Mitä tarjottavaa äitienpäivälounaalle?
Mitä aiotte tarjota äitienpäivälounaalla? Meillä lapset vielä niin pieniä, että eivät tee ruokaa, joten teen itse ja kutsun omat vanhempani ja miehen vanhemmat meille. Mies ja lapset hakevat mummit ja papat meille autolla.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mies ajaa ja nainen kokkaa, provo.
Miksi ei vain voisi kysyä mitä tarjottavaa äitienpäivälounaalle vaan piti keksiä tällainen tarina?
Makkaraperunat jokavuotinen perinne . Siihen sivuun kylmä nelonen .
Äitienpäivä ja äiti raataa. Ei hele sentään. Miksi mies ei järjestä ruokailua?
Uunilohi, salaattia, leipää, juustoja...
Lämmintä kättä ja paholaisen hilloa.
Minut viedään ravintolaan syömään.
Vierailija kirjoitti:
Uunilohi, salaattia, leipää, juustoja...
Näitä. Uusia perunoita ja parsaa. Kakkua.
Vie mutakakku, vaniliajäätelöä ja mansikoita 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae sinä ne vanhukset, jos se mies keksisi paremmin mitä osaa tehdä parhaiten.
Ei, en yhtään tykkää ajaa autoa. Meillä on nyt sovittu tällainen työnjako, että mies ja lapset hakevat mummit ja papat, ja minä saan sillä välin kokata rauhassa. Tämä tyänjako sopii minulle erittäin hyvin, tykkään puuhailla yksin keittiössä. Kysyin tosiaan ideoita lounaalle, jos tästä olisi vaikka saanut aikaan mukavaa keskustelua. Kiitos niistä ideoista, mitä tähän asti on tullut. Ap.
Kunnes keski-iässä voimaannut miten olet ollut nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa. Ja älä hyvä ihminen kasvata kädettömiä lapsia vaan ota ne mukaan keittiöön.
Älkää olko huolissanne, tämä ei ole provo, en ole hellan ja nyrkin välissä, enkä varsinkaan kotiarestissa. Oikeasti tykkään hääräillä yksin keittiössä kun siihen on aikaa. Autolla ajamisesta sen sijaan en tykkää yhtään. Lapsetkin osallistuvat usein kokkailuun ikätasonsa mukaisesti, mutta minulle on juhlaa se, että saan tehdä yksin. En olisi arvannut, että tästä työnjaosta tulee näin iso kysymys. Mutta kiitos kaikille kivoista ruokaideoista. Ap.
Käyn kusemassa sen hirviön päälle. Siitäpäs !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vain voisi kysyä mitä tarjottavaa äitienpäivälounaalle vaan piti keksiä tällainen tarina?
Onhan se aivan oleellinen tieto ruokalajien suunnittelun kannaltakin, ketä lounaalle osallistuu (ap:n ja puolison lisäksi mummut, papat, lapset) ja missä se on (kotona).
Alkupalaksi parsaranut. Pääruoaksi lohta, varhaisperunoita, lämpimiä vihannesnyyttejä ja mäti-smetanakastike. Lopuksi pavlova.
Tekisi mieli tehdä pääruoaksi parsarisottoa ja lammasta, mutta arastelen risoton tekoa koska ajoitus on siinä niin tärkeä. Alkuun kirkaslieminen tomaattikeitto ja lopuksi creme brulee ja sorbettia
Meillä mies laittaa ruuan äitienpäivänä ja luvassa on poron sisäfilettä, kermaperunoita, puolukkahilloa ja salaattia. Jälkiruuaksi tiramisua. Juomana aikuisilla punaviiniä ja lapsilla mehua ja maitoa.