Ihmisen olisi hyvä käydä töissä
Kommentit (8)
Työpaikat ovat niin haluttuja, ettei niitä riitä kaikille. Työtä pitäisi jollakin tapaa kierrättää.
Olisihan sekin tapa pysyä köyhänä. Olen keksinyt helpommankin.
Mun pitäisi voittaa lotossa, että olis varaa käydä jossain töissä.
Olen sen verran aktiivinen ihminen, että keksin kyllä DI:n koulutuksella ja pitkällä kokemuksella erilaisia mielenkiintoisia projekteja itselleni aamusta iltaan ja aktiivisen urheilun seurauksena pysyn myös hyvässä kunnossa, etenkin kun olen raitis ja savuton.
Olen vailla PALKKAtöitä. Mikään puuhastelu ei rahantarpeeseen auta, päinvastoin, nostaa v-käyrän suunnattoman korkealle, etenkin jos sitä pakolla tyrkytetään. Verkostoitumismielessäkin nuo ovat aivan joutavaa p*zkaa, ei ole mitään hyötyä eikä järkeä "verkostoitua" toisten työttömien ja ilmaispuuhasteluiden teettäjien kanssa.
Jaahans aloittaja on ahnepaska yrittäjä, jolla sormet syyhyä saada ilmaista orjatyövoimaa.
En suosittele mitään työkokeiluja kenellekään, ne on vain työnantajien tapa hankkia ilmaista työvoimaa, eikä pientä aikomustakaan palkata näitä orjia oikeisiin työsuhteisiin.
Paljon hyödyllisempää tehdä sellaisia asioita mitkä itseä kiinnostaa, jos ilmaiseksi jotain haluaa tehdä.
Itselläni kyllä riittää kotona tekemistä ilman orjatöitäkin. Parhaillaan teen klapeja tuulenkaadoista ensi talveksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran aktiivinen ihminen, että keksin kyllä DI:n koulutuksella ja pitkällä kokemuksella erilaisia mielenkiintoisia projekteja itselleni aamusta iltaan ja aktiivisen urheilun seurauksena pysyn myös hyvässä kunnossa, etenkin kun olen raitis ja savuton.
Olen vailla PALKKAtöitä. Mikään puuhastelu ei rahantarpeeseen auta, päinvastoin, nostaa v-käyrän suunnattoman korkealle, etenkin jos sitä pakolla tyrkytetään. Verkostoitumismielessäkin nuo ovat aivan joutavaa p*zkaa, ei ole mitään hyötyä eikä järkeä "verkostoitua" toisten työttömien ja ilmaispuuhasteluiden teettäjien kanssa.
Olen ensimmäinen kommentoija, ja kuten ehkä huomasitkin, viittasin omalla kommentillani niihin, jotka passivoituvat ja katkeroituvat yksin kotona. Siinä tilanteessa kannattaa tarttua mihin vain toimintaan, mitä tarjotaan.
Se on tosiaan surullista, että tällä hetkellä Suomessa ei ole töitä tarjolla edes koulutetuille ja kokeneille.
Tämä muuten on totta, vaikka onkin provo. Lisään vielää vapaaehtoistyön. Palkattomastakin työstä saa sosiaalisia kontakteja, päivärytmiä, itseluottamusta ja kokemusta, joista on apua niitä "oikeita" töitä hakiessa.
Mikä tahansa säännöllinen toiminta kodin ulkopuolella on parempi, kuin näppiksen äärellä katkeroituminen.