Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tekoäly korvaa pian ne tehtävät, joita etätyöntekijät tekevät yksin kotona. "Kyky ideoida ja haastaa muuttuu tärkeimmäksi pääomaksi."

Vierailija
03.05.2026 |

Amen. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen talous mataa siksi ettå meillä työ tekijät röhnöttää kotona sängyssä läppärin kanssa. 

Pellollako heidän pitäisi olla tietokoneen kanssa jos he tekevät työtään sillä tietokoneella?

Ei vaan tekemässä YHTEIStyötä muiden työntekijöiden kanssa. 

Aijaa, minä kun luulin, että tietoliikenneyhteydet mahdollistaa juuri yhteistyön, vaikka oltaisiinkin eri paikoissa.

Olinpa tyhmä, kyllähän sen tietenkin joku random-vauvapalstan-provokaattori tietää paremmin.

Olet todella tyhmä autisti jos luulet että kaikista tutkimuksista huolimatta kommunikaatio on yhtä rentoa ja spontaania ja ymmärettävää jonkun videon tai äänen välityksellä. 

Se on juuri niin rentoa ja spontaania kuin työkulttuuri siitä tekee.

Saadaan siitä jäykkää ja ei spontaania myös kasvokkain, jos työpaikka on täynnä mulkeroita.

Vierailija
22/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen talous mataa siksi ettå meillä työ tekijät röhnöttää kotona sängyssä läppärin kanssa. 

Pellollako heidän pitäisi olla tietokoneen kanssa jos he tekevät työtään sillä tietokoneella?

Aijaa, minä kun luulin, että tietoliikenneyhteydet mahdollistaa juuri yhteistyön, vaikka oltaisiinkin eri paikoissa.

Olinpa tyhmä, kyllähän sen tietenkin joku random-vauvapalstan-provokaattori tietää paremmin.

Suomalaisten yritysten tuottavuuskehitys on ollut heikkoa vuoden 2008 finanssikriisin jälkeen, ja se on yksi Suomen kansantalouden suurimmista ongelmista. Tuottavuus ei ole kasvanut käytännössä lainkaan, kun taas kilpailijamaissa kehitys on ollut parempaa.

Totta, sehän oli juuri 2008, kun etätyöstä tuli normi. Kiitos tästä erittäin hyvästä nostosta!

Vai miten se nyt oikein olikaan. Voiko joku auttaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä konttorilla kovin paljoa yhteistyötä tule tehtyä. Tärkeimmät sidoshenkilöt on 80% muilla konttoreilla. Toki saa kuunnella kun vieressä kollegat juttelee omissa palavereissaan muualla oleville.

Seli seli seli. Kerropa miksi maailman arvostetuimmat ja menestyneimmät yritykset mm Apple, ovat luopuneet etätöistä lähes kokonaan?

En tiedä. 

Jenkeistä kun on kyse, niin iso osa lienee sillä, että valkokaulusproletariaattia halutaan valvoa.

Ja tietenkin on erilaisia työpaikkoja, ei kaikilla toimi samat käytänteet.

Vierailija
24/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen meidän ainoa työntekijä tässä asiakkuudessa, kenen kanssa tarkalleen ottaen minun pitäisi sitä YHTEISTYÖTÄ tehdä?

Vierailija
25/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todella tyhmä autisti jos luulet että kaikista tutkimuksista huolimatta kommunikaatio on yhtä rentoa ja spontaania ja ymmärettävää jonkun videon tai äänen välityksellä. 

Tyhmänä autistina minä kyllä palaveeraan mieluummin kasvokkain kuin teamsin välityksellä. Tosin minun työni on sellaista, ettei sitä voi kauheasti etänä edes tehdä. 

Kun taas puolisoni, joka ei ole tyhmä eikä autisti, palaveeraa mieluiten teamsin välityksellä.

Vierailija
26/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä konttorilla kovin paljoa yhteistyötä tule tehtyä. Tärkeimmät sidoshenkilöt on 80% muilla konttoreilla. Toki saa kuunnella kun vieressä kollegat juttelee omissa palavereissaan muualla oleville.

Seli seli seli. Kerropa miksi maailman arvostetuimmat ja menestyneimmät yritykset mm Apple, ovat luopuneet etätöistä lähes kokonaan?

Apple on palannut takaisin vanhaan malliin. Etätyöt päätetään tiimitasolla. Osa meistä tekee kaiken etänä koska esimies on ulkomailla. Osa elää hybridimallissa ja sitten on he jotka menevät aina toimistolle.

Vierailija
27/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Autisteja ja asseja suurin osa meistäkin on. En tunne ketään joka kommunikoisi jotenkin spontaanimmin kasvotusten. En oikeastaan edes tunnu juuri ketään joka ylipäätään kommunikoisi kasvotusten koska sen voi tehdä slackissakin. 

