Miksi yli 55-vuotias mies kerää autoja ja moottoripyöriä?
Kolme autotallia täynnä autoja ja moottoripyöriä, kesäautoja ja mönkijöitä ym. moottorikelkkoja. Vaikuttaa muuten ok-mieheltä, mutta minusta 6-kymppisen miehen ei pitäisi enää keskittyä pillurallin ajoon. Mitä mieltä olette tästä miehisestä erityispiirteestä, auton rassauksesta: mitä he siitä saavat? Voiko tuollainen moottorin rassaaja olla naiselleen uskollinen? Voiko auto olla peniksen jatke? Jos mies ostaa kesäatuon 6-kymppisenä, kaipaako hän 2-kymppistä naista siihen etupenkille?
Nimimerkki Epätietoinen
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Saa kai sitä kysyä.
Miesten ja mopo/autoharrastajien itsetunto ei vaan kestä sitä että joku uskaltaa kysyä.
Täällä on tullut harvinaisen hyviä ja kiihkottomia vastauksia. Sinulla vain on tarve mollata miehiä. Ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kiinnosta pätkääkään mies millään tasolla eikä ainakaan puolisona, joka keräilee autoja/moottoripyöriä. Onhan näitä tullut jossain baarissakin vastaan kyselemään lähdetkö moottoripyörän kyytiin. Joo, ei! Kiinnostus loppuu samantien!
Kelpaanko mä? Kerään muumimukeja. Voidaan verrata meidän kokoelmia.
Et! Sorry!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä keski-ikäisillä vaimo ihmetteli ikuista intoani vanhoihin autoihin. Annoin hänen valita että joko harrastan vanhoja autoja tai nuoria naisia.
Autot pääsivät jatkoon.
Melkoinen itsetunto papparaisella.
Mielikuvitusta. Ei noilla romunkerääjillä naista ole. Jos on, niin se on niiden vanha äite.
Vaikuttaa muuten ok-mieheltä, mutta minusta 6-kymppisen miehen ei pitäisi enää keskittyä pillurallin ajoon.
Et taida tietää pillurallin merkitystä. Vai olitko kierroksella kun pappa nappasi sut kyytiin?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa muuten ok-mieheltä, mutta minusta 6-kymppisen miehen ei pitäisi enää keskittyä pillurallin ajoon.
Et taida tietää pillurallin merkitystä. Vai olitko kierroksella kun pappa nappasi sut kyytiin?
Pappa nappasi kyyttiin… 😂
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pillutallin, mutta papat nappaa kuytiin korkeintaan samanikäisen mammansa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pätkääkään kiinnosta ainakaan nämä yli 50-v pellet, jotka ajaa prätkällä 🤮
Mikä on se ikä, kun moottoripyöräily pitäisi lopettaa, että ei muutu pelleksi? 🤣
Itsellä isä ajanut moottoripyörillä koko aikuisikänsä ja nyt lähemmäs 70v. Vielä ei ole tullut itselle pelle fibaa, mutta ehkä en osaa vaan nähdä, kun pikkutytöstä asti saanut käydä isän kanssa ajelemassa ja jossain ulkona syömässä kauniina kesäpäivänä. Nykyään toki molemmilla omat prätkät. Ehkä itsekin jo lähenen maagista pellen ikää. Täytyy olla varovainen. 😄
Minäki rakastan ajella moottoripyörällä. Se on oikeesti parasta mitä tiedän. Kiva kuulla, että oot isin kyytiin päässy. Älä välitä noista pellepuheista - en minäkään pidä pellenä ketään yli 55-vuotiasta. Ketjussa on rumaa puhetta ja lainailevat toisiaan sitten.
Ap
Mistä muuten erottaa romunkerääjän ja HD-harrastajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pätkääkään kiinnosta ainakaan nämä yli 50-v pellet, jotka ajaa prätkällä 🤮
Mikä on se ikä, kun moottoripyöräily pitäisi lopettaa, että ei muutu pelleksi? 🤣
Itsellä isä ajanut moottoripyörillä koko aikuisikänsä ja nyt lähemmäs 70v. Vielä ei ole tullut itselle pelle fibaa, mutta ehkä en osaa vaan nähdä, kun pikkutytöstä asti saanut käydä isän kanssa ajelemassa ja jossain ulkona syömässä kauniina kesäpäivänä. Nykyään toki molemmilla omat prätkät. Ehkä itsekin jo lähenen maagista pellen ikää. Täytyy olla varovainen. 😄
Kaikki te jotka ajatte moottoripyörällä olette pellejä! Se on minun mielipide! Sorry siitä!
🤣 Jotenkin säälittää ja huvittaa kaltaisesi ihmiset. Itse pystyn ymmärtämään erilaisten harrastusten nautinnon eri ihmisillä vaikka kaikki asiat ei itseä innostakaan. En näe esim golffareita pelleinä vaikka itseä ei kyseinen harrastus kiinnosta pätkääkään.
