Olen säästänyt kaikki työmarkkinatukirahani vuosien ajan tililleni
Mitähän noilla rahoilla tekisin nyt?
Ehdotuksianne.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja olet elänyt sen aijan millä - säästöilläsi?
Mitäs se sulle kuuluu, millä rahoilla olen elänyt? Kysyin vain, mitä tekisin säästämilläni työttömyyspäivärahoillani?
Voisiko joku tehdä ap:lle Munsalan kansallispuvun? Ap maksaa työttömyyspäivärahoistaan 50 euroa.
Mikä on Munsalan kansallispuku?
Eikös se Runar jota epäiltiin Tulilahden surmista, ollut Munsalasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se sulle kuuluu, millä rahoilla olen elänyt? Kysyin vain, mitä tekisin säästämilläni työttömyyspäivärahoillani?
Voisiko joku tehdä ap:lle Munsalan kansallispuvun? Ap maksaa työttömyyspäivärahoistaan 50 euroa.
😄
Mutta tekijän täytyy olla Vantaalta tai Helsingistä. Voisiko joku Vantaalta tai Helsingistä ommella Ap: lle Munsalan kansallispuvun?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laitoin, elettiin miehen tuloilla, pienten lasten äitinä en työllistynyt, säästin ne ja kävin sitten opinnot loppuun. Meni omaksi ja yhteiskunnan hyödyksi siis ja nyt olen "iloinen" veronmaksaja. Ehkä ap:lle sopisi joku vastaava?
Olen jo eläkkeellä, en enää tähtää työelämään, olin sielläkin aikoinaan ja saan eläkkeen siitä hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko rahojen alkuperä jotenkin olennainen asia?
Onhan se monenkin tänne kirjoittavan pääasiallinen harmitus, että ihminen on voinut säästää kaikki työttömyyspäivärahansa vuosien ajan.
Helposti joku kotona asuva nuorisotyötön voi ne säästää vaikka kolmen vuoden ajan. Ei sellainen elämä välttämättä kovin hohdokasta ole. On voinut vaikka äiti neuvoa säästämään ne rahat, kun voi vielä kotona asua ja vanhemmat on tarjoutuneet maksamaan elämisen. Sitten jos on yksinäinen eikä käy missään, helposti säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😄
Mutta tekijän täytyy olla Vantaalta tai Helsingistä. Voisiko joku Vantaalta tai Helsingistä ommella Ap: lle Munsalan kansallispuvun?
Ap maksaa säästämistään työttömyyspäivärahoista. Hän ei tiedä mihin muuhunkaan rahat käyttäisi.
Erikoista, että joku on avannut ihka oman tilin työkkärirahoille :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se monenkin tänne kirjoittavan pääasiallinen harmitus, että ihminen on voinut säästää kaikki työttömyyspäivärahansa vuosien ajan.
Helposti joku kotona asuva nuorisotyötön voi ne säästää vaikka kolmen vuoden ajan. Ei sellainen elämä välttämättä kovin hohdokasta ole. On voinut vaikka äiti neuvoa säästämään ne rahat, kun voi vielä kotona asua ja vanhemmat on tarjoutuneet maksamaan elämisen. Sitten jos on yksinäinen eikä käy missään, helposti säästyy.
Unohdit hyvin ansaitsevan puolison, joka on maksanut työttömän puolisonsa elinkustannukset vastineeksi työttömyysvuosiensa kotitöiden vastineeksi. Silloin on saanut todellakin helposti säästettyä työttömyyspäivärahansa ihan iisisti.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että joku on avannut ihka oman tilin työkkärirahoille :-)
Miksi työkkäripäivärahoilleen tarvitsee oma tili avata? Kyllä ne ovat mahtuneet ihan perimisiensä rahojen joukkoon samalle tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laitoin, elettiin miehen tuloilla, pienten lasten äitinä en työllistynyt, säästin ne ja kävin sitten opinnot loppuun. Meni omaksi ja yhteiskunnan hyödyksi siis ja nyt olen "iloinen" veronmaksaja. Ehkä ap:lle sopisi joku vastaava?
Olen jo eläkkeellä, en enää tähtää työelämään, olin sielläkin aikoinaan ja saan eläkkeen siitä hyvästä.
Voitko antaa ennakkoperintöä tai lahjoittaa lapsille tai johonkin hyväntekeväisyyteen, jos et itse tarvitse?
Haluatko niille tuottoa vai yleensä tehdä jotain itse, tai antaa ne? Joulukin lähenee, joten osta vaikka kaupan lahjakortteja silloin ja lahjoita yksinäislle, lapsiperheille, vähävaraisille jne. 30 Euron lahjakortilla moni voi ostaa itselleen jouluherkut ja kauniin kynttilän vielä.
Lahjoita työttömien päivätoiminnan hyväksi.
Mä aioin mennä yksityislääkärille, ja sitä kautta tarvittavaan kirurgiseen leikkaukseen, ja tehdä yksityisen terveydenhuollon yhtiön tilille taseen plussapuolelle plussaa ja runsaasti. Mitäpä ihminen ei tekisi terveytensä puolesta ja laittaa vaikkapa lähisukulaiseltaan saamansa perinnön rikkaan lääkärin tiliä suurentamaan tai sitten antaa itsensä kuolla ja lapsilleen sitten perinnöksi.
Osta Sanomalle ammatti-ihmiset tekemään nykyaikaisemmin toimiva keskustelupalsta ja moderointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😄
Ap maksaa säästämistään työttömyyspäivärahoista. Hän ei tiedä mihin muuhunkaan rahat käyttäisi.
Ap matkustelee kiltisti Imatralle niin siellä tekevät kansallispuvun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😄
Ap matkustelee kiltisti Imatralle niin siellä tekevät kansallispuvun
Miksi mun pitäisi Imatralle matkustaa jotain Munsalan kansallispukua teettämään? En edes tarvitse sellaista. Muutenkin Imatralla haisee ilma pahalle. En voi käsittää, kuka siellä suorastaan ...skan hajussa voi edes asua.
Sen verran vaan, että ei kyllä yhtään hävetä säästämäni työmarkkinatukeni sen takia, että niistä rahoista on mennyt joka ikinen kuukausi 20 prosentin vero.
Onneksi valtion ylläpitämät työkkärit lakkautettiin. Verovaroistamme maksetuilla palkoilla niissä virastoissa vilisi työkkärivirkailijoita suojatyöpaikoissaan.
Osta museoauto. Sen ylläpito sekä kunnostus kuluttaa jonkinverran, eikä sinulla tule enää koskaan olemaan ongelmaa, mihin rahat laittaisit. Voit sillä sitten körötellä kesäisin. :)
Vierailija kirjoitti:
Joo. Sen äiti kuoli ja jätti perinnön. Incel. Harrastaa kalastusta ja käy horoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika heikko on tilanne jos et tiedä mihin laittaa.
Miten niin heikko tilanne? Minähän pyysin vain ehdotuksia sijoittaa säästämäni tmt.päivärahani?
No laitappa sitten vaikka indeksirahastoihin, jos et enempää jaksa perehtyä.
Lopeta tuo indeksisönkkäys joka v**** päivä.
Sillä ei tienaa yhtään mitään.
Tällä hetkellä kannattaa säilyttää sukanvarressa.
Voidaan joutua 5v sisällä täältä lähtemään, eikä pankit välttämättä toimi. Se lähtö voi tulla hyvin äkkiä, niin ei kannata täällä omistaa mitään.
Niin, jos. Näin ei tehnyt, niin nyt on sitten pienempi summa ja ei tarvitse niin paljon miettiä mihin tunkee nykyiset roposet :D