Vierailija
28/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen lähestyminen. Miksi tekisin toimistolla erilailla töitä kuin etänä? Minut on kuitenkin palkattu hoitamaan jotain asiaa ja ei se asia katoa sen mukaan olenkon etänä vai toimistolla.

Vierailija
29/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat menneet rakentamaan pompöösejä palatsitoimistoja jotka nyt seisovat tyhjillään ja se suututtaa johtoa. 

Vierailija
30/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koodarin pitäisi tehdä päivittäin yhteistyötä muiden koodareiden kanssa? Kerro miksi sprintit ja synkit eivät riitä?

Vierailija
31/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoita ja haastan etänä. Harmi että tekoäly korvaa minut kun en ideoi ja haasta lähiorjana

Vierailija
32/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä ideoin etätöissä kotona. 

En tosin ole koodari.

Vierailija
33/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa elämässä hyvin harva tekee 100% etätyötä. Paljon enemmän on heitä, jotka eivät tee lainkaan etätöitä.

Etätyön täyskielto tarkoittaisi sitä, että esim. opettajat eivät enää saisi valmistella opetusta ja kokeita tai tarkistaa oppilaiden tehtäväsuorituksia ja kokeita muualla kuin koulun tiloissa. Tämä tarkoittaisi sitä, että kouluille pitäisi järjestää enemmän toimistotiloja opettajien käyttöön.

Vierailija
34/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen meidän ainoa työntekijä tässä asiakkuudessa, kenen kanssa tarkalleen ottaen minun pitäisi sitä YHTEISTYÖTÄ tehdä?

Johdon kanssa ja asiakkaan kanssa, jotta voit mahdollisesti saada asiakkuuta kehitettyä eteenpäin. Varmaan olisi sitten myös jakaa havaisemiasi hyviä ja toimivia käytänteitä laajemmalle organisaatioon, vaikka johdon kautta.

Vierailija
35/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti muutama kuukausi sitten kun koodasin tekoälyllä asiakkaalle erästä asiaa paikallisessa kahviossa. Vieressä istui 2 vanhempaa (herras)miestä ja jotka kovaan ääneen siten, että varmasti kuulen puhuivat "kuinka kohta loppuu tuo laiskottelu etänä kun tekoäly vie tuonkin työt". Jatkoin koodaamista enkä kuunnellut enkä siis reagoinut heidän puheisiin. Lopulta toisella meni herne nenään ja tönäisi minua kevyesti käsivarresta ja sanoi "niin miltä tuntuu että olet kohta meidän elätettävä?".  En edes nostanut päätä vaan sanoin että sorry mut laskutan asiakasta tästä 2000,-/pvä, joten nyt keskityn tähän. Sen jälkeen alkoivat kahdestaan marmattaa kuinka joku voi laskuttaa 2000,-/päivä.

Vierailija
36/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tarvittaisiin erilaisia innovaatiota, kaikkien pääoma ja ideat käyttöön poikkitieteellisesti. Nyt moni it alan tekijä on opiskellut teknistä alaa ja työskentelee yksin. Ei synny innovaatioita.

Itse ole työtön varhaiskasvatuksen työntekijä ja olen ollut töissä myös it alalla ja muissa teknisissä tehtävissä, asiakaspalvelussa ja monissa muissa paikassa. Olisi ideoita kehittää monia asioita ja on ideoita,mutta en pääse niitä.mihinkään jakamaan

Näin on monilla työntekijöillä eri aloilla. 

Vierailija
37/37 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen tarvittaisiin erilaisia innovaatiota, kaikkien pääoma ja ideat käyttöön poikkitieteellisesti. Nyt moni it alan tekijä on opiskellut teknistä alaa ja työskentelee yksin. Ei synny innovaatioita.

Itse ole työtön varhaiskasvatuksen työntekijä ja olen ollut töissä myös it alalla ja muissa teknisissä tehtävissä, asiakaspalvelussa ja monissa muissa paikassa. Olisi ideoita kehittää monia asioita ja on ideoita,mutta en pääse niitä.mihinkään jakamaan

Näin on monilla työntekijöillä eri aloilla. 

Sama! Liikejuristin palvelut on niin kalliita, että vain harvalla on niihin varaa. Kun tilanne on kuitenkin se, että niitä ideoita ihan välttämmättä kaikille kannata jakaa ja sitten ne tuotteet/palvelut täytyy vielä myydä jollekin. 

Myynti-ihmiset tekee kyllä provikallakin töitä kunhan on jotain tarpeeksi arvokasta myytävää.

Yks satatonnia on pikkuraha siinä leikissä + olet sosiaaliturvan ulkopuolella ja voit joutua jopa asunnottomaksi, jos ei ole taloudellisia puskureita. Näin Suomessa on asiat järjestetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme