Nettikirppiksillä: Miten on niin vaikeaa nimetä vaatekappaleet oikein?
Osalla menee hame ja mekko sekaisin, osalla kellohame, vekkihame ja tavallinen minihame ja puolihame. Myös repun ja laukun ero on monille epäselvä. Muita sekaannuksia tulee pipoissa ja hatuissa, kaulureissa ja kaulahuivissa, ja kaiken kruunaavat englanninkieliset mokellukset tuotteista, joilla on ihan suomenkielinenkin nimi.
Miten tämä on mahdollista?
Häiritsee, kun itse hakee jotain tiettyä hakusanoilla ja hakutuloksista puolet on jotain ihan tuubaa.
Nimetkää oikein ne vaatekappaleenne kiitos.
Kommentit (10)
Älykkyyden lasku. Se näkyy tämänkinlaisena toimintana. Ei ymmärretä enää eri vaatekappaleita.
Siks ku ne byysset pitää saada äkkii myytyy muutamal kybäl
Ihmettelin samaa, kunnes tajusin että Suomessa on ainakin yksi kauppaketju joka nimeää vaatteet päin helvettia.
Sitten mietin, miksei äiti opeta miten erottaa mekko hameesta ja tunikasta
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on noita ymmärtämisvaikeuksia? Onko se synnynnäistä vai jonkun sairauden aiheuttamaa?
Siis sinullahan tässä on ymmärtämisvaikeuksia, jos et aloitusta ymmärrä?
Tuo on vielä pientä. Mä kerran olin etsimässä ulkoiluhousuja, kuorihousuja siis. Sellaisia, mistä kuvien perusteella ei oikein pysty sanomaan koosta jne. yhtään mitään vaan pitää luottaa ilmoituksessa annettuun kokoon ja mittoihin.
Oli yhdet housut naisten osastolla Vintedissä koossa M/38/10. Onneksi myyjä oli kuvannut myös housujen kokolapun, sillä siinä luki M / 50. Eli miesten M eikä naisten M.
Joo ja ne koot! Kerran ostin koon 40 neuletakin, mikä olikin S eikä M ja kiristi ikävästi. Siis ilmoituksessa luki koko 40 mutta kun saapui, kokolappu sanoi S.
Ne kokotaulukot kannattaa aina tarkistaa merkkien omilta sivuilta. Koko 40 on eri merkeillä ihan erilainen jne.
Ihmiskunta tyhmenee, lukutaito heikkenee ja sanavarasto köyhtyy.
Morsiammen häämekko ja pöytähame
Gollage-tunikka ja hiaton teeppari
Pyllyhousut ja karvatakki minkkiä
Hienosteluvaatteita taaperolle
Säädettävät narut rintsikoissa
Miksi sinulla on noita ymmärtämisvaikeuksia? Onko se synnynnäistä vai jonkun sairauden aiheuttamaa?