Äitienpäivälounas
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun hampaille on tapahtunut?
Ne vedettiin kaikki pois. Hammaslääkäri sitä suositteli, kun mulla on sjögrenin syndrooma ja paradontiitti. Ne mureni suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vedettiin kaikki pois. Hammaslääkäri sitä suositteli, kun mulla on sjögrenin syndrooma ja paradontiitti. Ne mureni suuhun.
Kaikki? Onpa ikävää. Eikö sinulla ole lainkaan implantteja, siltoja tai muita proteeseja?
Tätä hampaattomuuttahan on jauhettu täällä jo vuosia, mutta jatkuu vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki? Onpa ikävää. Eikö sinulla ole lainkaan implantteja, siltoja tai muita proteeseja?
On proteesit. Mutta en oppinut niitä käyttämään.
Oletko sanonut miehelle, että hampaattomuus haittaa sinua?
Vierailija kirjoitti:
Olen tietysti. Mutta ei implantteihin ole varaa. Koko suun implantit maksaa kymmeniä tuhansia euroja.
Mies ei siis välitä, että sinua hävettää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tietysti. Mutta ei implantteihin ole varaa. Koko suun implantit maksaa kymmeniä tuhansia euroja.
Eihän sen hampaattomuuden pitänyt haitata sinua, väitit että olet hyväksynyt asian. Ei nyt kyllä oikein siltä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän voisi tehdä?Ei todellakaan ole varaa hammasimplantteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen hampaattomuuden pitänyt haitata sinua, väitit että olet hyväksynyt asian. Ei nyt kyllä oikein siltä vaikuta.
No syöminen ilman hampaita on vaikeaa. Käynhän mä ilman hampaita kaikkialla muualla.
Mikä ihmeen pakko on mennä minnekään? Tilaatte pitsat ja sillä selvä. Miksi tätäkin pitää nyt taas vatvoa ees sun taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No syöminen ilman hampaita on vaikeaa. Käynhän mä ilman hampaita kaikkialla muualla.
Syöthän sä kotonakin ilman hampaita vai oliko se valhetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On proteesit. Mutta en oppinut niitä käyttämään.
Proteesit kuitenkin huomattavasti helpottavat elämää, kannattaisi totutella niiden käyttöön. Ei sulla ilmeisesti ole muutakaan vaihtoehtoa eikä pelkkien hampaiden kannata antaa rajoittaa elämää kovin paljoa. Tai sitten menette normaalisti äitenpäivälounaalle ja sinä nautit pääosin tunnelmasta ja saamastasi huomiosta äitienpäivänä etkä syö sellaista mikä on liian vaikeaa, sekin on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöthän sä kotonakin ilman hampaita vai oliko se valhetta?
Kyllä syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilata vaikka kotiin sen ruuan jostain, eikö nykyään ole tällaisiakin vaihtoehtoja? Tai laittaa sen ruuan itse. Kyllä tuon ikäisen miehen jo luulisi jotain osaavan. Ja ostaa pöytään kukkia. Neuvo sitä, jos se ei itse ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilata vaikka kotiin sen ruuan jostain, eikö nykyään ole tällaisiakin vaihtoehtoja? Tai laittaa sen ruuan itse. Kyllä tuon ikäisen miehen jo luulisi jotain osaavan. Ja ostaa pöytään kukkia. Neuvo sitä, jos se ei itse ymmärrä!
On hän joskus tilannutkin ruokaa kotiin. Haluaisin vaan mennä itse paikan päälle.
Sinulle ei siis kelpaa mikään vaihtoehto. Ymmärrätkö, mikä on ongelman ydin?
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei siis kelpaa mikään vaihtoehto. Ymmärrätkö, mikä on ongelman ydin?
No ehkä menen vaan lounaalle.