Eipä siinä mitään, saat olla rauhassa mitä mieltä haluat eikä teennäistä anteeksipyyntöäkään tarvitse esittää. 😊
Itse ainakin pidän kaikista autoistani ja niillä ajamisesta. Niiden korjaaminen ja huoltaminen on myös yleensä ollut aika kehittävää. Olen kyllä huomannut että monesti naiset ajattelevat hyvinkin käytännöllisesti että kaikki tekeminen jotenkin pitäisi liittyä parin hankintaan tai jälkikasvun hankkimiseen sekä kasvattamiseen. Mutta mietipä saabisteja. Ajatteletteko että he uhraavat aikaansa autoilleen naisen kuvat silmissään? Luulenpa että kyse on vain mieltymyksestä tietynlaisiin automalleihin. Se on mielestäni ihan ok vaikka sukupuolet eivät täysin ymmärrä toisiaan. Miehiä voi oikeastaan olla aika vaikea ymmärtää kun he ovat omia itsejään ja sinut itsensä kanssa. He eivät silloin hae yhteisöltä hyväksyntää vaan harjoittavat mielenkiinnon kohteitaan. Kaikki ei aina liity naisiin vaikka nykymiesten käytöksestä voisi niin päätellä.
Nukkumaan olenkin menossa, kun ei tässä mitään harrastuksiakaan näin yli 50-vuotiaalla voi enää olla. Vaimo on ne kaikki kieltänyt. Sanoi, että nyt odotellaan vaan kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin pidän kaikista autoistani ja niillä ajamisesta. Niiden korjaaminen ja huoltaminen on myös yleensä ollut aika kehittävää. Olen kyllä huomannut että monesti naiset ajattelevat hyvinkin käytännöllisesti että kaikki tekeminen jotenkin pitäisi liittyä parin hankintaan tai jälkikasvun hankkimiseen sekä kasvattamiseen. Mutta mietipä saabisteja. Ajatteletteko että he uhraavat aikaansa autoilleen naisen kuvat silmissään? Luulenpa että kyse on vain mieltymyksestä tietynlaisiin automalleihin. Se on mielestäni ihan ok vaikka sukupuolet eivät täysin ymmärrä toisiaan. Miehiä voi oikeastaan olla aika vaikea ymmärtää kun he ovat omia itsejään ja sinut itsensä kanssa. He eivät silloin hae yhteisöltä hyväksyntää vaan harjoittavat mielenkiinnon kohteitaan. Kaikki ei aina liity naisiin vaikka nykymiesten käytöksestä voisi niin päätellä.
Tunnistan tuon itsessäni. Auto on mulle ennenkaikkea käytännöllinen väline. Tärkeintä on järkevyys - hinta-laatusuhde ja sopiva koko, se, että syö vähän bensaa näinä aikoina, vie vähän tilaa jne. Ehkä siksi en tajua, miksi niitä pitää olla monta, varsinkaan tässä iässä, jossa ihmiset yleensä jo luopuvat tavarasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon itsessäni. Auto on mulle ennenkaikkea käytännöllinen väline. Tärkeintä on järkevyys - hinta-laatusuhde ja sopiva koko, se, että syö vähän bensaa näinä aikoina, vie vähän tilaa jne. Ehkä siksi en tajua, miksi niitä pitää olla monta, varsinkaan tässä iässä, jossa ihmiset yleensä jo luopuvat tavarasta.
Ap
No tämä varmaan se pointti. Jotkut tarvitsee paljon kenkiä ja laukkuja, toiset vain muutamat ja uusia ostetaan kun vanhat menee rikki. Sama varmaan autoissa. Joillakuilla se on kulkuväline ja toisilla jotain muuta.
Minulla on noita harrasteautoja 9kpl ja moottoripyöriä 5kpl. Niiden yhteenlaskettu arvo on noin 700-800k€, olen niitä itse pikku hiljaa rakennellut ja entisöinyt. Laskennallisesti niiden arvo on noussut noin 500k kun omalle harrastustyölle ei tietenkään laskettu arvoa. Ihan mielellään tuo rouva lähti vappuajelulle -63 avo-Corvetella vaikka se auto on samanikäinen kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette tästä miehisestä erityispiirteestä, auton rassauksesta: mitä he siitä saavat?
* Se on varmaankin mieltä innostava harrastus, eikös harrastuksen ole tarkoitus olla kiinnostava? Vaikka tallissa monesti rassataan sitä mopoa tai autoa yksin, yleensä rassaajilla on myös harrastajien yhteisö, mikä on harrastuksen sosiaalinen puoli.
Voiko tuollainen moottorin rassaaja olla naiselleen uskollinen?
