Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitekoinen pulla

Vierailija
06.05.2026 |

Tuleeko kotitekoinen pulla kalliimmaksi, kuin kaupasta ostettu. Meneehän sitä sähköä, kun pitää uunissa valmistaa pullaa. Puilla lämitettävässä uunissakin menee puita ja pitää puut ostaa, jos ei ole omaa metsää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske. Todennäköisesti tulee,mutta ei, sisällä lisäaineita ja keinomakuja

Vierailija
2/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tiedä, eilen kävin kaupassa niin sokerileipurin pullapitkon hinta 5,55 kpl. Varmaan  kotitekoinen halvemmaksi tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitekoselle pikkupullalle tulee hintaa ehkä 30 senttiä kappaleelta, paljonkos se kaupan pulla maksaakaan

Vierailija
4/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan pullan tekijästä. Olen niin toistaitoinen, että tulisi huono taikina. Lisäksi vuokraluukun uuni on niin huono, että epäilen lopputulosta. Tulisi tuplahinta pullalle, kun ensin tekee itse p4skaa pullaa, ja sen jälkeen vielä käy ostamassa kaupasta.

Mutta jos olet hyvä leipuri, ja aikaa sekä mielenkiintoa löytyy, niin mikä ettei.

Vierailija
5/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat pullat saa, kun paistaa itse.

Vierailija
6/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat pullat saa, kun paistaa itse.

Meillä tehdään kotona muut leivonnaiset, mutta pullaa ostetaan kaupasta. Peltipulla on yksi tämmöinen leivonnainen ja se tehdään kotona. Raesokeria laitetaan tämän peltipullan päälle.

Vierailija
7/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske. Todennäköisesti tulee,mutta ei, sisällä lisäaineita ja keinomakuja

Ei tule. On halvempaa, huomattavasti. 

Vierailija
8/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pullaa ehkä kerran vuodessa niin on kyllä hiton sama, mitä se pari pellillistä maksaa. Kaupasta en osta ikinä muita leivonnaisia kuin joskus harvoin pikkuleipiä, jos tulee vieraita eenkä viitsi alkaa itse tehdä niitäkin muun lisäksi. 

Paljonko ap syö pullaa, jos pitää laskea, kumpi on kalliimpaa  kaupasta osyettu vai kotons leivottu? 

Vierailija
9/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunin lämmittäminen maksaa suuruusluokkaa 10 senttiä. Jos pari pellillistä paistaa pullaa niin kustannus yhtä pullaa kohti on enää yhden sentin murto-osia.

=> Eli ei se ainakaan sähkön hintaan kaadu.

Vierailija
10/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kahvilapullassa on hyvä kate

Vierailija
11/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kahvilapullassa on hyvä kate

Järkyttävän hyvä kate. Pulla on lähinnä vehnäjauhoa ja sen hinta on reilusti alle euron kilo. Isommassa mittakaavassa pullaa pystyy tekemään todella edullisesti.

Vierailija
12/12 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule. Olen katsonut prismassa korvapuustin hintoja niin 2 paketissa niitä myyty 5 eurolla. Kotona tekee 25 pullaa  eurolla. Pullan ainekset ei maksa kuin sen noin 4 euroa koska jauhopussi maksaa 1.30 ja siitä käyttää alle kilon joten hinnaksi tulee vain 0.65 euroa, hiiva maksaa 0.25 euroa, maito maksaa 0.79 euroa, pullaan tulee yks muna ja se maksaa 0.25 euroa. Kaneli ja kardemumma maksaa noin 1.50 yhteensä. Taikinaan tulee voita myös joten kyllä se on 4 euron takinaan ja siitä tulee 25 pullaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi