttämättömiä askareita tai pidän huolta terveydestäni tai kehitän itseäni. Tasapainoon pyrkien, ei ole tervettä totuttaa itseään olemaan viulunkireänä suorittajana eikä täysin passiivisena sohvaperunanakaan.
Nautin elämästä täällä Espanjan auringon alla . Pelaan tennistä , lenkkeilen , uin , rakastelen vaimoa, grillaan , ajelen autolla , soitan kitaraa , käyn ulkona syömässä , golffaan .
Aika outo ajatus että ainoastaan työnteolla voi päivät täyttää .
Etsin potentiaalisia työpaikkoja, joihin voisin hakea, sekä teen, tarkistan ja hion työhakemuksia viimeisen päälle hienoiksi.
t. kokenut työtön
Mistä sä sitä pilveä ostat? Itseäkin kiinnostaisi leipoa vähän space cakea.