Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kanssa muutto

Vierailija
03.05.2026 |

Olen yh. Lasten isällä on tapaamisoikeus pari viikonloppua kuukaudessa. 

Olemme lasten kanssa muuttamassa pois kaupungista ja heidän isänsä ei tiedä sitä.

Laki sanoo että 3 kk ennen muuttoa pitäisi ilmoittaa, mutta lapset kielsivät minua kertomasta isälleen, että olemme lähdössä. 

Kysyin myös lastensuojelusta, miten pitäisi toimia ja heidän mielestä minunnei tarvi ilmoittaa etukäteen muutosta, koska lapsetbeivät halua ja on odptettavissa, että isä muuttuu agressiiviseksi kun kuulee tästä. 

Silti mietin, että tuleeko tästä jälkikäteen ongelmia kun en ole ilmoittanut. 

Jos mietin asiaa omalle kohdalle, että yhtäkkiä kuulisin että omat lapset ovat muuttaneet kauas, niin se olisi iso järkytys. 

Lasten isä on alkoholisti ja on kohdellut lapsiakin huonosti. Toinen lapsista ei ole enää tekemisissä isänsä kanssa. Toinen on käynyt tapaamassa.  Tämä lapsi myös sanoo, että aikoo valehdella isälleen, ettei tiennyt muutosta etukäteen, koska lapsi pelkää saavansa isältään haukkumiset miksi ei kertonut aiemmin. 

Isänsä puhelimessa aina tenttaa ja puhuu tosi negatiivisedti lapselleen. Jos lapsi kertoo mitään kivoja juttuja niin isänsä lyttää samantien. On kamala kuunnella sivusta näitä puheluita. Olen kyllä lapselle sanonut ettei ole pakko puhua eikä mennä isänsä luo haukuttavaksi. 

Teenkö nyt oikein vai väärin kun en ilmoita kun vasta muutettuamme että olemme lähteneet? 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään samankaltaista kokemusta? Muuttoa kauas entisestä puolisosta lasten kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan