Ylen kannatusmittaus: SDP:n kannatus laski jälleen
"Oppositiopuolue SDP jatkaa kärjessä Ylen puoluekannatusmittauksessa, mutta sen suosio on laskussa toista kuukautta peräkkäin".
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän tytti tuppurainen ja antti lindtman esiintyy julkisuudessa, sitä paremmin demareilla menee.
Minusta on käsittämätöntä miten imbesillejä demareissa on nyt oltu kun Tuppuraista ei ole heitetty hevonhelevettiin. Noh, parempi kaikille muille ja koko kansalle kuitenkin. :D
Hienoa Tytti Tuppurainen, jatka persujen grillaamista!
Miettinyt jo ensi kevään vaaleja ja vaivaa SDP:ssä se etteivät koskaan sano, mitä aikovat/pitäisi tehdä. Ainoastaan paasaavat mitä virheitä nykyinen hallitus on tehnyt. No, onhan nykyinen hallitus aivan sysipaska, mutta olisin jo tässä vaiheessa odottanut jotain konkreettista mitä SDP aikoo tehdä, jos voittaa ensi keväänä vaalit. On jotenkin epätietoinen olo, muuttuuko yhtään mikään jos SDP:stä tulee pääministeripuolue.
Kun ihminen on 18 vuotiaana oikeudellisesti vastuussa oleva täysivaltainen kansalainen, hän on valmis myös äänestämään. Äänioikeuden ikärajan lasku toisi näitä "pappa betalar" nuoria lisää, joilla on elämän realiteetit vielä pahasti hukassa. Tietenkin heitä löytyy myös täysi-ikäisistä, mutta lisää heitä ei enää kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Miettinyt jo ensi kevään vaaleja ja vaivaa SDP:ssä se etteivät koskaan sano, mitä aikovat/pitäisi tehdä. Ainoastaan paasaavat mitä virheitä nykyinen hallitus on tehnyt. No, onhan nykyinen hallitus aivan sysipaska, mutta olisin jo tässä vaiheessa odottanut jotain konkreettista mitä SDP aikoo tehdä, jos voittaa ensi keväänä vaalit. On jotenkin epätietoinen olo, muuttuuko yhtään mikään jos SDP:stä tulee pääministeripuolue.
Lindtman on avannut paljon Sdp:n sopeutuskohteita mediassa mm. iltapäivälehdissä ja Ylen A-studiossa. Sen sijaan kokoomuksen Orpo on maininnut vain tekoälyn lisäämisen. Edes IS:n muutaman päivän takaisessa vaalimainosjutussa Orpo ei uskaltanut avata kokoomuksen seuraavan kauden sopeutustoimia.
Persuhallituksen kannatus näköjään 38,7 %.
Vierailija kirjoitti:
Miettinyt jo ensi kevään vaaleja ja vaivaa SDP:ssä se etteivät koskaan sano, mitä aikovat/pitäisi tehdä. Ainoastaan paasaavat mitä virheitä nykyinen hallitus on tehnyt. No, onhan nykyinen hallitus aivan sysipaska, mutta olisin jo tässä vaiheessa odottanut jotain konkreettista mitä SDP aikoo tehdä, jos voittaa ensi keväänä vaalit. On jotenkin epätietoinen olo, muuttuuko yhtään mikään jos SDP:stä tulee pääministeripuolue.
En usko että mikään tulee muuttamaan. Hyväuskoiset naiivit luulevat että kaikki muuttuu. Ja miten moni demarien kannattaja ei tajua että puolueen sisällä on vähintään kaksi jakolinjaa- oikeisto vasemmisto ja viel kolmantena liberaalit jotka pyrkivät kannattelemaan uskoaan. Voi hyvä päivä sentään.
Yksin elävälle ei demareilla ole mitään tarjottavaa.
Mikähän puolue uskaltaisi ottaa ohjelmaansa myös meidät?
Kaikki jotka ovat seuranneet vähänkään pitempään politiikkaa, vaaleja ja gallup-juttuja tietävät että kun varsinkin eduskuntavaalit lähestyy (ja jos on kengännumeroa suurempi älykkyysosamäärä), tietävät että mitä lähemmäs vaaleja mennään, sitä enemmän tasaisemmaksi muuttuu kannatuslukemat. Perussuomalaisten kohdalla tämä kannatuksen arviointi on ollut kyllä hieman vaikeampaa, mutta suht hyvin sekin on virhemarginaalin sisään galluppien tekijöiden ja varsinkin vedonlyöntitoimistojen puolelta mennyt eduskuntavaalien suhteen ainakin nyt edelliset 3 eduskuntavaalia (2015, 2019 ja 2023).