En jaksa enää tätä jatkuvaa toistamista nepsynuoren kanssa. Mitään ei opi vaikka samaa jankattu vuosia
Käsipyyhettä EI heitetä lavuaariin vaan ripustetaan takaisin naulakkoon
Likaisia vaatteita EI sullota kaapiin vaan viedään pyykkikorin
Dödöä laitetaan JOKA AAMU
Jne jne.
Lapsi on nyt 15 ja olen lopen väsynyt tähän jatkuvaan toistamiseen ja jankuttamiseen.
Tuohon päälle varmistelu että selviää taksiin ja on tullut myös taksilla kotiin.
Kommentit (28)
kun tiesit että suvuissanne on kusipäisyyttä MIKSI ETTE KÄYTTÄNYT KORTONKIA VAI ETTEKÖ SITÄKÄÄN OSANNEET?????
Vierailija kirjoitti:
Neuvot väärin. Minä esim ADHD.na teininä käsitin asiat näin:
Eli tiesin ja ymmärsin mutta mielessä se asia nyrjähtää silti, pesen kädet, pyyhe pitää laittaa naulakkoon, mutta mulla on just kiire/ripustusrenksu poikki/pyyhe on märkä niin se ei koske mua just nyt.
Tiesin siis esimerkiksi, että katolle ei saa kiivetä. Mutta se sääntö ei koske mua just nyt ja just tässä tilanteessa, koska mää vaan äkkiä haen tän katolle lentäneen pallon täältä, enkä putoa.
Mun 15 vuotias ADHD poika oli samanlainen, eli se on ehkä just aivoperäistä. Toisia ohjeita noudatetaan orjallisesti, kuten seistä tönötetään tyhjällä tiellä odottamassa valojen vaihtumista.
Eli sun täytyy koittaa keksiä jokin keino, miten se asia toteutuu, se nalkutus ei auta.
Lähde purkamaan asiaa esimerkkini kautta lapsen kanssa keskustellen; on hänen oma etunsa, että hän alkaa pikkuhiljaa myös itse ymmärtää, miten ajattelee.
Lisäksi nuo sun esimerkit oli aika vähäpätöisiä, ja normaalia teini meininkiä, ei siis välttämättä edes liity ADHD.hen.
Tietenkin se on aivoperäistä, mitä muutakaan?
Ap:n esimerkit olivat ihan tyypillistä nepsyn käytöstä. Osa jumittaa ja unohtelee juuri noin. Kaikki eivät säädä ja kierrä sähläten sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollainen nepsy oppii ikinä itsenäistymään jos äiti tekee kaiken?
Eivät ne opi. Asunnon ikkunat niin likaiset ettei läpi näe, mikro heitetään pihalle koska on niin paskainen ja ostetaan uusi rahoilla jotka saadaan pikavipillä vaikka muutenkin ulosotto niskassa,varataan matka Kiinaan vaikkei ole rahaa edes sähkölaskuun, yhdellä viikolla ostetaan tatuointikone ja toisella haitari eikä kumpikaan kiinnosta viikkoa kauemmin..
Miksi aina adhd on syynä?
Henkilöllä voi olla joku muu diagnoosi myös. Taustalla voi olla jotain muutakin. Tai persoonallisuuden piirre.
Se on kumma, että ennen pahimmatkin nepsyt oppi kaikki perusjutut. Voisko olla, että vähän liikaa hyysätään nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma, että ennen pahimmatkin nepsyt oppi kaikki perusjutut. Voisko olla, että vähän liikaa hyysätään nykyään?
Sori nyt vaaan mutta ei me opittu.
OLen 45 diagnoosin 30vuotiaana sanut enlä osaa vielkään kelloa kunnolla,en laittaa ruokaa koska en ynmärrä reseptejä, kaikki lsaskut on menneet ulosottpon ja äiti pyörtyy kun tulee kylään ja näkee miten lkaisata täällä on.
Silti muutin 19vuotiaana omikleni ja yritin van pärjätä.
T. adhd hahmotuskyvyn höiriö lukihitriö maholisesti lievä kehitysvaamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaaan mutta ei me opittu.
OLen 45 diagnoosin 30vuotiaana sanut enlä osaa vielkään kelloa kunnolla,en laittaa ruokaa koska en ynmärrä reseptejä, kaikki lsaskut on menneet ulosottpon ja äiti pyörtyy kun tulee kylään ja näkee miten lkaisata täällä on.
Silti muutin 19vuotiaana omikleni ja yritin van pärjätä.
T. adhd hahmotuskyvyn höiriö lukihitriö maholisesti lievä kehitysvaamma
Lopettakaa laittamasta kaikki oireet adhd:n piikkiin. Osa nepsyistä opiskelee jopa yliopistossa. Toisilla on kehitysvamma tai autismi.
Miten tuollainen nepsy oppii ikinä itsenäistymään jos äiti tekee kaiken?