* Mun mies on rassanut kaikkea moottoreihin liittyvää 10-vuotiaasta asti. Jotenkin näin 31 vuoden avioliiton jälkeen uskallan väittää, että on ollut uskollinen.
Voiko auto olla peniksen jatke?
* Saattaa joskus olla, mutta jos vehkeitä on useampi, kyllä on kysymys ihan ajoneuvojen historiaan ja tekniikkaan liittyvästä kiinnostuksesta.
Jos mies ostaa kesäatuon 6-kymppisenä, kaipaako hän 2-kymppistä naista siihen etupenkille?
*Olemme juuri etsimässä ns. Kesäautoa, jonka maksamme puoliksi. Enpä usko, että mieheni haluaisi etupenkille ketään muuta kuin minut. Toki saatan olla väärässä, mutta tämä suhde ei kyllä tunnu hiipuneelta.
Minulla on sitten omat harrastukseni. Pitkässä parisuhteessa pitää olla omiakin juttuja ja tilaa hengittää, vaikka harrastammekin yhdessä moottoripyöräilyä vanhoilla pyörillä.
N52
Olet viisas nainen. Onneksi omakin vaimoni on.
Miten muka tiedät, että mies on uskollinen? Sanot uskovasi, ettei hän halua ketään muuta siihen etupenkille. Mutta kyllä nää Pappa-MC-kerholaiset pitää bileitäkin kuten rikollisjengit, ja siellä on nuori nainen kovaa valuuttaa... ehkä et tiedä kaikkea miehestäsi.
Mies ja moottori = vapauden haave
vapauden haave = uskottomuuden riski
😄 Kyllä ne sliipatut teslalla ajavat pukumiehet on pahempia. sellaiset epämiehet ei naisia arvosta. Tottuneet, että pimppiä saa rahalla.
Minä ajan puku päällä Teslalla ja lisäksi on urheiluauto kauniita päiviä varten. Kertaakaan en ole siitä maksanut. Enkä maksa
Vierailija kirjoitti:
Entä yli 50-vuotiaat, jotja ei aja prätkällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette tästä miehisestä erityispiirteestä, auton rassauksesta: mitä he siitä saavat?
* Se on varmaankin mieltä innostava harrastus, eikös harrastuksen ole tarkoitus olla kiinnostava? Vaikka tallissa monesti rassataan sitä mopoa tai autoa yksin, yleensä rassaajilla on myös harrastajien yhteisö, mikä on harrastuksen sosiaalinen puoli.
* Mun mies on rassanut kaikkea moottoreihin liittyvää 10-vuotiaasta asti. Jotenkin näin 31 vuoden avioliiton jälkeen uskallan väittää, että on ollut uskollinen.
* Saattaa joskus olla, mutta jos vehkeitä on useampi, kyllä on kysymys ihan ajoneuvojen historiaan ja tekniikkaan liittyvästä kiinnostuksesta.
Jos mies ostaa kesäatuon 6-kymppisenä, kaipaako hän 2-kymppistä naista siihen etupenkille?
*Olemme juuri etsimässä ns. Kesäautoa, jonka maksamme puoliksi. Enpä usko, että mieheni haluaisi etupenkille ketään muuta kuin minut. Toki saatan olla väärässä, mutta tämä suhde ei kyllä tunnu hiipuneelta.
Minulla on sitten omat harrastukseni. Pitkässä parisuhteessa pitää olla omiakin juttuja ja tilaa hengittää, vaikka harrastammekin yhdessä moottoripyöräilyä vanhoilla pyörillä.
N52
Miten muka tiedät, että mies on uskollinen? Sanot uskovasi, ettei hän halua ketään muuta siihen etupenkille. Mutta kyllä nää Pappa-MC-kerholaiset pitää bileitäkin kuten rikollisjengit, ja siellä on nuori nainen kovaa valuuttaa... ehkä et tiedä kaikkea miehestäsi.
😄 Kyllä ne sliipatut teslalla ajavat pukumiehet on pahempia. sellaiset epämiehet ei naisia arvosta. Tottuneet, että pimppiä saa rahalla.
Kun ajaa Teslalla niin ei tartte maksaa.
XD Tesla ei kunnon naisia houkuta.
Mutta varakas mies houkuttaa. Mitä varakkaampi, sitä vanhempi saa mies olla ja silti houkuttaa jopa 2-kymppisiä
Vierailija kirjoitti:
Eikö yli 55-vuotiaitten papparaisten pitäisi olla jo nukkumassa? Tukisukat jalkaan ja puhtaat vaipat alle, ettei tule kustosongelmia kesken moottoriunien
Varmastikin kaikkien suuryritysten johtajat ovat juuri tuollaisia 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
Sitä kuule vaan tietää sen asian. En nyt ala meidän parisuhdetta tässä sulle avaamaan, mutta olen pahoillani puolestasi, jos et voi luottaa puolisoosi.
Tämä.